گروه هنرمحیطی «یاتو» فعالیت هنری خود را از سال 1981 در کره‌جنوبی آغاز نموده است و هم اکنون یکی از مهمترین مراکز این هنر در دنیا به شمار می‌رود.
چهار اثر از سه هنرمند ایرانی محمود مکتبی، عاطفه خاص و نوشین نفیسی در تقویم و کارت پستال‌ بین‌المللی هنرمحیطی 2015 به چاپ رسیده است. در این تقویم هنری که هر ساله توسط گروه «یاتو» در کره جنوبی به چاپ می‌رسد 12 اثر برتر هنرمحیطی از هنرمندان کشورهای مختلف جهان که در همان سال خلق شده است انتخاب و در قالب تقویم سال منتشر می‌شود.


عاطفه خاص


محمود مکتبی

در تقویم سال 2015 هنرمحیطی آثاری از هنرمندان کشورهای مجارستان، آمریکا، کره جنوبی، انگلستان، هلند، استرالیا، آلمان و ایران انتخاب و به چاپ رسیده است. محمود مکتبی با اثری با عنوان «ارتباط» و عاطفه خاص با اثری با عنوان «انعکاس» هنرمندان ایرانی این تقویم هستند.





همچنین کارت پستال‌های سال 2015 هنرمحیطی نیز به طور جداگانه و با آثاری از هنرمندان کشورهای کره جنوبی، فرانسه، اسکاتلند، مجارستان، چین، هلند، آمریکا و ایران منتشر شده است. در این بخش نیز دو اثر از محمود مکتبی و نوشین نفیسی انتخاب و چاپ شده است.

گروه هنرمحیطی «یاتو» فعالیت هنری خود را از سال 1981 در کره‌جنوبی آغاز نموده است و هم اکنون یکی از مهمترین مراکز این هنر در دنیا به شمار می‌رود. این گروه هر ساله با برگزاری چندین دوره رزیدنسی هنرمحیطی و برگزاری منظم دوسالانه های هنر در طبیعت میزبان هنرمندان بی شماری از سرتاسر دنیا در کره جنوبی است.




Barbara Roux



Paty Sonville




Karin van der Molen




Strijdom van der Merwe




 Maria Dundakova




Roy Staab




Hannah  Streefkerk

گفتنی است، پیش از این نیز در سال 2013سه اثر ایرانی از گروه پنج باز، طاهره گودرزی و احمد نادعلیان در تقویم هنرمحیطی گروه یاتو چاپ و منتشر شده بود.

محمود مکتبی



تهیه و تدوین : گروه فرهنگی هنری سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی :
مادر پاشایی: دیدم که تابوت مرتضی تکان خورد و او نشست!!!!
باز هم گلشیفته با انتشار عکس برهنه خبر ساز شد!!
احسان خواجه امیری :خدا این جوانان کلاهبردار رو شفا بده!
نگار جواهریان, گلاب ادینه, مهتاب کرامتی وعلی مصفا در افتتاحیه"ملبورن"
تصویر بازیگر زن ایرانی روی بیلبورد تبلیغاتی عراق!