چهره ‎های معروفی که معتاد به هرویین بودند!! + عکس
در دنیای غرب که فاش گویی در مورد چنین مسائلی چندان مذموم به شمار نمی رود، بسیاری از چهره ها از مصرف مواد مخدر و مبارزه شان برای ترک آن صحبت کرده اند تا به سایر معتادان نشان دهند که نباید ناامید بود

ستاره هایی که هرویین را ترک کردند

هرویین مخدری است که در اصطلاح عامیانه به عنوان بلایی خانمانسوز از آن یاد می شود. سال ها پیش، قبل از اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی رایج شود، در زمان شیوع مصرف هرویین آمار مرگ و میر ناشی از استعمال آن به شدت افزایش پیدا کرده بود. مصرف هرویین پیامدهای تهدیدآمیزی برای زندگی دارد که خیلی ها عقیده دارند نمی توان از آن نجات پیدا کرد ولی برخی افراد سرشناس اعتراف کرده اند که زمانی به این ماده مخدر معتاد بوده اند ولی حالا آن را کنار گذاشته اند و توانسته اند جسم و جان خود را از جهنم این ماده مخدر بیرون بکشند.

در دنیای غرب که فاش گویی در مورد چنین مسائلی چندان مذموم به شمار نمی رود، بسیاری از چهره ها از مصرف مواد مخدر و مبارزه شان برای ترک آن صحبت کرده اند تا به سایر معتادان نشان دهند که نباید ناامید بود و حتی زندگی خوب و پرباری نیز می تواند در انتظار معتادانی باشد که سختی ها را به جان می خرند و با اعتیاد خود می جنگند و به زندگی برمی گردند.

بیشتر بدانید : معتادان تمام عیار هالیوود را بشناسید! + تصاویر

رابرت داونی جونیور: هرویین بند کفش هایم را به هم گره زد!


رابرت داونی جونیوررابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور(Robert Downey Jr) بازیگر معروف هالیود، بین سال های 1996 تا 2001 به هرویین معتاد بوده است. او چند بار به دلیل مصرف و حمل هرویین دستگیر شد. خودش در این باره گفته: «من خیلی اتفاقی گرفتار هرویین شدم. بعد از دومین بار معتاد شده بودم و بالاخره هم این کار بند کفش هایم را به هم گره زد و اجازه نداد حرکت کنم!»

این بازیگر امروز از موفقیت های هوشیارانه لذت می برد. رابرت داونی جونیور در سال 2015 به عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود معرفی شد. او در 2 فیلم «مرد آهنی 3» و «انتقامجویان» که هزینه ساخت شان بیشتر از 2 میلیارد بود، حضور پیدا کرد و فقط در انتقامجویان 50 میلیون دلار دستمزد گرفت.

ساموئل جکسون: من احمق بودم


ساموئل جکسونساموئل جکسون

ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson)  سه بار به دلیل مصرف هرویین اوردوز کرد و مسموم شد ولی بعد از دفعه سوم مواد مخدر را به کلی کنار گذاشت. او می گوید: «آن روزها خیلی وحشتناک بود. انگار من دیوانه بودم. احمق بودم و زندگی ام هیچ رنگ و بویی از شادی نداشت.»

اریک کلاپتون: به اعتیادم لگد زدم!


اریک کلاپتوناریک کلاپتون

اریک کلاپیتون (Eric Clapton) معتاد به هرویین بود ولی بین سال های 1971 و 1972 با کمک دوستانش اعتیاد سنگینش را کم کرد و در 1974 وقتی آلبوم پرفروش خود را روانه بازار کرد، برای همیشه به هرویین لگد زد و آن را از زندگی اش بیرون انداخت. کلاپتون امروز در سراسر جهان معروف است و بسیاری او را به عنوان بهترین گیتاریست دنیا می شناسند. بسیاری از منتقدان بر این باورند که اریک کلاپتون توانسته موسیقی راک دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

پینک: نجات پیدا کردم

پینکپینک

پینک (P!nk) خواننده و بازیگر آمریکایی در سال 1995 به دلیل مصرف هرویین اوردوز کرد و بعد از آن اتفاق هیچ وقت سراغ هیچ ماده مخدری نرفت. او گفته: «من می دانم هرویین با آدم ها چه می کند. وحشتناک است. تا آن زمان هیچ وقت آنقدر نیازمند مداوا نبودم و هر مداوایی را که فکرش را بکنید انجام دادم و نجات پیدا کردم.»

کوری فلدمن: هرویین باعث شد سقوط کنم


کوری فلدمنکوری فلدمن

کوری فلدمن(Corey Feldman) خواننده و بازیگر آمریکایی در سال 1990 به دلیل حمل هرویین دستگیر شد. او در سال 2013 گفت: «امتحان هرویین یعنی از هم پاشیدن همه چیز. تنها چیزی بود که خیلی سریع گرفتارش شدم و از اوج به حضیض سقوط کردم.»

نیکول ریچی: هم کوکایین را ترک کردم هم هرویین


نیکول ریچینیکول ریچی

نیکول ریچی(Nicole Richie) در سال 2005 در شبکه سی ان ان اعلام کرد در 18 سالگی مصرف کوکایین را کنار گذاشته و بعد به انواع قرص و بعد هم هرویین روی آورده اما با تلاش زیاد توانسته اعتیادش را ترک کند.

آنجلینا جولی: با همه مخدرها خداحافظی کردم


آنجلینا جولیآنجلینا جولی

آنجلینا جولی(Angelina Jolie)  در سال 2011 در یک برنامه تلویزیونی گفت: «من چند ماده مخدر از جمله هرویین را امتحان کردم ولی خیلی زود فهمیدم که بهترین زندگی، زندگی سالم است و مصرف مواد را به کلی کنار گذاشتم.»

اوزی آزبورن: به زندگی برگشتم


اوزی آزبورناوزی آزبورن

اوزی آزبورن(Ozzy Osbourne) ستاره موسیقی راک و هوی متال بریتانیا در سال 1978 میلادی اقرار کرد که به هرویین معتاد شده است اما مبارزه های آشکار او با اعتیاد نشان داد که همیشه امید وجود دارد و بهبود در هر سن و شرایطی امکانپذیر است.

تاتوم اونیل: خشم هرویین من را گرفت!


تاتوم اونیلتاتوم اونیل

تاتوم اونیل(Tatum O'Neal)  بازیگر آمریکایی درباره مصرف هرویین اینطور توضیح می دهد: «من واقعا از لحاظ روانی مشتاق هرویین بودم. اشتیاق داشتم در فراموشی و گمنامی فرو روم و مدتی بعد از ترک هرویین به افسردگی دچار شدم و پرخاشگر و بداخلاق شدم اما می دانستم این روی دیگر سکه است که باید برای رهایی از اعتیاد با آن مواجه شوم و برای همین تحملش کردم.»

کریس هرن: خوشی در جهنم؟


کریس هرنکریس هرن

کریس هرن بازیکن سابق تیم بسکتبال بوستون سلتیک هم گفته: «خیلی از مردم فکر می کنند وقتی ماده مخدری را مصرف می کنید، پر انرژی می شوید و خیلی خوش می گذرد ولی اصلا اینطور نیست. شما خوش نمی گذرانید، در جهنم زندگی می کنید!» این بسکتبالیست از سال 2008 پاک است.

استیون تایلر: هرویین زندگی ام را نابود کرد


استیون تایلراستیون تایلر

استیون تایلر(Steven Tyler) نوازنده و خواننده اصلی گروه آئروسمیت (یکی از معروف ترین گروه های هارد راک دهه 70 میلادی) گفته: «در هفته بیشتر از 2 هزار دلار برای الکل و کوکایین و هرویین خرج می کردم. 20 میلیون دلار را به باد دادم. من با بینی ام پورشه ام را بالا کشیدم، هواپیمایم را بالا کشیدم، خانه ام را بالا کشیدم، من خودم را نابود کردم.»

راسل براند: هرویین قوی است ولی شما از آن قوی ترید


راسل براندراسل براند

راسل براند (Russell Edward Brand) بازیگر و کمدین انگلیسی در سال 2013 گفت: «نمی توانم دقیقا درباره تاثیر هرویین حرف بزنم اما می دانم طرز فکر و اخلاق و رفتار متاثر از ماده مخدر و الکل کاملا غیرمنطقی و نامعقول است. بالاخره زمانی متوجه می شوید که هیچ کدام از آنها قدرتی ندارند و شما از همه آنها قوی ترید.


بیشتر بدانید : معروف ترین بازیگرانی که به الکل اعتیاد دارند!

بیشتر بدانید : سلبریتی هایی که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشیده شدند + تصاویر

بیشتر بدانید : داستان سلبریتی هایی که از دام اعتیاد رها شدند+ تصاویر

بیشتر بدانید : 8 فرد مشهور که به مواد مخدر اعتیاد داشتند! +عکس

 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : هفته نامه سلامت