«مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» با ظاهری تازه برمی‌گردد + خلاصه داستان و تغییرات
نکته‌ی مهم درباره‌ی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز 2» اضافه شدن چهره‌های جدید به فیلم برای ایفای نقش‌های اصلی است. جیمی فاکس در فیلم جدید اسپایدرمن، نقش الکترو یکی از دشمنان جذاب و قدیمی را ایفا می‌کند که...

نخستین قسمت از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، به کارگردانی مارک وب، خوانشی تازه و مردم گرایانه از اسطوره اسپایدرمن بود. در دورانی که همه می توانند، و حق و وظیفه دارند، که برای بهتر کردن دنیا یک ابر قهرمان باشند.

شاید در دنیای واقعی کسی انتظار دیدن یک ابرقهرمان واقعی را نداشته باشد ولی در حال حاضر تصور دنیای سرگرمی بدون حضور ابرقهرمان‌ها تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل تابستان امسال و سال آینده باز هم شاهد بازگشت سوپرهیروها به پرده‌های سینما خواهیم بود و «مرد عنکبوتی شگفا‌انگیز 2» قطعا یکی از مهم‌ترین این فیلم‌ها است.

تابستان گذشته The Amazing Spider-Man (مرد عکنبوتی شگفت‌انگیز) ساخته‌ی مارک وب با ترکیب جدیدی از بازیگران شامل اندرو گارفیلد، اما استون و رایز ایفانس اکران شد و بیش از 750 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این فیلم به‌جای دادمه دادن مسیر سه‌گانه‌ی  سم ریمی، داستان اسپایدرمن قهرمان محبوب کامیک‌های مارول را از نو در سینما تعریف می‌کرد و با موفقیت نسبی در میان منتقدین و استقبال گسترده‌ی کامیک‌بازها هم همراه شد. حالا سونی و کلمبیا با همکاری مارول ساخت دنباله‌ای بزرگتر برای اسپایدرمن شگفت‌انگیز را آغاز کرده‌اند.

 بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط عوامل فیلم، در قسمت دوم درگیری‌های شخصی پیتر پارکر برای مبارزه با خلاف‌کارها در قالب اسپایدرمن و همین‌طور حفظ رابطه‌‌‌اش با گوئن استیسی و تلاش برای فارغ‌التحصیلی از دبیرستان را خواهیم دید. اما ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود که فردی ناشناس که قدرت‌های مافوق بشری پیدا کرده‌است، تحت تاثیر اسپایدرمن در شهر ظهور می‌کند و به تهدیدی برای تمام مردم نیویورک تبدیل می‌شود و در این بین نکات تازه‌ای از گذشته‌ی مبهم پیتر نیز آشکار خواهد شد. نکته‌ی مهم درباره‌ی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز 2» اضافه شدن چهره‌های جدید...


مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

نکته‌ی مهم درباره‌ی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز 2» اضافه شدن چهره‌های جدید به فیلم برای ایفای نقش‌های اصلی است. جیمی فاکس (جنگوی رها از بند) در فیلم جدید اسپایدرمن، نقش الکترو (مکس دیلان) یکی از دشمنان جذاب و قدیمی این سوپرهیرو را ایفا می‌کند که از قدرت کنترل انرژی الکرتیسیته برخوردار است. البته این الکترو بر خلاف کتاب‌ها، سفیدپوست است و از لباس سبزرنگ و ماسک ستاره‌ای معروفش هم در فیلم خبری نیست. به احتمال زیاد ظاهر الکترو در فیلم به هیبت او در سری کامیک‌های «آلتیمیت اسپایدرمن» و سریال انیمیشن «اسپایدرمن خارق‌العاده» شبیه خواهد یود.

پل جیاماتی هم دیگر نقش منفی فیلم یعنی «راینو» را بر عهده دارد. راینو یکی دیگر از شخصیت‌های خبیت مشهور در دنیای مارول است که در اثر آزمایشات انجام شده بر روی پوست او برای ایجاد ساختارهای پلیمیری، به انسانی کرگدن نما تبیدل شده که هربار حضورش در خیابان‌های نیویرک، دردسرهای زیادی برای مردعنکبوتی درست می‌کند.

ساعاتی قبل هم اعلام شد که نقش نورمن آزبورن به کریس کوپر رسیده‌است. آزبورن رئیس شرکت «آسکورپ» و دانشمندی خطرناک است که در ادامه به گرین گابلین (جن سبز) یکی از دشمنان اصلی مرد عکنبوتی تبدیل می‌شود. نقش نورمن آزبورن را در گذشته، ویلم دافو ایفا کرده بود.

شیلین وودلی 22ساله بازیگر نقش دختر بزرگ جرج کلونی در «فرزندان»، «مری جین واتسون» جدید این سری از فیلم‌های مرد عنکبوتی است و دین دیهان ( وقایع‌نگاری و بی‌قانون) هم به‌عنوان بازیگر نقش هری آربورن دوست صمیمی پیتر پارکر انتخاب شده‌است. این دو نقش در سه‌گانه‌ی قبلی اسپایدرمن، کریستین دانست و جیمز فرانکو را به شهرت رساندند.

همانند قسمت قبلی طرح داستان «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» را هم جیمز وندربلت (نویسنده زودیاک) نوشته اما نگارش متن فیلم‌نامه کار الکس کرتزمن، روبرتو اورچی و جف پینکر، سه تن از همکاران قدیمی جی‌.جی  آبرامز خالق "لاست" در پروژه‌‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی است. مارک وب، اندرو گارفیلد و جیمی فاکس هرسه فیلمنامه و الگوی در نظر گرفته شده برای شخصیت "الکترو" را فوق‌العاده توصیف کرده‌اند. دنیل میندل فیلم‌بردار جدید اسپایدرمن هم، در سه فیلم "مامریت غیرممکن 3"، استار ترک (پیشتازان فضا) و «استار ترک: بسوی تاریکی» با آبرامز همکاری کرده‌است.

در همین هفته نیز اولین پوستر فیلم منتشر شد. در این تصویر لباس مرد عنکبوتی تغییر کرده و به سه فیلم قبلی شباهت بیشتری دارد. اما حالت چشم‌های نقاب، کامیک‌ها و انیمیشن‌های قدیمی‌تر اسپایدرمن را تداعی می‌کند.

فیلمبرداری این فیلم سوپرهیرویی جدید، چند روز قبل در خیابان‌های نیویورک با استفاده از دوربین «رد اپیک» آغاز شده‌است. «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2»، دوم می (سیزده اردیبهشت) سال 2014 در سراسر دنیا به‌صورت سه‌بعدی اکران خواهد شد.



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پيشنهادي:
نگاهی به دوست داشتنی‌ترین «شخصیت‌های حیوانی» + تصاویر
خانه پر رفت و آمد «استاد موسیقی ایرانی» در نوروز + تصاویر
عوامل سریال «پایتخت 2» دچار سانحه رانندگی شدند
ستارگانی که «سینما» را از کودکی آغاز کردند + تصاویر
عکس‌هایی فراموش‌نشدنی از «هنر در زیر آب»!