سکوت رئیس بیمارستان شکست: هزینه جراحی عباس کیارستمی 185 میلیون تومان شد
مدیرعامل بیمارستان جم سرانجام سکوتش را شکست و درباره عباس کیارستمی و جراحی صورت گرفته برروی این کارگردان را توضیح داد.

ناگفته هایی از جراحی عباس کیارستمی

مدیرعامل بیمارستان جم به سوالات خبرنگاران درباره جریان درمانی "کیارستمی" پاسخ داد.

تدین‌فر در جمع خبرنگاران درباره موضوعات درمانی مرحوم "عباس کیارستمی" گفت: من وارد قضایای درمانی نمی‌شوم؛ چراکه پرونده در اختیار سازمان نظام پزشکی و در حال بررسی است و مراجع قانونی باید به این سوالات پاسخ داده و اظهار نظر کنند. ما امروز فقط پاسخگوی سوالات بیمارستانی هستیم.
 
بیماری "کیارستمی" چه بود؟
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برخی شایعاتی مبنی بر عدم انجام کلونوسکوپی برای مرحوم کیارستمی افزود: مرحوم کیارستمی یک بار در بیمارستان آراد و یک بار هم در بیمارستان جم مورد کلونوسکوپی قرار گرفتند و بیماری‌شان که "تومور روده بزرگ" بود، از این طریق تشخیص داده شد.
 
185 میلیون تومان؛ هزینه درمان کیارستمی در بیمارستان جم
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه‌های درمان "کیارستمی" و میزان پولی که از خانواده‌اش در طول درمان دریافت شده گفت: در ابتدای ورود آقای کیارستمی به بیمارستان تنها شش میلیون تومان به عنوان ودیعه از سوی بیمارستان دریافت شد؛ این درحالیست که کل هزینه‌های بستری‌شان که در دو مرحله بستری شدند که مرحله اول آن از 17 اسفند 94 تا 7 اردیبهشت 95 بود و مرحله دوم که از 11 اردیبهشت 95 تا 13 این ماه بود، حدود 185 میلیون تومان شده است.
 
وی برخی شایعات مبنی بر نبود متخصص عفونی در جریان درمان این کارگردان کشورمان را رد کرد و گفت: متخصص عفونی هم در روند درمان‌شان حضور داشته و همواره در بیمارستان متخصص عفونی حضور دارد.
 
"کیارستمی" را دستیار عمل کرد یا جراح؟
 
تدین‌فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دستیار دکتر احمد میر، کیارستمی را جراحی کرده است یا خیر؟ گفت: کار درمان آقای کیارستمی را تیم درمان که متشکل از جراحان در رشته‌های مختلفی که بیمار به آن نیاز داشت، انجام می‌داد. جراح عمومی این تیم نیز بسیار باتجربه هستند. بنابراین تیم درمان برایشان اقدام می‌کرد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی گفته‌ها مبنی بر عدم حضور دکتر میر در یکی از جراحی‌ها درست است یا خیر؟ گفت: یکبار در جراحی کیسه صفرایشان دکتر میر حضور نداشتند، اما تیم جراحی حضور داشته و این اقدام را انجام دادند.
 
جراحی عوارض دارد
 
وی با بیان اینکه اصل پرونده‌ها و رونوشت‌های درمانی آقای کیارستمی در اختیار مراجع قضایی است، گفت: بنابراین هرآنچه را که از سوی مراجع قضایی اعلام شود، می‌پذیریم. بحث قصور را نیز باید سازمان نظام پزشکی اعلام کند. اما باید توجه کرد که جراحی عوارض دارد و در هر کجا ممکن است رخ دهد و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که جراحی عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند مگر اینکه هیچ جراحی انجام نداده باشد.
 
تدین‌فر تاکید کرد: آقای دکتر میر جراح بی‌تجربه‌ای نیست و بیشترین اعمال جراحی این بیمارستان توسط وی انجام می‌شود. هم خودش فرد تحصیل کرده‌ای است و هم پدر و عمویشان فرهیخته و با تجربه هستند. دکتر میر 20 سال است که تجربه دارد و صدها عمل در خدمت پدر و عمویشان انجام داده‌اند.
وی در پایان تاکید کرد: ما با این حرف‌ها نمی‌خواهیم آرامش افکار عمومی بر هم ریزد و به همین دلیل هم تا کنون سکوت کرده و هیچ صحبتی انجام نداده‌ایم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : alef.ir