سكوت بره ها
هانیبل لکتر بدون شك یكی از شیطانی ترین دكترها در فیلم های سینمایی تا كنون است كه به واسطه رفتار بدش با بیماران در زمانی كه به كمك وی نیاز دارند، شهره است....

                                                         
داستانهای زیادی در مورد دكترهای تخیلی وجود دارد. خانه دكتر گرگوری، دكتری بداخلاق ولی زیرك یا دكتر مك درمی، دكتر درك شفرد در آناتومی گری،  دكترهای زیادی با بالاترین درجه تخصصی وجود دارد كه وانمود می كنند بهترین مراقبت را از بیماران تخیلی انجام می دهند. اما هر دكتر تخیلی یك شفا دهنده واقعی است. بسیاری از آنها به طرز وحشتناكی نامناسب، روانی یا ساده هستند. در اینجا به تعدادی از دكترهای تخیلی اشاره می شود.

1.    دكتر گیگلز
وقتی شما نام دكتر گیگلز را می شنوید، شما تصویر یك دكتر مسن دوست داشتنی را كه با شوخی و خنده سعی در آرام كردن بیماران خود دارد، فراموش می كنید. پاچ آدامز فردی است كه خندیدن را با دارو انجام می دهد. متاسفانه هر كسی كه با دكتر گیگلز ملاقات داشته باشد، تنها چیزی كه عایدش می شود، قتل است! یك قتل خونین. اگرچه او واقعا MD نیست، دكتر گیگلز اكثر اوقات در تمیز كردن و پنهان كردن احساس افسردگی می كند. پسر یك دكتر روانی، از یك موسسه روانی برای انتقام پزشكی بر روی اهالی شهر فرار كرد، او سالها قبل فروشگاه مرد پیر را تعطیل كرده بود. با توجه به مسلح بودن به سوزن، چاقوی جراحی و  یك مشاور بدخلق، گیگلز تعدادی از دختران نوجوان را كه به بیماران جنسی مبتلا بودند، درمان كرد (این یك فیلم غیراخلاقی است).  با نفس بریده بریده و سلاح سرد با رویكرد بهداشت و درمان،‌دكتر گیگلز یك دكتر خیالی است كه باید از آن دوری كرد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/10doctor.jpg

2.    دكتر دوم
ویكتور وان دوم بیشتر به عنوان یك دانشمند تا یك پزشك فعالیت می كند ولی فردی نیست كه شما تمایل به ویزیت شدن توسط وی داشته باشید.  وی فردی با بیماری روانشناختی كه تشنه قدرت است مواجه است، او وقت خود را برای طراحی برنامه های شیطانی، صدمه زدن به افراد بی گناه صرف می كند؛ وی در این قلعه به دنبال یك TLC است و شما دوست دارید تا به در برخی از طرح های جامع جهانی به آن پایان دهید یا حداقل پایانی برای برخی از آزمایش های اشتباه باشد. حتی اگر او یك بانوی شیطانی است، نگاه به ماسك وی حتی از سوی یك بیمار افسرده موجب مریضی بیشتر او می شود.  او این لباس را برای پوشاندن زخم های وحشتناك استفاده می كند، این ماسك باعث می شود در نگاه اول متوجه نشانه های بیماری نشوید. آیا شما می توانید بگویید كه یك مخترع با اندكی تجربه در این زمینه می تواند چیزی بهتر از این ماسك آهنی برای پنهان كردن زخم های خود بسازد؟ رفتن برای ملاقات دكتر دوم درست مثل رفتن نزد یك آرایشگر ناشی است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/9doctor.jpg

3.    دكتر زودبرگ (فوتوراما)
دكتر جان زودبرگ، جراح ساكن فوتوراما، شخصیت پیچیده ای دارد. از یك طرف، از یك سو او فردی كوچك اندام با قدمت 3000 ساله است كه بسیار خونسرد است و از سوی دیگر بدترین دكتری است كه در تاریخ از آن یاد شده است و شامل افرادی می شود كه از زالو برای درمان هرچیزی استفاده می كنند. با توجه به عدم آشنایی وی با ابتدایی ترین اصول آناتومی بدن انسان، زودبرگ تقریبا اصلا نمی توانست به مردان و زنان در مورد كاری كه عضو بدن انجام می دهد، اطلاعاتی ارائه دهدو بیماران خود را هزاران بار بدتر از زمانی كه به او مراجعه می كردند، رها می كرد.
حتی بیرون مطب هم انسان بدی بود. او به شدت فقیر بود و از مواد غذایی داخل سطل های زباله استفاده می كرد و به همین دلیل به شدت از ناراحتی های فیزیكی و روحی رنج می برد. وقتی فردی زیر تیغ جراحی او می رفت، تقریبا سلاخی می شد. یك بار او موفق به انجام یك پیوند سر شد، اما در اكثر اوقات او درست مانند خرچنگی در قفس بود. به استثنای یك خرچنگ در آزمایشگاه كه یك تشخیص دقیق بر روی آن انجام داد و یا نهایتا یك وعده غذایی لذیذ خواهد بود.

4.    دكتر كریستین سیزل (مرد ماراتن)
دانپزشكی نمی تواند سرگرم كننده باشد، همه از شما متنفر می شوند حتی اگر شما فوق العاده باشید. مهم نیست كه مهارت شما در دندانپزشكی چقدر باشد. چگونه ممكن است یك فرد كه به زندگیش علاقه دارد خود را زیر دست این دكتر قرار دهد؟ این یك شغل فوق العاده است اما خوشبختانه برای دهنی كه از قند اشباع شده است، چندین مرد و زن آن را مورد توجه قرار می دهند و برای درخواست كمك به ما زنگ می زنند، آنها خواهان جبران اشتباهاتی هستند كه ما هر روز انجام می دهیم.
دانپزشكان زیادی مانند دكتر كریستین سیزل وجود دارند، او نه تنها یك دانپزشك است، بلكه دانپزشك اردوگاه نازی ها نیز بود.از بدترین نوع آنها! در مرد ماراتن (Marathon Man)، سیزل (با بازی لورنس اولیور)، داستین هافمن را با ابزارهایی شكنجه می داد تا مطمئن شود كه الماس دزدیه شده درجای امن است. او یك دانپزشك است، بنابراین تنها یك بررسی كافی است تا سخت ترین مهره را بشكند اما از آنجایی كه وی یك دانپزشك نازی است، او بدون تزریق بی حس كننده دندان هافمن را سوراخ كرد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/7doctor.jpg

5.    دكتر هالیدی (تامبستون)
درحال حاضر، هیچكس در این مورد بحث نمی كند كه ملاقات با دكتر هالیدی كار ساده ای است. هالیدی در این فیلم با بازی وال كیلمر در فیلم وسترن تامبستون به شدت سیگار می كشد و مست می كند قمار بازی می كند، بدترین جك ها را تعریف می كند با زنها ارتباط برقرار می كند و كلا كل روز را با مردانی از همین دست در یك اتاق سپری یم كند. متاسفانه برای هر كسی كه دچار دندان درد می شود، هالیدی یك داندانپزشك محسوب می شود. البته گاهی اوقات دندانپزشك است. او اغلب روز خود را به تیراندازی به مردم و كارت بازی می گذراند و تنها زمانی كوتاهی را به حرفه دندانپزشكی مشغول می شود. در فیلم،‌ او هرگز دست خود را داخل دهان بیمار نمی كند،‌ حداقل نه برای دندانپزشكی. و باید گفت خوش به حال آنها. در كنار اشتهای بسیار زیاد وی، هالیدی از مرض سل رنج می برد، این بیماری وحشتناكی است كه قربانین آن از سرفه های غیرقابل كنترل رنج می برند. حتی در Old West جایی كه دانش اكثر مردم بسیار محدود است، مردم اینقدر هوش و ذكاوت دارند كه از ملاقات با دندانپزشكی كه اغلب دچار سرفه های غیرقابل كنترل می شد، دوری كنند. اصلا مهم نیست كه وی چقدر جذاب باشد.

6.    دكتر لکتر (سكوت بره ها)
هانیبل لکتر بدون شك یكی از شیطانی ترین دكترها در فیلم های سینمایی تا كنون است كه به واسطه رفتار بدش با بیماران در زمانی كه به كمك وی نیاز دارند، شهره است. وی نه تنها یك بیمار روانی است كه اكثر مواقع بیماران خود را به قتل می رساند و آنها را می خورد، بلكه بسیار افاده ای هم است. اكثر آدمهایی كه او به قتل می رساند و آنها را می خورد به دلیل مشكلات روحی به او مراجعه كرده بودند. اما دكتر لتر به دلیل مشكلاتی اجتماعی خود حوصله چندانی ندارد و مانند باگز بانی، روانپزشك مشهور نمی تواند به آنها كه بر روی تخت روانپزشكی دراز كشیده اند، كمك كند. مطمئنا هر كسی كه یك لحظه او را ببیند، به عنوان یك انسان جذاب (یا جوان و گیرا مانند كلریك استارلینگ مامور FBI)  تلقی می كند، اما اگر یكبار برای ویزیت نزد وی بروید، از شما برای تهیه آخرین وعده غذایی خود در آشپزی ساتفاده می كند. وقتی او حبه سیر و سركه و نمك را برای درمان افسردگی شما تجویز می كند، باید متوجه این موضوع بشوید.

سکوت بره ها

7.    دكتر امیلو لیزاردو (بوكارو بنزای)
همیشه جوی اسرار آمیز در اطراف دكتر وجود دارد. برای اكثر مردم، ملاقات با یك دكتر شبیه صحبت كردن با شخصی است كه اطلاعاتی بسیار بیشتر از خود شما در مورد Star Trek دارد. شما ممكن است برخی از حرفها را متوجه شوید و بسیاری را اصلا نفهمید و فقط سر خود را با اعتماد به دانش دكتر تكان دهید و تمام تلاش خود را بكنید كه در هنگام حرف زدن دكتر چرت نزنید. اما چه می شود اگر دانش مرموز تنها نیمی از آن باشد؟ دكتر امیلو لیزاردو یكی از شاهكارهای دهه 80 در فیلم Buckaroo Banzai است. وی دكتر باهوش است كه اطلاعات زیادی در مورد مسائل علمی دارد، اما لیزارد از بعد دیگر موجود بیگانه با لهجه و مدل موی عجیب و غریب است، او از جمله انسان هایی نیست كه شما بخواهید آن را پایی بكشید، نام ایزاردو یك نام بی نهایت ساده است. در آینده، از دكترهایی كه نامشان شبیه حیوانات خزنده است، دوری كنید. متاسفم دكتر راستو!  

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/4doctor.jpg

8.    دكتر استیون برول (نمایش تیم و اریك، یك حرفه علی)
در لیست MD ها، دكتر استیون برول از نمایش عالی تیم و اریك، در فیلم حرفه عالی بدترین خصلت های مسكوك را دارا هستند. اندكی هوش كافی است تا یك صحبت اصلی را انجام دهید، عدم خودنمایی برول در درك بدن انسان، نشانه های اصلی اجتماعی و تنها مواردی كه وی با آنها سر و كار دارد، در القای اعتماد به نفس به بیماران كار كمی انجام می دهد. علیرغم این واقعیت كه او به عنوان یك كارشناس سلامت در تلویزیون مطرح شد، نقش برول (با نمایش مسخره راهنمایی های بهداشتی) معمولا شامل یك نصیحت مزخرف برای مشكلات می شود كه كاملا به دارو بی ربط است. برول مانند فردی كه هرگز به آیینه نگاه نمی كند، افسرده به نظر می رسد. با عینك كلفتش و ظاهر افسرده و رنگ خردلی كمد لباس، وی سبیه یك فروشنده مبلمان در سال 1978 به نظر می رسید، كه توصیه های پزشكی می كند. اما دكتر لتر با هوش بود و مردم را می خورد به همین خاطر شاید در هنگام راه رفتن یك دكتر گنگ بود.

9.    دكتر ماین بندر (G.I.JOE)
درست مانند دكتر برول، دكتر ماین بندر دیدگاه خود را برای نحوه پوشش از دست داد. می دانیم COBRA كارها را اندكی متفاوت انجام می دهند، اما هیچ مدركی برای مدرك پزشكی معتبر كه نشان دهنده كار با شلوار تنگ بنفش، چكمه های بلند، بدون لباس، عینك یك چشمی و كلاه باشد، دیده نمی شود، این یك كار غیرحرفه ای است. مطمئنا او بدن خوبی دارد. اما بهتر است آن را برای كنار ساحل نگه دارد. تنها یك سازمان مانند COBRA، خانمی را استخدام كرد كه تخصص وی كنترل ذهن ها است و قادر به انجام بزرگترین جنگ DNA تاریخ به صورت موفقیت آمیز است، اما یك لباس ندارد. ماین بندر نیز بازپرس COBRA است، موقعیتی كه علیرغم این واقعیت كه شبیه یك نازی است به دست آورد. این اطلاعات اسرار آمیز چقدر می تواند تاثیرگذار باشد؟ با نگاهی به وی و حتی زندانی، متوجه می شویم كه وی قرار نیست خرد شود. به خاطر همه هوش و ذكاوتش و ذهن اسرار آمیزش، تنها یك سوال از دكتر ماین بندر باقی می ماند. شما چگونه فرد را شكنجه می دهید كه او نمی تواند خنده خود را متوقف كند؟ 

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/2doctor.jpg

10.    دكتر زایوس (سیاره میمون ها)
اگر منصف باشیم، این لیست برای وب سایت كمدی سیاره میمون ها نوشته شده است، دكتر زایوس مانع اصلی برای ده فیلم برتر دكترهای داستان است. در میان شامپانزه ها، بسیار مورد احترام بود،‌میمون باهوش كه تكیه گاه جامعه خود محسوب می شود. وكیل وی در جدی ترین مسائل جستجو می كند و هوش و ذكاوت وی در میان همه كسانی كه او را می شناسند، زبانزد است. هر گوریل بیمار باید آخرین موز خود را به دكتر زایوس بدهد. متاسفانه دكتر زایوس یك میمون دكتر بدجنس است. از آنجا كه انسان ها از او مانند یك بیمار طاعون زده فرار می كنند، زایوس دسترسی كمی به داروهای انسانی دارد. قهرمان سرزمین میمون ها به دلیل مراقبت بی رحمانه اش،  شكنجه می شود و نهایتا محكوم به مرگ می شود. او فرار می كند، اما نه قبل از اینكه زایوس آسیب جدی به او وارد كند. او این ضرب المثل قدیمی را ثابت می كند كه "فرقی نمی كند گه شما چقدر تحصیلات دارید، مورد احترام هستید یا فرد مهمی هستید، هرگز به یك میمون كثیف اعتماد نكنید.




تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
معروف‌ترین عکاس‌های جهان با عکس‌های معروفشان در دستانشان!!
نکات عکاسـی برای تازه‌کارها
چطور از چهره عکاسی کنیم؟! (+عکس)
10 راهکار ساده برای گرفتن یک عکس خوب!
چگونه از موضوعات ساده عکس‌های زیبا بگیریم؟!!