هالیوودی‌ هایی که برای مبارزه با ایدز کمک کردند!! + عکس
او در مورد ایده اش برای این ترانه می‌گوید: «من می‌خواستم بدون اینکه عذادار یا غمگین بشوم، درمورد دوستانم که از ایدز مرده اند بنویسم. من می‌خواستم برای شادی روح آنها...

از الیزابت تیلوز تا جانت جکسون: هنرمندانی که به پیشگیری از ایدز کمک کردند 

در آمریکا هر 9 دقیقه و نیم یک نفر به ویروس HIV آلوده می‌شود. ما در اینجا می‌خواهیم چهره‌های مشهوری را معرفی کنیم که از شهرت خود برای تاثیرگذاری بر علیه این بیماری استفاده می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا سطح آگاهی مردم را در مورد این بیماری افزایش داده و برای پیشرفت در زمینه‌های آموزش، پیشگیری و افزایش سطح آگاهی اعانه جمع کنند.

جانت جکسون

جانت جکسون خواننده و بازیگر در سال 2007 ترانه ای با عنوان «دوباره با هم» نوشت که درمورد دوستانی بود که بر اثر ایدز از دنیا رفته بودند. او بخشی از درآمدش حاصل از موفقیت چشمگیرش را برای amfAR (سازمان جهانی تحقیق درمورد بیماری ایدز) هدیه داد.

جانت جکسون
جانت جکسون

او در مورد ایده اش برای این ترانه می‌گوید: «من می‌خواستم بدون اینکه عذادار یا غمگین بشوم، درمورد دوستانم که از ایدز مرده اند بنویسم. من می‌خواستم برای شادی روح آنها جشنی برگزار کنم». جکسون در ماه سپتامبر هم در برنامه amfAR میلان شرکت کرد که سودی معادل 1.1 میلیون دلار را برای برنامه‌های تحقیقاتی سازمانی پرداخت کرد.

گلوریا ریوبن، 45 ساله

او علاوه بر اینکه نقش جینی بولت با بیماری ایدز را در ER بازی کرد، بلکه به جز آن در آگاه کردن مردم نسبت به بیماری ایدز حضور فعالی داشته است. در سال 2008 برنامه ای تهیه کرد با عنوان «صداهای مثبت: زنان و ایدز».

گلوریا ریوبن
گلوریا ریوبن

وقتی که در سال 2007 ER را ترک می‌کرد، با تهیه کننده‌هایی که پیشنهاد می‌دادند کاراکتر او در فیلم باید به خاطر مشکلات ایدز بمیرد مبارزه می‌کرد. او می‌گفت: «من نمی‌توانستم اجازه دادم که بینندگان سراسر جهان ببینند که شخصیتی که برای عشق ورزیدن به دنیا آمده و بزرگ شده بمیرد، بخصوص وقتی که هنوز امیدی هست.» او ادامه داد: «اگرچه به شخصه خیلی زحمت کشیدم ولی این برنامه را ترک می‌کنم تا نشان دهم ما باید با ایدز و ویروس HIV مبارزه کنیم.»

الیزابت تیلور

یکی از اولین چهره‌هایی که رک و بی پروا در مورد ایدز صحبت کرد، الیزابت تیلور کارش را به عنوان یک سخنگو و سرمایه گذار در اوایل دهه 80 شروع کرد، او و دکتر ماتیلده کریم با یکدیگر سازمان خیریه آمریکایی برای تحقیقات ایدزی (AmfAR) را بنیان نهادند. در سال 1991 او سازمان خیریه الیزابت تیلور را تاسیس کرد که در آن سودی معادل 8 میلیون دلار را بین سازمان‌های مرتبط با بیماری ایدز توزیع می‌کرد. تیلور در سپتامبر در منافع ایدزی‌های «مکی» در سانتا مونیکا شرکت کرد و در آنجا خیلی کوتاه سخنرانی کرد.

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور

همانگونه که مایکل جکسون عزیز می‌گوید: «ما در این جهان زندگی می‌کنیم و وظیفه ماست که به فکر کسانی که مریض و در بستر مرگ هستند باشیم، درکشور خودمان و خصوصا در آفریقا.»

اشلی جود

اشلی جود بازیگر از سال 2002 در نقش فرستاده جهانی برای جوانان مبتلا به ایدز فعالیت می‌کرد. او برای این کار به محله‌های کثیف، فاحشه‌ها خانه و کلینیک‌ها در جنوب آفریقا، هند، تایلند و کشورهای بی شمار دیگری سر می‌زد. اگرچه در حین این کار جود به خاطر سوءاستفاده‌هایی که از زنان و دختران در کشورهای در حال توسعه می‌شد احساساتی می‌شد.

اشلی جود
اشلی جود

 او می‌گوید: «در اولین سفرم، به خاطر اضطراب، بی خوابی و خشم اذیت می‌شدم.. اما حالا قادرم که کارم را انجام دهم، شبها بخوابم، و با اتفاقی که می‌افتد درست برخورد کنم تا بتوانم بر روی راه حل مشکل تمرکز کنم.»

شارون استون

شارون بعد از از دست دادن دوستش و درحالیکه acting coach Ray London به جرگه فعالان مراقبت از قربانیان ایدز پیوست. در سال 1995 او نقش ریاست و اداره فعالیت‌های  amfAR برای تحقیقات ایدز را قبول کرد. از آن تاریخ او از طرف amfAR به مسافرت‌های زیادی رفته و همچنین در حراجی‌هایی که به نفع amfAR انجام می‌شده یا میزبان بوده یا اینکه حضور سودبخشی داشته است.

شارون استون
شارون استون

او در مورد مرگ دوستش و اهمیت این برنامه می‌گوید: «من دوست خاصم «روی» را از دست دادم؛ یاد و خاطره او همیشه با من است و به یادم می‌آورد که غم و غصه می‌تواند سبب انگیزه ای شود که من را به کاری وادارد که می‌تواند به امید و درنهایت به زندگی ختم شود.»

آنیکا نونی رز

این ستاره Broadway و اولین پرنسس آفریقایی- آمریکایی والت دیسنی (شاهزاده و قورباغه) به تازگی به جرگه فعالان مبارزان ایدز پیوسته است.

آنیکا نونی رز
آنیکا نونی رز

در سال 2008 کمک کرد تا درآمد سازمان‌هایی که با ایدز مبارزه می‌کنند را بالا ببرد و با این کارش الهام بخش سازمان‌هایی شد که در این زمینه کار می‌کردند.

آنی لنوکس

آنی لنوکس خواننده اسکاتلندی سال 2007، زمانیکه که از 23 زن داوطلب برای ضبط یک ترانه نام‌نویسی می‌کرد،  کمپین SING را تاسیس کرد. SING از سال 2003 طی مشارکت‌هایش با کمپین درمانی 2 میلیون دلار درآمد داشته و به درمان، آزمایش، پیشگیری و برنامه‌های آموزشی در خصوص ایدز  برای مردم جنوب آفریقا کمک کرده است. لنوکس به کارش با SING افتخار می‌کند.

آنی لنوکس
آنی لنوکس

او  سال 2009 زمان برگزاری جایزه برجسته نوبل در برلین نیز برنده جایزه «زن صلح» شد. لنوکس درمورد نقش خود در مبازه علیه ایدز اینگونه توضیح می‌دهد: «یکی از قدرت‌های من این است که کمپین خودم را دارم.» جدا از بحث پول درآوردن، من یک پایگاه بین المللی دارم و می‌توانم به طور مرتب سطح آگاهی مردم را بالا ببرم.

آلیشیا کیز

چندین سال پیش سفر به آفریقا دیدگاه آلیشیا کیز را در مورد ایدز عوض کرد. من آمده ام تا بفهمم که ایدز درواقع بیماری کشنده ای نیست، اما توانایی عظیمی ‌در یتیم کردن کودکان، ریشه کن کردن اجتماعات و فرونشاندن پیشرفت‌های اقتصادی دارد.

آلیشیا کیز
آلیشیا کیز

کیز بعد از بازگشت از آفریقا شروع به نگهداری از A Child Alive (2003) کرد، که کلینیک‌ها و پرورش گاه‌هایی در 6 کشور جهان دارد و تقریبا 45.000 کودک و خانواده که از ایدز رنج می‌برند را تحت حمایت خود دارد. کیز در روز جهانی ایدز با American Express تیمی ‌را تشکیل داد تا میزبان یک کنسرت خیریه شود که سود حاصل از فروش بلیطش را به A Child Alive تقدیم می‌کرد.

رز پِرِز

کسی که به مدت 20 سال از فعالان ایدز محسوب می‌شد، این بازیگر خیلی جدی خودش را برای آگاهی دادن به مردم مسئول می‌داند. او با کمیسیون لاتینو روی ایدز کار می‌کند و کارهای ویژه‌تری را نیز با آنهایی که در «پییترو ریکو» به ساختن دارو مشغولند انجام می‌دهد تا داروها با سهولت بیشتری در دسترس مردم قرار بگیرد.

رز پرز
رز پرز

او در مورد این بیماری می‌گوید: «هنوز یک باور غلط 25 ساله ای وجود دارد که فکر می‌کنند بیمار ایدزی هم جنس باز بوده یا کار بدی کرده که خدا خواسته او را تنبیه کند.»

جین فوندا

جین و تیمش مبلغ 200.000 دلار به خیریه کمک کردند و نیز او یکی از مشاوران کمپیانی ایدز جان التون می‌باشد.

جین فوندا
جین فوندا

لیندا اوانجلیستا

یکی از مهم ترین فعالیت‌هایی که این سوپر مدل از آن حمایت می‌کند، فعالیتهایی در رابطه با افزایش آگاهی عمومی ‌درخصوص ایدز است. در سال 2004 به عنوان سخنگوی MAC AIDS شد و در افزایش سودهایی را که برای بیماران ایدزی جمع می‌کردند کمک کرد.

لیندا اوانجلیستا
لیندا اوانجلیستا

اوانجلیستا فعالیت‌های amfAR را حمایت می‌کند و به طور مرتب در برنامه‌هایشان شرکت می‌کند.

کیت شیندل

شیندل دختر شایسته آمریکا در سال 1998 پیشگیری از ایدز را به عنونا خط مشی خود برگزیده و یک سال را برای خدمت کردن و دفاع از آموزش ایدز در سراسر کشور گذرانده و نیز در دوازدهمین کنفرانس جهانی ایدز در ژنو پایتخت سوئیس سخنرانی کرد.

کیت شیندل
کیت شیندل

 از آن زمان او از شهرتش برای افزایش آگاهی نسبت به ایدز استفاده کرده است. او می‌گوید: «اینگونه به نظر می‌رسد که صحبت کردن در خصوص پیشگیری از ایدز جزو اخلاقیات باشد» او به طعنه می‌گوید: «شاید ما وظیفه اخلاقی مان که نجات دادن زندگی‌هاست را به فراموشی سپرده ایم. ما باید اطلاعات و ابزاری را که به همه آمریکایی‌ها قدرت  حمایت کردن از خودشان را می‌دهد توسعه دهیم.»

 

بیشتر بدانید : هنرمندان و افراد مشهوری كه در اثر ایدز از دنیا رفته‌اند!+عكس

بیشتر بدانید : هنرمندانی که به ایدز مبتلا شده و جان خود را از دست دادند

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ