10 چهره مشهوری که معتاد به سیگار بودند!
با 10چهره معروفی که سیگار را به دلایل مختلف ترک کردند ، آشنا شوید

سلبریتی هایی که سیگار را ترک کردند

نتایج تحقیقات نشان داده حدود 65 درصد سیگاری ها، برای ترک آن تلاش می کنند. در این میان عده ای موفق می شوند و برخی همچنان به سیگارکشیدن ادامه می دهند. چهره های سرشناس هم مثل خیلی از مردم عادی معتاد به سیگار می شوند. بعضی از آنها همین روند را پی می گیرند و بعضی دیگر به فکر ترک می افتند اما  گاهی آنها هم نمی توانند به سادگی از شر سیگار خلاص شوند و مبارزه آنها برای ترک، حتی سال ها ادامه پیدا می کند. آشنایی با تعدادی از این افراد مشهور و قرار گرفتن در جریان ترکشان ما را به این نتیجه می رساند که ترک سیگار در اغلب موارد یک مسیر خطی و مستقیم نیست بلکه یک فرایند و جریان زمان بر است.

کاترین هیگل و ترک با سیگار الکترونیکی

کاترین هیگل، بازیگر آمریکایی، از سیگار الکترونیک برای ترک استفاده کرد. او در این باره گفته: «می دانم که این کار ممکن است مضحک و خنده دار به نظر برسد ولی به من کمک می کند که سیگار واقعی نکشم. با سیگار الکترونیک احساس می کنید در حال سیگار کشیدن هستید ولی نیکوتینی وجود ندارد و فقط بخار آب است. من ماه ها این کار را انجام دادم چون سیگار عصاره وجود را می مکد.»

گلدبرگ و مطالعه به جای کشیدن سیگار

ووپی گلدبرگ، نویسنده، کمدین و بازیگر 59 ساله برنده اسکار یکی از چهره های شناخته شده ای است که تلاش هایش را برای ترک سیگار در رسانه های اجتماعی منتشر کرد. این بازیگر یک انجمن حمایتی برای توقف سیگار کشیدن در یکی از شبکه های اجتماعی ایجاد کرد و هر روز در مورد روند ترک سیگارش مطلب می نوشت. مثلا یک بار نوشت: «من به جای سیگار کشیدن مطالعه می کنم.» گلدبرگ سرانجام توانست سیگار را ترک کند. او در صفحه اجتماعی اش نوشت: «از 10 نخ سیگار در هفته شروع کنید و هروقت احساس راحتی کردید کاملا قطعش کنید. این کاری بود که من انجام دادم.»

مت دیمون و ترک سیگار با هیپنوتیزم

مت دیمون، بازیگر مطرح هالیوود با هیپنوتیزم اعتیادش را ترک کرد و بعد از 3 جلسه سیگار را کنار گذاشت. هیپنوتیزم گر به دیمون گفته بود: «دلیلی که تو بالاخره ترک کردی این است که متوجه شدی سیگار با تو چه کرده.» دیمون در مصاحبه ای گفته: «یک روز به عواقب این کار پی می بری و می بینی که هیچ دلیلی برای ادامه سیگار کشیدن وجود ندارد. من فکر می کنم این واقعیت در مورد هر نوع اعتیادی صدق می کند.»

چارلیز ترون و ترک سیگار به خاطر زندگی

چارلیز ترون، تهیه کننده و بازیگر توانمند و باهوش اهل آفریقای جنوبی، سال ها برای کنار گذاشتن سیگار تقلا کرد. او که به طور مرتب روزی 3 پاکت سیگار می کشید بالاخره توانست در سال 2011 سیگار را کنار بگذارد. ترون در مورد اعتیادش به سیگار گفته: «من به شدت معتاد به سیگار بودم، فکر می کنم مثل مردم عادی سیگار نمی کشیدم طوری سیگار می کشیدم که بمیرم.»

جنیفر انیستون و ترک سیگار با یوگا

جنیفر انیستون، بازیگر در سال های گذشته اوضاع چندان خوبی نداشت چون نمی توانست با سیگارکشیدن خداحافظی کند. او حالا عادت به سیگار ندارد. انیستون اعتقاد دارد که ترک سیگارش را مدیون یوگاست. او در سال 2012 سیگار را کنار گذاشت و مقداری وزن اضافه کرد طوری که مردم فکر کردند باردار است ولی او نمی خواست به وضعیت قبلی خود برگردد درعوض به طور مرتب ورزش کرد و غذاهای سالم خورد برای اینکه بدنش را از کافئین و نیکوتین پاک کند.

بن افلک و ترک سیگار برای بچه دار شدن

بن افلک، دوست نزدیک مت دیمون، یادداشت های او را درباره ترک سیگار خواند و همان درمانگر دیمون را ملاقات کرد برای اینکه بعد از سال ها سیگار کشیدن را ترک کند. افلک گفته: «من تصمیم به ترک سیگار گرفتم چون می خواستم بچه دار شوم و این در درجه اول اهمیت برای من بود، درمانگر برای من توضیح داد که نیکوتین یک سم است و آنچه که ناگهان به فکرش افتادم این بود که تمام این سال ها به طرز احمقانه ای این کار را با خودم کرده ام.»

گوئینت پالتر و ترک در زمان بارداری

گوئینت پالترو، بازیگر 42 ساله آمریکایی که امروزه یکی از طرفداران زندگی سالم محسوب می شود در سال های نوجوانی و اولیه جوانی از مشتاقان سیگار بود. او روزی 2 پاکت سیگار می کشید و حتی وقتی پدرش در سال 2002 بر اثر سرطان از دنیا رفت، از سیگارکشیدن دست برنداشت. اما زمانی که اولین دخترش را باردار بود سیگار را برای همیشه کنار گذاشت.

مایکل داگلاس و ترک به خاطر سرطان

مایکل داگلاس، بازیگر مشهور 70 ساله آمریکایی، زمانی طولانی را برای ترک اعتیاد به سیگار اختصاص داد. در سال 2011 یک تومور سرطانی در گلوی داگلاس تشخیص داده شد که بیشتر به دلیل مصرف مکرر الکل و استعمال سیگار بود. سیگار به طور جدی آثار پرتودرمانی را ضعیف می کرد طوری که به او گفته شد باید سیگار را کنار بگذارد و سرانجام داگلاس سیگار را ترک کرد.

گیزله باندچن و ترک برای زندگی پاک

گیزله باندچن، سوپر مدل برزیلی، گفته که ابتدای ورودش به دنیای مد، بسیار به سیگار وابسته بوده برای اینکه بتواند لاغر بماند. باندچن درسال 2003 سیگارش را ترک و به همین دلیل 7 کیلو وزن اضافه پیدا کرد ولی اعتقاد دارد که ارزشش را داشت. او در دهه گذشته توانست شهرت جدیدی برای خودش دست و پا کند. باندچن این روزها به عنوان ملکه زندگی پاک شناخته می شود.

آنتونی بوردن و ترک به خاطر دختر و همسر

آنتونی بوردن، آشپز و مجری 58 ساله آمریکای، به مدت 38 سال سیگار می کشید ولی از وقتی که او و همسرش دختری را به فرزندی پذیرفتند دیگر در آپارتمانش سیگار نکشید. بوردن، باید 11 طبقه را پایین می رفت برای اینکه بتواند در فضای باز سیگار بکشد. در نهایت فکر کرد که این طور سیگارک شیدن سخت تر از ترک سیگار است و سرانجام در سال 2007 سیگار را ترک کرد.


بیشتر بدانید : چهره‎های معروفی که معتاد به هرویین بودند!! + عکس

بیشتر بدانید : 8 فرد مشهور که به مواد مخدر اعتیاد داشتند! +عکس

بیشتر بدانید : سلبریتی هایی که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشیده شدند + تصاویر

بیشتر بدانید : معروف ترین بازیگرانی که به الکل اعتیاد دارند!

بیشتر بدانید : معتادان تمام عیار هالیوود را بشناسید! + تصاویر

 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : هفته نامه زندگی مثبت