سازندگان «گذر از رنج‌ها» در یک اقدام عجیب، دعای تحویل سال محمد اصفهانی را که چند سال بیشتر از زمان ضبط آن نمی گذرد، برای مقطعی از داستان كه مربوط به زمان پیروزی انقلاب است استفاده کردند!

اخیراً در گزارشی به حرکت جالب سازندگان سریال «گذر از رنج‌ها» پرداختیم که برای بخشی از داستان به تناسب مقطع روایت، میدان آزادی تهران را با تهیه اتومبیل‌های قدیمی و بستن موقت دو خروجی به ظاهر سه دهه پیش آن در آورده بودند. این اقدام که تقریباً در طول سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون ما سابقه نداشته، البته کاستی هایی نیز داشت و از جمله آنها رویت پرچم جمهوری اسلامی به جای شیر و خورشید و نیز عیان بودن تغییرات مشهود فضای سبز میدان آزادی بود.

مواردی که از سوی تماشاگران نیز به آنها پرداخته شد. همچنین اخیراً عدم رعایت راکورد پای گچ گرفته یکی از کاراکترها با بازی آزیتا ترکاشوند که در تصاویر سایت‌های اینترنتی افشا شده بود، دستمایه شوخی‌هایی قرار گرفت. دیگر گاف عجیب سازندگان سریال، در قسمت اخیر آن صورت گرفت که شنبه شب گذشته روی آنتن رفت. در این بخش که قصه به زمان پس از انقلاب اسلامی رسیده، ایام نوروز است و کاراکترها در انتظار شنیدن صدای توپ تحویل سال هستند. گاف عجیب سریال هم دقیقاً همین جا رقم خورد که برای دعای تحویل سال، از صدای محمد اصفهانی بهره گرفته شده بود.

این دعا را محمد اصفهانی نخستین بار در نوروز 88 در تلویزیون اجرا کرد و زمان ضبط آن به چند سال پیش بیشتر بر نمی‌گردد. ضمن آنکه محمد اصفهانی متولد سال 1345 است و در مقطع روایت قصه کمتر از 20 سال سن داشته و بد نیست بدانید اولین بار در سال 73 با خواندن ترانه تیتراژ سریال «آوای فاخته» (بهمن زرین‌پور) که در شبکه یک سیما پخش شد، به صورت جدی وارد عرصه موسیقی شد. این سریال به کارگردانی فریدون حسن‌پور از شبکه یک در حال پخش است.


گردآوری: گروخ فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : banifilm.ir