اسپانیا جشنی برای حواس پنج گانه
اسپانیا محبوب گردشگران است. آلمانی‌ها به‌شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم خود می‌دانند. هر سال میلیون‌ها نفر به اسپانیا سفر می‌کنند و هر سال نیز بر تعداد گردشگران نیز افزوده خواهد شد. چرا همه عاشق اسپانیا هستند؟

جاذبه های گردشگری اسپانیا

جشن ها و فستیوال های متعدد در اسپانیا

در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند. گرچه اکثر این جشن‌ها ریشه مذهبی دارند، اما ارائه غذاهای لذیذ، موزیک و حضور با لباس‌های سنتی به این جشن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند.

جشن گوجه فرنگی در اسپانیا

جشن گوجه فرنگی در اسپانیا

از جمله جشن ها و فستیوال های اسپانیا می توان فستیوال برداشت محصول، فستیوال بانوی ما، فستیوال تابستانی، فستیوال محلی فلانیتکس، جشن روز پطرس و جشن گوجه فرنگی را نام برد.

غذای ملی اسپانیا

گردشگران مزه "تاپاس" (Tapas) را که از غذاهای ملی این کشور محسوب می‌شود، فراموش نخواهند کرد.

تاپاس غذای ملی اسپانیا

تاپاس غذای ملی اسپانیا

تاپاس جمع لفظ "تاپا" است و به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود. البته مجموع آن‌ها اغلب ناهار یا شام کامل محسوب می‌شود.

موسیقی و رقص فلامینگو

آلمانی‌ها می‌گویند:
«اسپانیا، جشنی برای حواس پنج‌گانه است». بدون تردید در کنار غذا‌های لذیذ، موسیقی، آواز و رقص فلامنکو بخش فراموش نشدنی دیگری از جذابیت‌های اسپانیا است.

رقص فلامینگو

رقص فلامینگو

 این رقص پراحساس، در کنار موسیقی‌اش در ابتدا از آندلوس (جنوب اسپانیا) به وجود آمده و در اصل رقص کولی‌ها محسوب می‌شد. فلامنکو رقصی پرزرق و برق است که با نوای پر‌هیجان گیتار و آواز فلامنکو که روح این رقص است، همراه می‌شود.

سواحل سن سباستین

سن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است.

سواحل سن سباستین

سواحل سن سباستین

این شهر در سال ۲۰۱۶ یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا است. سواحل سن سباستین سال‌هاست که بهشت موج سواران از سراسر دنیا است.

موزه گوگن‌هایم

موزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد.

موزه گوگن‌هایم اسپانیا

موزه گوگن‌هایم اسپانیا

این موزه که توسط فرانک او گری، آرشیتیک معروف آمریکایی طراحی شده از سال ۱۹۹۷ به این سو به نماد شهر تبدیل و سالی یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

شهرسازی و معماری مدرن اسپانیا

عناصر مدرن شهرسازی و معماری از زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۹۲ بر فضای بندر بارسلون که مرکز کاتالان‌ها است، تاثیر گذاشته است.

بارسلونا

بارسلونا

با این حال ساختار این شهر هنوز هم تحت تاثیر آنتونی گاودی، آرشیتکت مشهور اسپانیایی است که بسیار جلوتر از زمان خود می‌اندیشید و عمل می‌کرد.

موزه های متعدد در اسپانیا

مادرید، پایتخت اسپانیا، یکی از مراکز فرهنگ و هنر جهان محسوب می‌شود. در این شهر بیش از ۲۰ موزه وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها "پرادو" است که به تاریخ هنر اروپا بین قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی می‌پردازد.

موزه پرادو اسپانیا

موزه پرادو اسپانیا

در موزه ملکه سوفیا بیشتر به هنر قرن بیستم پرداخته می‌شود. در موزه ملکه سوفیا تعدادی از آثار پابلو پیکاسو نگهداری می‌شوند.

مسیر راه زیارتی سانتیاگو

یکی از معروف‌ترین راه‌های پیاده‌روی – زیارتی دنیا در اسپانیا وجود دارد که پس از ۸۰۰ کیلومتر به "سانتیاگو" ختم می‌شود.

مسیر راه زیارتی سانتیاگو

مسیر راه زیارتی سانتیاگو

این شهر در دروان قرون وسطی بعد از رم و بیت المقدس اورشلیم یکی از مهمترین شهرهای زیارتی مسیحیان بوده است.

آسیاب های بادی اسپانیا

دشت‌های بیکران و آسیاب‌های بادی در مرکز اسپانیا. "دن کیشوت" رمان معروف "سروانتس" نویسنده بزرگ اسپانیایی در این منطقه نوشته شده است.

آسیاب های بادی اسپانیا

آسیاب های بادی اسپانیا

گردشگران می‌توانند در توری به طول ۴۰۰ کیلومتر در حال و هوای داستان دن کیشوت قرار گیرند.

گاو بازی در اسپانیا

گاوبازی یکی از محبوب‌ترین رسوم اسپانیا‌یی‌ها بوده و بازتاب تاثیری است که از دیگر فرهنگ‌ها و نژاد‌ها بر این کشور گذاشته شده است. این رسم که توسط یونانی‌ها و فنیقی‌ها وارد شبه‌ جزیره‌ی ایبری شد، ورزشی است که در طول قرون تکامل یافته و با فرهنگ اسپانیا همخوان شده است. در اصل این ورزش این طور برگزار می‌شده که مردان سوار بر اسب با گاو‌های خشمگین مبارزه می‌کردند اما تصادفا به مبارزه‌ی مردان یا ماتادور‌ها با گاو‌ها بدون کمک اسب تبدیل شد. امروزه گاوبازی، بیشتر به عنوان یک رخداد تشریفاتی دیده می‌شود تا یک نوع ورزش.

گاو بازی در اسپانیا

گاو بازی در اسپانیا

نظر یکسانی در مورد گاوبازی وجود ندارد. برخی آن را نماد سنتی مردانگی و نبرد تن به تن انسان و گاو می‌دانند که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. برخی هم گاوبازی را سنتی مبتنی بر "حیوان آزاری" می‌دانند.

مسجد کوردوبا اسپانیا

مسجد کوردوبا با ۸۶۵ ستون در سال ۷۵۸ میلادی در محله قدیمی یهودیان این شهر ساخته شده است.

مسجد کوردوبا اسپانیا

مسجد کوردوبا اسپانیا

در قرن شانزدهم کلیسایی به مسجد کوردوبا افزوده شد.

کاخ الحمرا

ردپای حکومت ۸۰۰ ساله اعراب را می‌توان در اندلس مشاهده کرد. بازمانده‌های فراوانی از معماری موروها در اندلس بجا مانده‌است. این منطقه واپسین دژ مقاومت موروها پیش از بازپس‌گیری از سوی پادشاهان کاتولیک بود.

کاخ الحمرا

کاخ الحمرا

گشت و گذار در الحمرا، کاخی که مشرف بر شهر گِرانادا است، بین ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

سواحل کوستا بلانکا اسپانیا

کوستا بلانکا بعد از پاریس و لندن دارای بیشتر هتل در قاره اروپا است. گردشگردان عاشق آفتاب و دریا اسپانیا را در دهه ۵۰ میلادی کشف کردند.

سواحل کوستا بلانکا

سواحل کوستا بلانکا

جزیره مایورکا اسپانیا

دریا، ساحل، غذای خوب، طبیعت زیبا، امکانات فرهنگی و آنچه که گردشگران امسال بیش از پیش به آن توجه دارند: "امنیت" است. امسال اسپانیا بخش اعظم گردشگرانی که عازم مصر، تونس، ترکیه و یونان بودند را به خود جلب کرده‌است. بنا برگزارش‌های رسمی ۶۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ تعطیلات خود را در اسپانیا گذرانده‌اند. هر سال آلمانی‌های زیادی به اسپانیا سفر می‌کنند. مقصد بسیاری از گردشگران آلمانی جزیره مایورکا است.

جزیره مایورکا اسپانیا

جزیره مایورکا اسپانیا

بسیاری از ثروتمندان آلمانی در دهه‌ها و سال‌های گذشته در این جزیره ویلاهای لوکسی نیز خریداری کرده‌اند. علاقه آلمانی‌ها به این جزیره به حدی است که برخی به شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم آلمان می‌دانند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir