آلیس در سرزمین عجایب را پیش از انتقال به سوئد ببینید
بخشی از مجموعه‌ی حجم و چیدمان یک هنرمند که قرار است در چند مکان عمومی استکهلم و یک بیمارستان در این شهر نصب شود، در تهران به‌نمایش درآمد.
 ماندانا مقدم درباره‌ی تازه‌ترین نمایشگاه حجم و چیدمان خود، توضیح داد:‌ ایده‌ی این مجموعه‌ی حجم و چیدمان با عنوان «underlandet» نخستین‌بار برای اجرا در یک بیمارستان در کشور سوئد به‌وجود آمد. این عنوان را نخواستم به فارسی و به «سرزمین عجایب» برگردانم، چون از معنای اصلی‌اش فاصله می‌گرفت؛ اما در کل، الهام‌گرفته از داستان «آلیس در سرزمین عجایب» است.

او اظهار کرد: در این مجموعه از آینه، چوب و آهن استفاده شده است. آینه‌های تکه‌تکه شده‌ای که با زاویه‌های مختلفی که دارند هم نمایان‌کننده‌ی سطح هستند و هم عمق. انسان در آن‌ها هم گم است و هم پیدا.

این هنرمند همچنین بیان کرد: من پیش از این، از متریال آینه برای کارهایم و موضوعات اجتماعی، اتفاقات و خاطرات زندگی استفاده کرده بودم، اما در این مجموعه از آینه به‌شکل متفاوتی استفاده شده است.

مقدم به نصب این مجموعه حجم و چیدمان در چند مکان عمومی در سوئد اشاره کرد و افزود: در کشورهای دیگر معمولا از آثار هنری برای زیبایی مکان‌های عمومی استفاده می‌شود و این آثار جزو اموال عمومی به‌شمار می‌آیند. این مجموعه نیز نخستین‌بار برای نصب در یک بیمارستان در شهر استکهلم سفارش داده شد که بهتر دیدم بخشی از کار را برای مخاطبان ایرانی هم به‌نمایش بگذارم.

این نمایشگاه از 30 آبان تا 17 آذرماه از ساعت 13 تا 19 در گالری آران به نشانی خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 میزبان علاقه‌مندان است.
 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
آنجلینا جولی برای همیشه از بازیگری کناره گیری کرد!
مهناز افشار و سامان مقدم در اولین بازدید وزیر ارشاد
داعش هم نتوانست مانع "حکایت عاشقی" بهرام رادان و شیلان رحمانی بشود!
کودکان حاضر در برج میلاد شب دهم علیرضا قربانی را به هم زدند!
بازار بزرگ استانبول, محبوب‌ترین جاذبه‌ گردشگری جهان