5 فیلم برتر هالیوود در مورد بارداری!! (+عکس)
بارداری یکی از لذت بخش ترین دوران زندگی هر مادری است. هالیوود نیست در این مقوله فیلم هایی ساخته است که در این پست به بهترین آنها اشاره شده است

بهترین فیلم ها با موضوع مادر شدن/ از بچه رزماری تا جونو

بچه ادوارد و بلا در «سپیده دم: طلوع 1» بچه ای نیمه انسان نیمه خون آشام که خطری برای زندگی بلا محسوب می‌شود چرا که بدنش از درون تحلیل می‌رود. هرچند برای فناناپذیران داشتن فرزند ملودرام نیست.

بیشتر بدانید : 10 مادر فداکار هالیوودی!! (+عکس)

بارداری,فیلم بارداری,مادر شدن,زایمان,فیلم در مورد بارداری,بچه,گرگ و میش
فیلم گرگ و میش

اما تعداد زیادی فیلم در این مورد ساخته شده است و در مورد این فیلم قضیه فرق می‌کند .

1 - بچه رزماری (1968)

بچه رزماری هنوز هم یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینماست و نمونه بارز توانایی رومن پولانسکی کارگردان و نویسنده در احضار کردن تاریکی هیپنوتیزم کننده و حس و حال ترس و وحشت است. میا فارو  در نقش زنی که قرار است به زودی باردار شود و همراه با همسر بازیگرش با بازی John Cassavetes  وارد آپارتمان قدیمی‌ در  نیویورک شده است ترسی ملموس را به نمایش می‌گذارد. اما این شوهر همان چیزی نیست که زن از او انتظار دارد. میا فارو در این نقش بسیار لاغر است و چشمانی برجسته دارد که در لحظات ترس برای این نقش مناسب است.

 بارداری,فیلم بارداری,مادر شدن,زایمان,فیلم در مورد بارداری,بچه,بچه رزماری
فیلم بچه رزماری

«روث گوردون» که در نقش زن همسایه آنها ظاهر شد با هنرنمایی در این نقش ترسناک و عمیق جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت. زن و شوهر همسایه هر دو مشکوک و همچنین خنده دار بودند. حال اگر شما قصد بچه دار شدن دارید اگر بدانید در این فیلم میا فارو از شیطان باردار شده است از بچه دار شدن می‌ترسید.

2- Away We Go- 2009

داستان زوجی حدود سی ساله که در انتظار ورود اولین بچه شان هستند و در جستجوی مکان مناسبی برای زندگی به شمال آمریکا می‌روند که مکانی خوب و مناسب و خوش منظره برای خانواده ای باشد که قرار است سه نفره بشود.

 بارداری,فیلم بارداری,مادر شدن,زایمان,فیلم در مورد بارداری,بچه,
فیلم Away We Go

«جان کراسینسکی» و «مایا رودولف» به یکدیگر عشق می‌ورزند و در حالیکه هر دو کمدین از صحنه های خنده دار زیاد فیلم لذت می‌برند، با ظرافت و تلاشی اندک توانایی غیرقابل انتظاری برای درام از خود نشان می‌دهند. این فیلم زیبای دیگری از سام مندس کارگردان «زیبای آمریکایی» می‌باشد؛ فیلمی‌ بی پیرایه و قابل درک.

3-Knocked Up- 2007

 این فیلم هنوز هم جذاب است. سبک و فرمول «جود آپاتو» هنوز هم ظاهرا سبکی داستانی است. فیلم چالش های یک زوج «کاترین هیگل» و «ست روگن» با حاملگی ناخواسته کاترین در شبی که هر دو الکل نوشیده بودند را نشان می‌دهد.

بارداری,فیلم بارداری,مادر شدن,زایمان,فیلم در مورد بارداری,بچه,
فیلم Knocked Up

«ست روگن» مورد تمسخر دوستانش (با بازی ستاره های آینده هالیوود «جونا هیل»،‌ «جیسون سگال») قرار می‌گیرد که همین فیلم را سرشار از فرهنگ خنده دار مردم عام کرده که به فیلم انرژی می‌دهد.

4- پیشخدمت- 2007

حتی بدون توجه به داستان اندوهبار پشت آن،  پیشخدمت فیلمی ‌قوی است. «آدرین شلی» کارگردان و نویسنده و بازیگر فیلم درست قبل از افتتاحیه فیلم در جشنوراه ساندنس در آپارتمانش در منهتن کشته شد. گویا تقدیرش می‌دانست تماشای فیلم احساسی حاکی از تلخی و شیرینی به انسان می‌دهد. «کری راسل» در نقش «جنا» که نقش اول است می‌درخشد، خدمتکار شهر جنوبی کوچکی که به خاطر درست کردن بهترین پای های مبتکرانه مشهور است و اسم این خوراکی ها را خودش از روی هرچیزی که در زندگی اش می‌بیند می‌گذارد.

 بارداری,فیلم بارداری,مادر شدن,زایمان,فیلم در مورد بارداری,بچه,پیشخدمت
فیلم پیشخدمت

وقتی که از شوهرش که مرد چندان خوبی هم نیست باردار می‌شود نسبت به موجودی که در شکمش رشد می‌کند زیاد احساس علاقه ای ندارد. صحنه های راسل از «ناتان فیلون» شبیه کمدی های دهه 40 شده است اما در پایان فیلم اشک همه تان در خواهد آمد!

5- جونو- 2007

جونو یکی از بهترین فیلم های سال در مورد بچه دار شدن بود. این فیلم موفقیتی بزرگ برای «الن پیج» بازیگر زن فیلم بود. «دیابلو کدی» نویسنده فیلم نه تنها یک شخصیت از او خلق کرد بلکه در نهایت روشی خاص و ناب برای صحبت کردن خلق کرد. (کدی جایزه اسکار نمایشنامه اریجینال را برد).

 بارداری,فیلم بارداری,مادر شدن,زایمان,فیلم در مورد بارداری,بچه,جونو
فیلم جونو

جونو مک گاف نمونه ای از نوجوان هایی هست که همه دوست دارند شبیهش باشند: باهوش و جسور و بسیار مقاوم در برابر وسوسه همکلاسی هایش که می‌خواهند او هم شبیه خودشان باشد چرا که او ناخواسته باردار شده و هیچ دختری به این سن دوست ندارد به خاطر مادر شدن هیکلش بهم بخورد. الن پیچ در این نقش می‌درخشد میمیک چهره و رفتارهایش دوست داشتنی و طبیعی است حتی وقتی عصبانی است یا غر می‌ زند.

 

بیشتر بدانید : 10 مادر مشهور‌ هالیوود (+عکس)

بیشتر بدانید : بچه‌هایی که در نقش کودکی بازیگران هالیوود بازی کردند! (+عکس)

بیشتر بدانید : بازیگر زن 35 ساله کشورمان که 8 فرزند دارد!

بیشتر بدانید : بهترین و بدترین پیرها و جوان‌های هالیوود (+عکس)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ