مهران مدیری مدتهاست "بزرگی ها"ی گذشته اش را ندارد.
بازتاب انتقاداتی که فرزاد حسنی به نوع اجرای مهران مدیری در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر داشت آنقدر زیاد بود که جنجال های زیادی به راه انداخته است. این بار اما علی بحرینی روزنامه نگار - ترانه سرا، در یادداشتی که در صفحه شخصی اش منتشر کرده، تحلیل و البته تقدیر جالبی درباره دیالوگ های فرزاد حسنی درباره مهران مدیری نوشته است:
 
«فرزاد حسنی ، من متشکرم!
از فرزاد حسنی در طول بیش از یک دهه دوستی، فکر می کنم فقط دو سه بار تشکر کرده باشم! علتش هم روشن است: بسیاری از کارهایی که برای هم انجام داده ایم از نظرمان حکم ساده ترین وظایف ممکن را داشته اند و ما آنقدر به هم نزدیک بوده ایم که برای انجام وظیفه هایمان از هم تشکر نکنیم!
 
اما الان حس می کنم به یک تشکر جدید از او نیاز دارم! تشکری که علتش لطف تازه ای از او به من نیست! از فرزاد به خاطر انتقادش نسبت به مهران مدیری متشکرم. فرزاد خیلی خوب می دانست که این انتقاد موجی علیه خودش را شکل می دهد. موجی که نه مدیری و نه اطرافیانش جلوی آنرا نمی گیرند... اما حرفش را بسیار محترمانه زد. حرفی که لازم است هم مدیری و هم گردانندگان جشنواره به آن توجه کنند.
 
فرزاد بعد از اختتامیه جشنواره فیلم فجر درباره مدیری که یکی از مجریان این مراسم بود گفته است: "امشب به او امید‌ها داشتیم. مدیری بسیار از برندش خرج کرد. مدیری امشب برایم تعجب برانگیزه. خنده‌ام نمی‌گیرد. وقتی مدیری شعر را بلد نیست نباید با زند وکیلی آوازخوانی کند. مدیری امشب هیچ کار خاصی انجام نداد و حاضران در مراسم صرفا به خاطر مهران مدیری بودنش از حرفها و کارهایش می خندند. ببخشید که بی‌رحمانه نقدش می‌کنم. شوخی‌های تکراری و... به عنوان کار‌شناس این کار می‌گویم که بد‌ترین اتفاق امسال حضور مهران مدیری در اختتامیه بود. او آنقدر ارزشمند و دردانه است که من دلم نمی‌آید مدیری را بعد از سال‌ها اینگونه ببینم. این‌ها را می‌گویم که استعداد او بی‌دلیل هدر نرود. از مدیری استفاده نادرست شد، مهران بلد نیست اجرا کند. این همخوانیِ بد او با زندوکیلی و این اجرا در شأن او نبود و چرا باید مهران مدیری را روی سن سر ببریم تا ناتوانی خودمان را در اجرای یک اختتامیه خوب لاپوشانی کنیم. مهران فوق العاده بی‌مزه بود. اگر تلویزیون این خودکشی‌ها را برای ستاره‌های خودش نکند مطمئناً ستاره‌ها هم این خودکشی‌ها را وقتی روی صحنه قرار می‌گیرند نخواهند کرد. انگار مهران مدیری را با زور به این مراسم آورده اند و انگار او به زور می خواهد بامزه باشد"!
 
مدیری مدتهاست "بزرگی ها"ی گذشته اش را ندارد. نمی دانم "کوچک شدن"ِ او از کجا شروع شد؛ از روی هوا رفتن "قهوه تلخ"؟ از دی وی دی "بمب خنده" که در آن مجری یک شبکه ماهواره ای می خواست مادرش را بفروشد و بادِ ایران را تقدیم به مخاطبان می کرد؟ از تداوم همکاری با شبکه نمایش خانگی که ماحصلش از ضعیف ترین سریال های تلویزیونی او هم ضعیف تر بود؟ یا با همه این اتفاقات؟ اما به هرحال باید به او کمک کرد... هزاران نفر با تحسین او به مدیری کمک می کنند و شاید یک نفر هم با لحن فرزاد به او بتازد تا او را از بیراهه بر حذر کند. هر دو گروه می توانند به مهران مدیری کمک کنند اما قطعاً آنهایی که به سود او عربده می کشند هیچ کمکی به مدیری نمی کنند و فقط فضا را برای چند صباح ظاهراً به سود او تغییر می دهند...
 
موسیقی پاپ بسیار بسیار بیشتر از سینما و تلویزیون این عربده کشی ها را تجربه کرده؛ خاله خرسه هایی که در قالب حمایت از هنرمند محبوبشان، با عربده زدن و سینه چاک دادن اجازه هر تغییری از یک خواننده را می گیرند و ناآگاهانه او را در لابه لای اشتباهاتش دفن می کنند...»




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ritmezendegi.com

مطالب پیشنهادی :

مجری و بازیگری که از ازدواج نمی ترسند !
شهاب حسینی در برنامه تحویل سال94 به تلویزیون می آید!؟
بهمن فرمان آرا بعد از 9 سال در عید نوروز می آید
باران کوثری و هومن سیدی به سینما می آیند
قضیه امیر جعفری و مارلون براندو !!