براندون لی
گلوله شلیک شد و با نیروی یک گلوله واقعی به بدن براندون لی اصابت کرد. مرگ براندون لی باعث شد تا سوالاتی در ذهن مردم شکل بگیرد؛ زیرا شایعاتی مبنی بر....
 
                                                         
 
 
 
 
 
افراد مشهور در نگاه توده مردم بسیار مشهور و محبوب هستند، و مرگ آنها همه را شک زده می کند. حتّی دنیس هاپِر که دار فانی را وداع گفت، و همه می دانستند که او از بیماری علاج ناپذیری رنج می برد و به زودی از دنیا خواهد رفت؛ امّا مرگ او هم مردم را متعجب کرده و همه درباره اش صحبت می کردند. به نظر می رسد که هاله ای جاودانی و عرفانی در اطراف افراد مشهور قرار دارد که برای مردم تا عرش بالا رفته است، و آنها انتظار ندارند که روزی رفتن ستاره های مورد علاقه شان را ببینند. امّا اگر ستاره غیر منتظره بمیرد، شک عجیبی به مردم وارد خواهد شد؛ مثلا اگر هنگام کار با تصادفی تراژیک از دنیا برود. در اینجا به چند نمونه از این مرگ های غیر معمول اشاره می کنیم:

1. آتیلا هان
درست است، این اوّلین فرد مشهوری نبود که درباره مرگش فکر کرده اید و شاید برخی از شما او را یک ستاره ندانید. امّا در صورتی که درباره او تحقیق کنید و بخوانید، مطمئنا آتیلا هان را یکی از افراد مشهور تلقی خواهید کرد. آتیلا حاکم ترسناک و مهیب هان از 434 تا 453 پس از میلاد بود. او دشمن شماره یک امپراطوری روم محسوب می شد. آتیلا دو بار به بالکان حمله کرد؛ او ارتش خود را از فرانسه عبور داد، و منطقه حکمرانی او از آلمان تا رودخانه اورال و از رودخانه دانوب تا دریای بالتیک گسترش یافته بود. بسیاری امروز او را یک هیولا دانسته و می نامند. امّا در ترکیه و مجارستان از او به عنوان یک قهرمان یاد می شود. او در شب عروسی و بر اثر یک خون دماغ جانش را از دست داد؛ هرچند خیلی مردانه و قهرمانانه به نظر نمی آید.

آتیلا هان
2. تنسی ویلیامز
نمایشنامه نویسی مشهور بود که بیشتر شهرتش به خاطر بازی در فیلم "اتوبوسی به نام هوس" بود. ویلیامز در طول زندگی اش، با اعتیاد خود به الکل و افسردگی مبارزه می کرد. او در سال 1983 و بر اثر یک اتفاق عجیب، جانش را از دست داد. هنگامی که تنسی ویلیامز در قطره چشم خود را باز کرد، درپوش آن در دهانش و بین دندان هایش قرار داد، و مشغول ریختن قطره در چشمانش شد. سپس درپوش از دهانش جدا شده و وارد گلویش شد؛ این درپوش او را خفه و تسلیم مرگ کرد.

 تنسی ویلیامز
3. الویس پریسلی
همه او را با عنوان پادشاه می شناسند، و با شکوه کمتری از این دنیا رفت. جنازه او را در 16 آگوست سال 1977 در منزلش یافتند؛ او هنگام مرگ تنها 42 سال داشت؛ او به علّت خفگی بر اثر استفراغ خودش از دنیا رفته بود. پس از مرگ در بدن او وجود ده ماده مخدر آشکار شد، که با دوزهای بسیار بالا و خطرناکی مصرف شده بود. از جمله این مواد مخدر می توان به مسکن هایی چون مورفین و دیمرول اشاره کرد؛ کلوروفیرامین، آنتی هیستامین، آرام بخش پلاسیدل، و والیوم؛ و چهار ماده مخدر دیگر با مقادیر قابل توجه: کدئین، یک تسکین دهنده؛ اسینامیت که معمولا به عنوان قرص خواب تجویز می شود؛ کوواردوس، و یک نوع باربیتورات که برای افراد افسرده تجویز می شود. 

الویس پریسلی

4. سالواتوره "سونی" بانو
سالواتوره دوره متنوع و جذابی را دز زندگی اش تجربه نمود. او تهیه کننده، خواننده، بازیگر، و سیاستمدار بود. او در سال 1998 و هنگامی که برای تفریحات و اسکی بازی به کالیفرنیا رفته بود، جان خود را از دست داد. او بر اثر آسیب هایی جان باخت که پس از برخورد به یک درخت به بدنش وارد شده بود. 

سونی بونو

5. جف باکلی

این خواننده و ترانه سرای آمریکایی، پسر تیم باکلی بود که او نیز یک موسیقیدان بود. در 29 می سال 1997، جف برای شنا در رودخانه می سی سی پی بیرون رفت. لباس هایش را پوشیده و چکمه هایش را به پا کرده بود. پس از آن او را هرگز زنده ندیدند. دوستانش شنیده بودند که او ترانه ای را برای "عشق گروه لوتا" که توسط لد زیپلین اجرا شده بود، می خواند. هنگامی که صدای او متوقف شد و ناپدید گشت، جستجو برای یافتنش آغاز شد. جسد او چهار روز بعد پیدا شد. علّت مرگ را مواد مخدر یا الکل اعلام کردند، امّا هیچ یک از آنها در بدنش یافت نشد. به همین دلیل، علّت مرگ را غرق شدن تصادفی اعلام کردند. 

جف باکلی
6. براندون لی
براندون، پسر بروس لی، در صحنه فیلمبرداری فیلم کلاغ جانش را از دست داد؛ فیلمی که نقش اصلی را در آن ایفا می کرد. در یک صحنه فیلم، او باید به ضرب گلوله کشته می شد. از این اسلحه چندین بار در فیلم های قبلی استفاده شده بود. هنگامی که گلوله های مشقی در اسلحه گذاشته شد و صحنه برای فیلمبرداری آغاز گشت، لی در مکان قرار گرفت. گلوله شلیک شد و با نیروی یک گلوله واقعی به بدن براندون لی اصابت کرد. مرگ براندون لی باعث شد تا سوالاتی در ذهن مردم شکل بگیرد؛ زیرا شایعاتی مبنی بر نفرین خانوادگی لی وجود داشت؛ بروس لی نیز بیست سال پیش از پسرش در یک حادثه مرموز جان خود را از دست داد.

 براندون لی
 

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت1)

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  

اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:

8 فرد مشهور که به مواد مخدر اعتیاد داشتند! +عکس
6 داستان باور نكردنی از تجربه مرگ بازیگران هالیوود (+عکس)
10 چهره مشهوری که دست به خودکشی زدند اما موفق نشدند!!
چهره‌های مشهوری که مرگ به موقع سراغشان آمد!!
مرگ‌های مشکوک سینمای هالیوود!!