بهرام رادان در کانادا: رمق از این سینما گرفته شده
ما تا کی می‌خواهیم منتظر بنشینیم که وزرا برایمان کاری کنند؟ نمی‌کنند ایراد ندارد. ما باید خودمان دست به دست هم دهیم و سهمی در پیشرفت مملکتمان داشته باشیم.
 
 وی که این روزها در کانادا به سر می‌برد در سخنانی گفت: اینجا هوای گرم‌تری از تهران دارد. در حالی که شنیده‌ام پایتخت حسابی سرد است. اما ما اینجا آفتاب داریم و هوا بهاری است.

مجری به همین بهانه ادامه سخن را به سمت سرمای آذربایجان شرقی و آزار هموطنان آذری هدایت کرد و رادان درباره طرح‌هایش در این خصوص توضیح داد: با دیدن یک برنامه تلویزیونی طرحی به ذهن من رسید. در آن برنامه پنج هزار جراح پلاستیک مجمعی تشکیل داده و به آفریقا رفتند. آنها کودکانی که به هر دلیل دچار تغییر شکل در صورت شده بودند را به صورت رایگان تحت جراحی قرار دادند.

وی ادامه داد: در مصاحبه‌ای با یکی از جراحان خواندم که او گفته بود: 45 دقیقه بیشتر برای من این کار طول نمی‌کشد اما یک زندگی به این کودک می‌دهم و او را به اجتماع برمی‌گردانم.دو حادثه شین آباد و پیرانشهر نیز در مجموع 20 تا 30 کودک را مجروح کرد و من فکر کردم ما می‌توانیم از انجمن جراحان پلاستیک درخواست درمان آنها را داشته باشیم و هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی را از طریق جمع شدن اهالی ورزش، هنر و مردم خیر تأمین کنیم.

بهرام رادان یادآور شد: همانطور که می‌دانید ما در جراحی پلاستیک رتبه اول را داریم و حتی مردم از کودکی به اینطور جراحی‌ها علاقه نشان می‌دهند. بنابراین ایرادی ندارد که چند تن از پزشکان دست به کار شده و اقداماتی برای بازگشت این کودکان به اجتماع داشته باشند. آنها فردا بزرگ می‌شوند و به این مملکت کمک می‌کنند.

این بازیگر سینما تصریح کرد: ما تا کی می‌خواهیم منتظر بنشینیم که وزرا برایمان کاری کنند؟ نمی‌کنند ایراد ندارد. ما باید خودمان دست به دست هم دهیم و سهمی در پیشرفت مملکتمان داشته باشیم.

در ادامه ضیاء به درخواست چند تن از جراحان پلاستیک برای درمان کودکان مرودشت اشاره کرد که حاضرند بدون دستمزد کار کنند اما نیازمند تأمین تجهیزات هستند.

ستاره سینمای ایران نیز در این راستا توضیح داد: به فکر این هستم که چند نفر را دور هم جمع کنم. پیغام‌هایی نیز برای چند نفر فرستاده‌ام اما اسم نمی‌برم تا کسی در معذوریت نیفتد. پس از تشکیل یک جمع از هنرمندان و ورزشکاران، می‌توانیم کمک‌های مردمی را نیز جذب کرده و با یک همت بالا برای این کودکان کاری کنیم و خودمان لذتش را ببریم.

همچنین رادان اعلام کرد به زودی به ایران برمی‌گردد و در صورتی که چوب لای چرخ کار گذاشته نشود، عیدی این کودکان در نوروز 92 درمانشان خواهد بود.

حمید عسگری خواننده پاپ نیز که در این گفت‌وگو شرکت داشت، نسبت به این کار خیر ابراز آمادگی کرد.

رادان از این موضوع استقبال کرده و گفت: قرار است همه دست به دست هم دهیم و پروژه همت عالی را کلید بزنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگو با سیدعلی ضیاء در پاسخ به اینکه چرا امسال در جشنواره فیلمی ندارد، تصریح کرد: بسیاری از اهالی سینما کم کار هستند. رمق از این سینما گرفته شده. فکر می‌کنم زیاد هم برای آقایان مطرح نیست که سینما وجود داشته باشد یا خیر. تنش، درگیری و بگیر و ببندهایی که شده رمق سینما را گرفته است.

رادان تأکید کرد: هر حرفه‌ای یک فضای خاص می‌خواهد. فضای شادی که بتوان در آن کارهای خوب تولید کرد و ما پیش مخاطبان شرمنده نشویم. من ترجیح می‌دهم از این مسائل و حاشیه‌ها دور شوم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این فضای یأس و نابودی سینما به زودی برطرف شود و ما اگر قصه‌ای را فیلم می‌کنیم دوستش داشته باشیم و بتوانیم تمام قد از آن دفاع کنیم و پیش روی مردم شرمنده نباشیم.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com
 


 مطالب پیشنهادی:
بازگشت «هما روستا» پس از 13 سال
«همزاد» فیودور داستایفسکی منتشر شد
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد، گفته‌ها و ناگفته‌هایی از استاد
داستان خلق «شب پرستاره» ونگوگ
گرمابه‌ها و گلستان‌ها، نگاهی به 10 حمام تاریخی ایران