سریال «رخنه» از امشب پخش می‌شود
تصویربرداری سریال رخنه از نیمه آبان در بازار بزرگ تهران آغاز شد.
سریال «رخنه» به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی از امشب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو به نمایش در می‌آید.

این سریال در ده قسمت، داستان مردی تقریبا پنجاه ساله به نام وحید را روایت می‌کند که کارگاه ساخت ابزار تعزیه و عزاداری مثل علم، کتل، چلچراغ و طبل دارد. او این شغل را از پدرش به ارث برده و سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند، اما درست زمانی که باید وسایل عزاداری یکی از هیات‌های مذهبی را آماده کند با مشکلی روبه‌ رو می‌شود که حل آن ساده نیست.

حسین تبریزی درباره بازیگران سریال رخنه گفت: در این سریال علیرضا جلالی‌تبار نقش وحید را بازی کرده، زیبا بروفه در نقش همسر وحید ظاهر شده، عنایت بخشی نقش حاج محمود را به عهده دارد که یکی از بازاریان قدیمی و پدر همسر وحید است، امیر غفارمنش نقش حکمت و نیلوفر شهیدی نقش خواهر وحید را بازی کرده‌اند. به گفته این کارگردان، میرطاهر مظلومی در نقش صفا، اشکان اشتیاق، زهرا سعیدی، آتش تقی‌پور، رحیم نوروزی، افشین سنگ‌چاپ، آرزو ابی‌زاده، بیتا خردمند و مینا جعفرزاده دیگر بازیگران این سریال هستند.

تصویربرداری سریال رخنه از نیمه آبان در بازار بزرگ تهران آغاز شد و در مکان‌های دیگری چون زورخانه، خانه‌های سنتی جنوب شهر تهران و یک بازارچه قدیمی ادامه پیدا کرد. ساخت این سریال هنوز به اتمام نرسیده؛ اما به گفته مسعود اطیابی روزهای آخر هفته تمام تصاویر مربوط به‌آن ضبط و سریال رخنه به طور کامل آماده می‌شود.

تدوین و صداگذاری این مجموعه تلویزیونی به وسیله رضا مطهری، کامران خالقی، بهروز داوودی و احسان اجتهادی در حال انجام است. براساس توضیحات تبریزی، داستان رخنه بر مبنای حرفه قهرمان داستان شکل گرفته و به بهانه شغلی که عاشقانه و گاه حتی به صورت فصلی انجام می‌شود، مفاهیم انسانی و مذهبی را طرح می‌کند.

تبریزی امیدوار است سریال رخنه باوجود تولید سریع و فشرده، از کیفیت لازم برخوردار باشد و بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. وی تاکید کرد: خوشبختانه فیلمنامه این سریال قبل از شروع تصویربرداری کامل نوشته شد و در اختیار بازیگران قرار گرفت، بنابراین از ابتدا در جریان جزئیات این اثر قرار داشتیم.

سریال رخنه به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی برای پخش در دهه آخر ماه صفر ساخته شده است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تولید: داوود شیرعلی، مدیر برنامه‌ریزی: امیر سلیم‌خانی، مدیر تدارکات: نادر محمدی، کارگردان اجرایی: محمد عفراوی، طراح لباس و صحنه: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: محمد قومی، تصویربردار: رضا شیخی و صدابردار: بهروز عابدینی اشاره کرد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : جام جم

مطالب پیشنهادی:
رضا یزدانی، میترا حجار و هانیه توسلی در پشت‌ صحنه «خط ویژه» + عکس
گریم متفاوت آنا نعمتی و پژمان بازغی در «انارهای نارس» + تصاویر
وی چت را چه کسی فیلتر کرد؟
درگذشت ناگوار همسر بنیامین بهادری
کیک تولد شقایق فراهانی برای پسر 21 ساله اش! + عکس