نفیسه روشن: از آمپول می‌ترسم چه برسد به جراحی زیبایی!
نفیسه روشن: تاکنون جراحی زیبایی روی صورتم نداشتم در حالی که خیلی‌ها می‌گویند چرا بینی‌ات را عمل نمی‌کنی و یا چرا صورتت را نمی‌کشی؟ لازم است واضح بگویم که من از کودکی از آمپول می‌ترسیدم و...
 برنامه «کافه سوال» که برای دومین شب متوالی با حضور یکی از بازیگران تلویزیون به موضوع «شارلاتانیسم جراحی‌های زیبایی» پرداخت، شامگاه گذشته با حاشیه همراه بود.

برنامه «کافه سوال» یکشنبه شب با حضور نفیسه روشن بازیگر مجموعه‌هایی چون «زمانی برای عاشقی»، «اغماء»، «مثل هیچکس» و ... همراه بود که وی به عنوان بازیگری که هیچ جراحی زیبایی روی صورتش انجام نداده است، در برنامه حاضر شد.

این برنامه شامگاه شنبه هم میزبان شراره رخام بود و این بازیگر سینما و تلویزیون مطالبی را درخصوص اظهار پشیمانی‌اش از جراحی‌های زیبایی مکرر عنوان کرد.

در ابتدای برنامه کافه سوال که یکشنبه شب پخش شد، مجری ضمن خوش‌آمدگویی به او در سخنانی گفت: جا دارد از خانم روشن تشکر کنم چراکه ایشان قرار بود در روزهای بعدی مهمان برنامه ما باشند اما به خاطر عدم حضور مهمان دیگرمان، وی در دقیقه نود پذیرفت که در برنامه ما حاضر شود.

وی گفت: بازیگر دیگری را به برنامه دعوت کرده بودیم که هم‌بازی خانم روشن در سریال «زمانی برای عاشقی» بودند اما ایشان در لحظات آخر گفتند که تمایلی به حضور در برنامه ندارد و نمی‌خواهد خیلی تلویزیونی باشد؛ در حالی که ایشان محبوبیت خود را از همین تلویزیون به دست آورده‌اند!

سپس لواسانی گفت: جالب نیست که این حرف‌ها از سوی بازیگران زده شود، بهتر بود اگر دلیل دیگری داشتند، همان دلیل را می‌آوردند.

در پایان این برنامه هم لواسانی، مجری «کافه سوال» بار دیگر با اشاره به صحبت‌های ایتدایی‌اش درباره‌ی بازیگری که حاضر نشده بود در این برنامه شرکت کند، خطاب به بینندگان گفت: سوء‌تفاهم نشود. خانم بازیگری که قرار بود در برنامه حاضر شود الان به من خبر دادند که تایید کرده است که همین طور است من محبوبیتم را از تلویزیون به دست آورده‌ام.

 یکشنبه - سوم آبان ماه - برنامه «کافه سوال» با حضور دکتر عبدالجلیل کلانتری هرمزی - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی - و نفیسه روشن - بازیگر تلویزیون - همراه بود.

روشن در این برنامه اظهاراتی را راجع به مخالفتش با جراحی پلاستیک زیبایی عنوان کرد.

روشن به این پرسش که آیا تاکنون روی صورتتان عمل جراحی زیبایی داشته‌اید‌؟ پاسخ منفی داد و گفت: تاکنون جراحی زیبایی روی صورتم نداشتم در حالی که خیلی‌ها می‌گویند چرا بینی‌ات را عمل نمی‌کنی و یا چرا صورتت را نمی‌کشی؟در این خصوص لازم است واضح بگویم که من از کودکی از آمپول می‌ترسیدم و همیشه فضای بیمارستان و بوی الکل آزارم می‌داد و می‌دهد؛ ضمن اینکه هیچ اعتقادی هم به این مسائل ندارم چرا که همیشه آن چیزی که خدا به انسان‌ها می‌بخشد قطعا زیباترین حالت است.

وی ادامه داد: اگر عمل جراحی زیبایی در جهت درمان و بهتر شدن باشد خیلی هم خوب است اما اگر بدون دلیل این اقدام انجام شود بنده شخصا این اقدام را نمی‌پسندم.

این بازیگر تلویزیون همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا چهره‌های عروسکی این روزهای برخی‌ بازیگران، انگیزه را برای جراحی زیبایی در شما به وجود نمی‌آورد؟ خاطرنشان کرد: اصلا به هیچ عنوان اینطور نیست؛ من اعتقادم این است و خیلی هم سفت و سخت پای اعتقاداتم ایستاده‌ام. هرچه چهره، طبیعی‌تر باشد در قالب هر نقشی می‌تواند ظاهر شود و وارد هر کاراکتری بشود اما وقتی گونه‌ی برجسته، لبان عمل کرده و بینی عمل کرده باشد، مقوله به گونه‌ای دیگر دیده می‌شود. متاسفانه این اتفاق در حرفه ما خیلی زیاد شده است.

وی در ادامه درباره اینکه با موجی که درخصوص چهره‌های عروسکی در سینما و تلویزیون راه افتاده است، فکر می‌کنید شما و امثال شما کم‌کارتر می‌شوید؟ اینگونه پاسخ داد: اصلا این طور نیست؛ چرا که فکر می‌کنم محدودیت‌هایی هست که نمی‌توانم اسم بیاورم. به عنوان مثال بازیگرانی که اندام نسبتا تپل‌تر و صورت بامزه‌ای دارند، زمانی که مقابل دوربین می‌روند، به ویژه وقتی کار طنز انجام می‌دهند مردم با همان قیافه آنها را دوست دارند و همین خصوصیت باعث می‌شود در بازی‌هایشان بدرخشند.

او اظهار کرد: طبیعی بودن یک بازیگر باعث می‌شود او بیشتر خودش را نشان دهد. در اینجا لازم است یک مثالی بزنم و آن هم این است که اگر همه ماهی‌ها یک شکل بودند، مسلما از یک شکل بودن آنها خسته می‌شدیم.

روشن در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: شخصا مخالف جراحی پلاستیک و زیبایی هستم؛ چرا که اعتقادم بر این است هر چیزی در سادگی زیباست.

***

دکتر عبدالجلیل کلانتری - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی - که در برنامه «کافه سوال» حضور داشت، در خصوص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: خیلی از مردم نسبت به جراحی پلاستیک دید اشتباهی دارند و فکر می‌کنند که این یک عمل معجزه است؛ در حالی که جراحی پلاستیک یک علم کاملا تخصصی است.

این متخصص همچنین درخصوص بحث اعتماد به پزشک در حوزه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی خطاب به بینندگان اظهار کرد: برخی از افراد برای عمل جراحی پلاستیک به هر پزشکی مراجعه می‌کنند و به اجبار به او می‌گویند شما می‌توانید این عمل را روی صورت من انجام دهید در حالی که این اقدام مثل این است که یک جنس عالی ایرانی را رها کنید و به سراغ جنس چینی بروید، نتیجه‌اش هم قطعا یک عمل نادرست می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هم پیامک‌هایی را با عنوان تزریق صورت در منزل و ... زیاد دریافت می‌کنیم، اما این یک سوال است که چطور می‌توان جرأت کرد که به هر کسی اعتماد کرد؟ در اینجا من به عنوان یک متخصص نمی‌توانم بگویم پزشکان اشتباه می‌کنند؛ چرا که جراحی پلاستیک یک علم کاملا پیشرفته و تخصصی است.

این پزشک متخصص در بخشی دیگر از برنامه «کافه سوال» در پاسخ به اینکه بزرگترین معضل در حوزه جراحی پلاستیک در ایران چیست؟ خاطرنشان کرد: اصولا باورهای غلط که از کانال‌های مختلف می‌آید می‌تواند بزرگترین معضل در این حوزه باشد. خیلی به چشم می‌خورد افرادی به درمانگاه‌ها و کلینیک‌های شخصی برای جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کنند در حالی که هیچ نیازی به عمل ندارند اما متاسفانه نمی‌خواهند قبول کنند. ما به عنوان متخصص به بیش از 40 درصد زیبایی‌ها مشاوره مثبت می‌دهیم و می‌گوییم که نیازی به عمل ندارند اما برخی‌ها پافشاری می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان یک متخصص نمی‌گویم که عمل جراحی زیبایی بد است بلکه در جای خودش ارزشمند است. جراحی زیبایی یک عمل بسیار پیشرفته و محاسبه شده است که اگر در جای خودش درست انجام شود بسیار مناسب است.

دکتر کلانتری در پایان صحبت‌های خود گفت: یکسری باورهای غلط و یکسری تبلیغات کذب باعث برخی مشکلات در حوزه عمل جراحی پلاستیک و زیبایی می‌شود خواهشم از مردم این است که به ماهواره‌ها اعتمادی نکنند چرا که آنها دلشان برای مردم نمی‌سوزد. اول بیاندیشند سپس تصمیم بگیرند.

«کافه سوال» کاری از گروه برنامه‌های اجتماعی شبکه دو سیماست که جمعه، شنبه و یکشنبه شب‌ها با اجرای مژده لواسانی به روی آنتن می‌رود.

مجری برنامه شامگاه گذشته اعلام کرد که از این پس «کافه سوال» شنبه‌، یکشنبه و دوشنبه شب‌ها پخش می‌شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
انتقال آموزشگاه بازیگری کامبیز دیرباز به تهران
عکس‌هایی دیده نشده از فیلم محمد (ص) مجید مجیدی
شقایق فراهانی: بازیگران جدید جشنواره فجر امسال را متفاوت می‌کنند
آنچه درباره‌ فیلم محمد (ص) مجید مجیدی ندیده و نشنیده‌اید + تصاویر
پرفورمنس آرت و ارتباط آن با هنرهای تجسمی