تیشرتی که هنرمندان برای جلوگیری از فاجعه محیط زیستی پوشیدند!
جرج کلونی و دیگر هنرمندان با پوشیدن تیشرت‌هایی با جمله «قطب شمال را نجات دهید» قصد دارند تا از طریق جمع آوری ده میلیون امضا مخالفت خود را با این اقدام فاجعه آفرین برای محیط زیست نشان دهند.

نجات قطب شمال با طراحی یک تیشرت

طراح مد افسانه‌ای ویوین وست وود (Vivienne Westwood) سال‌هاست که علاوه بر طراحی لباس در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان، کمپین‌های خلع تسلیحات هسته‌ای، حقوق حیوانات و گرمایش زمین به فعالیت مشغول است. خیل عظیمی از نمادهای دنیای مد، ستارگان سینما، تلویزیون و عرصه موسیقی درحرکتی هماهنگ و تاثیرگذار به کمپین جدید او و سازمان غیر دولتی صلح سبز با نام «نجات قطب شمال» پیوسته‌اند تا از این طریق از فعالیت کمپانی نفتی شل و حفاری‌های این شرکت که قرار است ماه آینده میلادی در قطب شمال آغاز شود جلوگیری کنند.


حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 1حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 1

ستارگان مطرحی چون جرج کلونی (George Clooney) ، جودی دنچ (Judi Dench) ، کیت ماس(Kate Moss) ، تریسی امین (Tracey Emin) ، هیو گرانت(Hugh Grant) ، سینا میلر (Sienna Miller) ، استلا مک کارتنی(stella-mccartney) ، آزی آزبورن(Ozzy Osbourne) ، پاملا اندرسون(Pamela Anderson) ، ریتا اورا (Rita Ora)، پیتر کاپالدی(Peter Capaldi) ، نائومی کمپل (Naomi Campbell)، دیوید گند(David Gandy)  و پنجاه چهره تاثیرگذار دیگر با پوشیدن تیشرت‌هایی با جمله «قطب شمال را نجات دهید» و شرکت در این کمپین قصد دارند تا از طریق جمع آوری ده میلیون امضا مخالفت خود را با این اقدام فاجعه آفرین برای محیط زیست نشان دهند.


حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 2حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 2

عکاس افسانه‌ای لندنی‌ اندی گاتس (Andy Gotts) که به دلیل عکس‌های پرتره سیاه و سفید ستارگان هالیوودی شهرتی جهانی دارد عکس‌های این کمپین تبلیغاتی را عکاسی کرده است. عکس‌های این مجموعه درخلال یک دوره هجده ماهه و با ژست‌های متنوع ستارگان به همراه تیشرت این کمپین گرفته شده است و قرار است تمامی این عکس‌ها در مترو زیرزمینی واترلو که نزدیکترین ایستگاه به دفتر مرکزی کمپانی شل در لندن است به نمایش گذاشته شود.


حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 3حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 3

ویوین وست وود می‌گوید: «این واقعه مساله مرگ و زندگی است، اگر قطب شمال را نجات ندهیم نسل بشر و حیوانات دوامی نخواهد داشت، این جنون حفاری در قطب شمال باید متوقف شود». او ادامه می‌دهد: «تاکنون هفت میلیون امضا برای حفظ قطب شمال جمع آوری شده است، ما باید به فعالیت خود ادامه دهیم و در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام دهیم تا این حرکت به سیلی تبدیل شود تا دولت نتواند از آن چشم‌پوشی کند.»


حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 4حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 4
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 5
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 5
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 6
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 6
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 7
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 7
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 8
حضور هنرمندان در کمپین نجات قطب شمال 8



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : modeonline.ir