بیوگرافی کامل کریستین استوارت، ستاره گرگ و میش +عکس
کریستن استوارت Kristen Stewart زاده ۹ آوریل ۱۹۹۰ بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون است. کریستن استوارت در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از داوران جشنواره کن درآمد. او جوان‌ترین داور در تمام سال‌های جشنواره کن است

عکس و بیوگرافی کریستن استوارت Kristen Stewart


Kristen Stewart زاده ۹ آوریل ۱۹۹۰ در لس آنجلس، بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون و متولد یک خانوادهٔ فیلم گرا است.

نام تولد

کریستین جیمیس استوارت

نام های خودمانی کریستن استوارت

کریس
کیستو
کی کی
استو

قد کریستین استوارت

168 سانتی متر

بیوگرافی کریستین استوارت

اگرچه معروف ترین نقش خود را به عنوان بلا سوان در افسانه گرگ و میش ایفا نمود، امّا کریستین استوارت سال های زیادی است که به عنوان بازیگر در لس آنجلس، کالیفرنیا فعال می‌باشد. والدین او، جان استوارت و جولی استوارت، هر دو در صنعت فیلم و تلویزیون مشغول به کار هستند. کریستین، سه برادر نیز دارد؛ برادر بزرگتر کامرون استوارت می‌باشد و دو بردارخوانده با نام های دانا و تیلور.  
          

بیشتر بدانید : کریستین استوارت در گذر زمان+تصاویر
 

استورات در فیلم خانه ای با نهر سرد 2003
استورات در فیلم خانه ای با نهر سرد 2003

پس از برگزاری مسابقات استعداد یابی در نمایشی در رابطه با کریسمس، در سن هشت سالگی، او با ایفای نقش های کوچک، پا به عرصه تلویزیون گذاشت. اولیّن نقش قابل توجه او به عنوان بازیگر در سال 2001 رخ داد؛ هنگامی‌که او نقش سام جینینگ را در فیلم The Safety of Objects (سال 2001) ایفا کرد. مدّت زمان کوتاهی پس از آن، او همراه با جودی فاستر در یک دارم فوق العاده ظاهر شد؛ فیلم درامی‌ با نام اتاق وحشت (2002) و به خاطر ایفای این نقش، نامزد جایزه بهترین هنرمند جوان شد.

بیشتر بدانید : کریستین استوارت از گریم خون آشامی متنفر است!

کریستن استورات در فیلم درام اتاق وحشت 2002
کریستن استورات در فیلم درام اتاق وحشت 2002

با تمجید از بازی او در فیلم اتاق وحشت، کریستین به عنوان دختر دنیس کواد و شارون استون، به گروه فیلم خانه ای با نهر سرد (2003) پیوست. هرچند فیلم فروش خوبی در سینماها نداشت، او سبب شد تا کریستین بار دیگر نامزد دریافت جایزه بهترین هنرمند جوان شود.

به ریلیس خوش آمدید 2012
به ریلیس خوش آمدید 2012


پس از ظاهر شدن در چند فیلم و فیلم نمایشی با عنوان صحبت (2004)، استوارت در نقش خواننده ای نوجوان که در خفاء زندگی می‌کرد ظاهر شد، در فیلمی‌ از شاون پن به نام به سوی طبیعت وحشی (2007). فیلمی‌ که تحسین منتقدان را برانگیخت. او پس از سه بار نامزد جایزه بهترین هنرمند جوان شدن، بالاخره به خاطر بازی در این فیلم، این جایزه را از آن خود نمود. در همین سال، او در فیلم کیک خوران ماری استوارت مَترسون (2007) بازی کرد.

بچه را بگیر 2004
بچه را بگیر 2004


Fierce People 2005
Fierce People 2005


Adventure land 2009
Adventure land 2009


در سن 18 سالگی، استوارت نقش بازیگر اصلی را در فیلم گرگ و میش (2008/1) را در مقابل رابرت پاتینسون بر عهده گرفت؛ رابرت نقش خون آشام اصلی فیلم، ادوارد کالین را بازی می‌کرد.

بیشتر بدانید : بیوگرافی رابرت پتینسون ستاره محبوب گرگ و میش +عکس

رابرت پاتینسون و کریستن استوارت در گرگ و میش
رابرت پاتینسون و کریستن استوارت در گرگ و میش


این مجموعه فیلم ها که بر اساس اقتباسی از کتاب هایی با همین نام اثر استفان مِیِر، ساخته می‌شوند. این کتاب طرفداران بسیاری دارد و دیدن عشق یک خون آشام بسیاری از این طرفداران را به وجد می‌آورد. استوارت به خاطر بازی در نقش بلا در سری اول این فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن را در جایزه فیلم MTV از آن خود کرد. فیلم دوم با عنوان ماه جدید (2009) و فیلم سوم با عنوان افسانه گرگ و میش: کسوف (2010) اکران شد. فیلم برداری سری جدید این فیلم از اواخر سال 2010 آغاز شده است.

بیشتر بدانید : درباره «گرگ و میش» و مصاحبه کوتاه با بازیگران اصلی

افسانه گرگ و میش: کسوف
افسانه گرگ و میش: کسوف


استوارت که با مجموعه فیلم های گرگ و میش به یک ستاره تمام عیار تبدیل شد است، تلاش نموده تا خود را از زرق و برق ها دور نگاه دارد. او همچنین در تعدادی از پروژه های مستقل حضور یافت، مانند Adventureland  سال 2009 پیش از بازی در مجموعه فیلم های گرگ و میش و به ریلیس خوش آمدید (2010). او همچنین سال 2010 در نقش یه ستاره راک به نام جوان جت با عنوان Runaways  در کنار داکوتا فنینگ بازی کرد. هرچند در این فیلم منتقدان به تحسین بازی داکوتا پرداختند و آن را ستودند، استوارت نیز به خاطر بازی خوب خود و اجراهای موزیکالش در این فیلم، مورد تمجید قرار گرفت.

کریستن استوارت و رابرت پاتینسون در ماه نو
کریستن استوارت و
رابرت پاتینسون در ماه نو

یکی از پروژه های بزرگ بعدی استوارت، فیلمی‌ است که به زودی اکران خواهد شد و اقتباسی از رمانی کلاسیک، اثر جک کرواک با نام بر روی جاده (2012) می‌باشد. در این فیلم، استوارت نقش ماریلو را بازی می‌کند. فیلم برداری در تابستان سال 2010 آغاز شده است.
استوارت هم اکنون در لس آنجلس، کالیفرنیا بازی می‌کند.

افسانه گرگ و میش: سپیده دم قسمت 1
افسانه گرگ و میش: سپیده دم قسمت 1


افسانه گرگ و میش: سپیده دم قسمت 2
افسانه گرگ و میش: سپیده دم قسمت 2

نشان تجاری

معمولا نقش شخصیت هایی را بازی می‌کند که عمیقا ناراحت می‌باشند یا آسیبی عاطفی را تجربه کرده اند.  

دانستنی هایی درباره ی کریستن استوارت

برادری بزرگ تر با نام کامرون استوارت دارد و دو برادرخوانده با نام های دانا و تیلور. خانه والدین او که در آنجا بزرگ شده است، در منطقه وودلند هیلز لس آنجلس قرار دارد. کریستین خود صاحب خانه هایی در مناطق مالیبو و لوس فیلیز می‌باشد، که هنگامی‌که در محل فیلم برداری نباشد، در آن خانه ها اوقات خود را می‌گذراند.

پدر او جان استوارت، تهیه کننده تلویزیون است که در شبکه تلویزیونی فاکس کار می‌کند و تهیه کنندگی "روی خط با رایان سیکریست" (2004)، را بر عهده دارد. از سال 2010، او در شبکه تلویزیونی TBS و با جرج لوپِز، در برنامه "شبی با لوپِز" (2009) کار می‌کند. پدر کریستین، به دلیل شغلی که دارد، معمولا در اجراهای کاری او حضور دارد.

کریستین برای فیلم گرگ و میش (2008/1) مجبور به استفاده از لنزهای قهوه ای شد، زیرا رنگ چشم طبیعی او سبز می‌باشد. امّا رنگ چشم های بلا در فیلم باید قهوه ای می‌بود. او در تمام پنج قسمت سری فیلم های گرگ و میش، باید از لنز استفاده نماید.

 او سه سگ دارد: اوز، ترکیبی از سگ گله اسکاتلندی، جک و لیلی که گرگ هایی ترکیبی می‌باشند. همچنین یک گربه با نام مکس/جِلا دارد.

زندگی خصوصی او خیلی آشکار نمی‌باشد. در سال 2010، بسیاری از رسانه ها شروع به انتشار اخباری کردند که نشان می‌داد او رابطه صمیمانه ای با ستاره خون آشام گرگ و میش (2008/1)، رابرت پاتینسون دارد. موضوعی که بیشتر به واقعیت نزدیک بود تا شایعه.

بیشتر بدانید : کریستین استوارت و ازدواج با بازیگر «گرگ و میش» + عکس

مجله فوربس، آنها را یکی از 5 زوج مشهور در سال 2011 معرفی کرد: کریستین استوارت و رابرت پاتینسون.

هنگام فیلم برداری از یک صحنه تصادف در فیلم سفید برفی و شکارچی (2012)، رباط دست راست کریستین کشیده شد و تولید فیلم به طور موقت متوقف شد. در ادامه فیلم برداری، پای او نیز صدمه دید.

بیشتر بدانید : کریستین استوارت در فیلم 'گرگ و میش' زخمی شد!

استوارت در سن 8 سالگی، توسط تیم استعدادیابی و هنگامی‌که در یک اجرای مدرسه ای می‌خواند، کشف شد. هرچند استوارت به یک بازیگر تبدیل شد و نه یک خواننده، او در دو فیلم نیز خوانندگی کرده است: به سوی طبیعت وحشی (2007) و The Runaways (2010).

بیشترین شیرین کاری های خود را در نقش سفید برفی و در فیلم سفید برفی و شکارچی (2012) انجام داده است. 

دستمزد کریستن استوارت در گرگ و میش

گرگ و میش (2008/1) : 2 میلیون دلار
افسانه گرگ و میش: شکستن سپیده دم (قسمت اول):  12 میلیون و 500 هزار دلار + 5/7% از درآمد ناخالص
افسانه گرگ و میش: شکستن سپیده دم (قسمت دوم): 12 میلیون و 500 هزار دلار + 5/7% از درآمد ناخالص

بیشتر بدانید : ستاره های «گرگ و میش» پولسازترین بازیگران هالیوود هستند

سرزمین زنان
سرزمین زنان

زندگی شخصی کریستن استورات

استوارت هم اکنون در وودلند هیلز در لس آنجلس زندگی می‌کند. او از آرزوی خود برای زندگی و کار در استرالیا سخن گفته است، "من دوست دارم در دانشگاه سیدنی تحصیل کنم. خانواده مادری من استرالیایی هستند". جدا از بازیگری، او علاقه مند است تا وارد دانشگاه شود. "من دوست دارم وارد دانشگاه شده و رشته ادبیات بخوانم، دوست دارم نویسنده شوم. منظور من این است، من کاری را که انجام می‌دهم دوست دارم، امّا این همه آن چیزی نیست که من می‌خواهم انجام دهم- دوست ندارم دروغگویی حرفه ای برای باقی زندگی خود باشم". در سال 2008، استوارت در مصاحبه ای با وانیتی فِیرز، تایید کرد که با مایکل آنگارانو، زوج او در فیلم صحبت، ارتباط داشته است.

Zathura 2005
Zathura 2005

از زمان ملاقات رابرت پاتینسون در فیلم گرگ و میش، استوارت رابطه عاشقانه ای را با این بازیگر محبوب برقرار کرده است. هرچند، این دو ستاره، هرگز داشتن چنین رابطه ای را به طور آشکار تایید نکرده اند، امّا عکاس های پاپارازینی و شاهدان عینی، سبب شده اند تا گمانه زنی ها افزایش یافته و توجهات رسانه و مردم به این شایعه یا واقعیت جلب شود.

The Messengers
The Messengers

این رابطه به سوژه داغی برای رسانه ها تبدیل شده است. در مصاحبه ای با GQ، هنگامی‌که از استوارت سوال شد که چرا علیرغم شواهد بسیار و پُر واضح از وجود چنین رابطه ای دوست ندارد در رابطه با آن صحبت کند؛ در حالیکه که صفحات وب بسیاری در رابطه با آن وجود دارد، او این طور پاسخ داد: "بله، من نیز این موضوع را می‌دانم ... در رابطه با زندگی من داستان های زیادی در اینترنت وجود دارد. منظور من این است که بسیار شبیه به این جمله است: مردم بشتابید، این حقیقتی آشکار و واضح است!"

هنگامی‌که از او سوال شد که چرا دوست ندارد درباره زندگی شخصی خود صحبت کند، استوارت این گونه پاسخ داد: "من خودخواه هستم. من چنین فردی هستم. امّا این من هستم! و من دوست دارم موضوعات مرتبط با خود را ایت گونه تحت کنترل قرار داده و هدایت نمایم. این بازی خنده داری است و شیب های لغزنده ای نیز دارد. همواره به خود می‌گویم که من هرگز نمی‌خواهم چیزی را از دست بدهم، زیرا بدین طریق هیچ منفعتی نخواهم برد. من تضمین می‌کنم زمانی که ازدواج کردم و بچه دار شدم، مردم از آن آگاه شوند. قصد ندارم اسم فرزند خود را برای سال ها پنهان نمایم". 

استوارت بعد از این ماجرا رابطهٔ جدیدی را با یک تولیدکنندهٔ محتوای بصری به نام آلیشیا کارگریل و خوانندهٔ فرانسوی استفانی «سوکو» سوکولینسکی آغاز کرد. از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی، استوارت، با یکی از مدل‌های ویکتوریا سیکرت به نام استلا ماکسول در ارتباط بوده‌است. کریستین در مصاحبه ای با هارپر بازار گفته که دستان من برای یافتن دوست مرد هنوز باز است و ادامه می‌دهد که مایلم همه چیز را امتحان کنم.

سفید برفی و شکارچی
سفید برفی و شکارچی

بیشتر بدانید : کریستین استوارت از باری در قسمت دوم «سفید برفی و شکارچی» اخراج شد!!

استوارت شروع به چالش کشیدن حرفهٔ بازیگری در سال ۱۹۹۹ با نقش‌های ناشناس و شخصیت‌های فرعی در چندین فیلم نمود و این موضوع مربوط به قبل از به دست آوردن شهرت در سال ۲۰۰۲ به خاطر بازی در نقشِ دختر جودی فاستر در تریلر اتاقِ وحشت بود که برای او نامزدیِ دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقشِ مُکمل زنِ پیشرو در یک فیلم سینمایی را به ارمغان آورد.

او بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون اتاق پناهگاه، زاتورا، به خانواده ریلی خوش آمدید، در سرزمین زنان، طبیعت وحشی معروف است، استوارت در سال ۲۰۰۸ و به خاطر بازی در نقشِ اصلی، بلا سوان در سری گرگ و میش به شکلِ رسمی و بین‌المللی شناخته شد، ۵ قسمتِ این فیلم حماسی (۲۰۰۸–۲۰۱۲) در سراسر جهان و در مجموع، بیش از ۳/۳ بیلیون دلار فروش داشت.

کریستن استوارت در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از داوران جشنواره کن درآمد. او جوان‌ترین داور در تمام سال‌های جشنواره کن است.

بیشتر بدانید : 'کریستین استوارت' اولین زن آمریکایی برنده سزار شد!

خارج از سری گرگ و میش، در طیف گسترده‌ای از فیلم‌های مختلف حضور یافت که از میان آن‌ها می‌توان به سرزمین ماجراجویی (۲۰۰۹)، فراری‌ها (۲۰۱۰)، سفیدبرفی و شکارچی (۲۰۱۲)، در جاده (۲۰۱۲)، کمپ ایکس ری (۲۰۱۴)، هنوز آلیس (۲۰۱۴)، برابرها (۲۰۱۵) و برخی زنان۲۰۱۶ اشاره داشت. وی در عین حال، به خاطر بازی در فیلم ابرهای سیلس ماریا برندهٔ جایزه سزار شد.

این جایزه در فرانسه با اسکار برابری می‌کند. او اولین زنِ آمریکایی است که برندهٔ این جایزه شده‌است. در سال ۲۰۱۶ میلادی، استوارت بازی در فیلم خریدار شخصی را آغاز کرد که فیلمنامهٔ این اثر سینمایی به صورت اختصاصی برای او توسط الیویه آسایاس نوشته شده بود. استوارت پیش از این در چند فیلم با او همکاری داشت. سایت جشنواره ترایبکا کریستن را جزو ۱۰ نفر برتر نقش آفرینی ۲۰۱۷ انتخاب کرد.

استوارت همواره مورد تحسین طرفداران خویش قرار می گیرد. به عنوانِ بازیگر زن، پُر درآمدترین هنرپیشه در ونتی فر و در فهرست بالاترین دستمزد بگیران هالیوود در سال ۲۰۱۰ قرار گرفت، با درآمد برآورد شدهٔ ۲۸/۵ میلیون دلار،[۳] در سال ۲۰۱۱، از طرف مجلهٔ فوربز به عنوان بهترین بازیگر هالیوودی به خاطر ایفای نقش‌های پُردرآمد شناخته شد، فوربز همچنین نام او را در بالاترین پرداختی به بازیگران زن در سال ۲۰۱۲ قرار داد.[۴] با مجموعِ درآمد ۳۴/۵ میلیون دلار. استوارت به عنوان چهرهٔ برگزیدهٔ بِرَند مشهور شنل و مارک‌های معروف مُد از جمله بلن‌سیاگا ‏(en)‏ در حال حاضر فعالیت می‌کند.

The Runaways
The Runaways


What Just Happened- 2008
What Just Happened- 2008


The Yellow Handkerchief-2010
The Yellow Handkerchief-2010


فیلم‌ هایی که کریستن استوارت نقش آفرینی کرده


سال     نام فیلم                               نقش

۱۹۹۱     سیزدهمین سال                  دختر در مسیر آبشار
۲۰۰۲     اتاق پناهگاه                        سارا آلتمن
۲۰۰۲     safety of objects                 سم جنینگس
۲۰۰۳     عمارت کلد کریک                  کریستن تیلسون
۲۰۰۴     صحبت کن                           ملیندا سوردینو
۲۰۰۴     بچه رو بگیر                           مدی
۲۰۰۵     مردم ستمکار                        مایا
۲۰۰۶     زاتورا: یک ماجرای فضایی         لیزا
۲۰۰۷     پیام‌رسان                            جس سالومون
۲۰۰۷     در سرزمین زنان                     لوسی هاردویک
۲۰۰۷     به‌سوی طبیعت وحشی           تریسی تاترو
۲۰۰۷     کیک خوران                           جورجیا
۲۰۰۸     جهنده                                  صوفی
۲۰۰۸     دستمال زرد                           مارتین
۲۰۰۸     چه اتفاقی افتاده؟                   زوئی
۲۰۰۸     گرگ و میش                         بلا سوان
۲۰۰۹     گرگ و میش: ماه نو                بلا سوان
۲۰۰۹     سرزمین ماجراجویی                امیلی لوین
۲۰۱۰     به خانوده رایلی خوش آمدید     مالوری
۲۰۱۰     فراری‌ها                               جوان جت
۲۰۱۰     گرگ و میش: کسوف              بلا سوان
۲۰۱۱-۲۰۱۲     گرگ و میش: سپیده‌دم     بلا سوان/کالن
۲۰۱۲     گرگ و میش: سپیده دم 2         بلا سوان/کالن
۲۰۱۲     سفیدبرفی و شکارچی           سفیدبرفی
۲۰۱۲     در جاده                              مری لو
۲۰۱۴     کمپ اشعه ایکس                 امی کول
۲۰۱۴     ابرهای سیل ماریا                 ولنتین
۲۰۱۵     من هنوز آلیس هستم          لیدیا
۲۰۱۵     بی‌هوشی                      سوفی
۲۰۱۵     برابرها                                نیا
۲۰۱۵     افراط آمریکایی                 فیبی
۲۰۱۶     پیاده‌روی طولانی بیلی لین بین دو نیمه     کاترین لین
۲۰۱۶     زن‌هایی خاص                  بت تراویس
۲۰۱۶     کافه سوسایتی                   ونی
۲۰۱۶     خریدار شخصی                 مورین
۲۰۱۷     بیا شنا کن                      کارگردان
۲۰۱۸     لیزی                              بریجت سالیوان
۲۰۱۸     جی تی لروی                  ساوانا نوپ
۲۰۱۹     فرشتگان چارلی                 سابینا ویلسون
۲۰۲۰     زیر آب                                  نورا
۲۰۲۰     سیبرگ                             جین سیبرگ 

این مطلب به روز رسانی شد

بیشتر بدانید : عکس های کریستن استوارت در صحنه های اکشن فیلم فرشتگان چارلی Charlie's Angels

 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture  
اختصاصی سیمرغ