با 34 شخصیت هیجان انگیز و 60 فیلم جشنواره فیلم فجر34 آشنا شوید!
15 آذرماه و تنها 58 روز دیگر تا آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر؛ شمارش معکوس برای این رویداد بزرگ سینمایی آغاز شد.

همه چیز درباره سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

بازار داغ جشنواره هر سال با فصل پائیز و به خصوص ماه سوم آن آذر برای علاقه مندان به سینما استارت میخورد، و به مدد آن بازار تولیدات سینمایی هم داغ و داغ تر می شود. تب جشنواره علاقه مندان و صاحب نظران را فرا می گیرد و شمارش معکوس برای چهره ها و پروژه های مختلف که هر طیف خاص و علاقه مندی منتظر آن می باشند تا شروع سال تحویل سینما "11 بهمن ماه" ساعت و تقویم تیک و تاک می کند.

در این گزارش قصد داریم نگاهی بیندازیم به پروژه های مختلف در حال ساخت و چهره های هیجان انگیزی که نامشان باعث می شود این فستیوال را رونق بخشد، تا بررسی احتمالات و پیش فرض ها برای هر فیلمی و شانس شرکت آن ها در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر.

مقدمه: 34 نام هیجان انگیز در جشنواره 34

1. عبدالله اسکندری (چهره پرداز قدرتمند): وی با حضور در فیلم جدید رضا درمیشیان «لانتوری» و برای اولین بار خلق ایده چهره پردازی 3 بعدی در این فیلم از چهره های هیجان انگیزی می باشد که بیننده را ترغیب به دیدن هنر وی در این فیلم می کند.

2. پرویز پرستویی (بازیگر پیشکسوت): شاید جسارت باشد! اما سالهاست چندین و چند جشنواره گذشت اما آن عمو پرویز دوست داشتنی را ندیده ایم! دلیلش شاید به گفته وی عدم فیلمنامه باشد اما شاید محافظه شخصی در «بادیگارد» یک بار دیگر عمو پرویز را به اوج همیشگی خود برساند. بی شک نام این بزرگوار هر موقع و هر زمان از هیجان انگیزترین ها بوده و هست.

3. بهنام بهزادی (کارگردان توانا): تا قبل از «وارونگی» "تنها 2 فیلم ساخته است" اما تواناست. «تنها دو بار زندگی می کنیم» و «قاعده تصادف». با قاعده تصادف بی ادعا همراه با چند بازیگر تئاتری در دل یک فیلم تئاتری همه را در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر غافلگیر کرد و بی شک فیلم سومش «وارونگی» از امید های اصلی فستیوال امسال است.

4. روزبه بمانی (ترانه سرا): بازیگر نقش اصلی فیلم پرسروصدای «ربوده شده» که گفته می شود بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، و پیش از هر چیز روزبه بمانی شاعر و ترانه سرای با استعداد و مشهور در این فیلم وسوسه کننده است. روزبه بمانی که به آقای واژه ها معروف است و بی شک از بهترین ترانه سرایان ایرانی است که همکاری های زیادی با خواننده های داخلی و خارجی داشته است، می تواند یک نام هیجان انگیز برای علاقه مندان موسیقی و سینما در جشنواره فیلم فجر امسال باشد.

5. رامبد جوان (کارگردان و بازیگر): پس از موفقیت عظیم در خندوانه و همچنین سرانجامی فوق العاده از دو فیلم پرفروش قبلی چه در جشنواره های 28 و 29 و چه در گیشه و مخاطب (پسر آدم، دختر حوا) و (ورود آقایان ممنوع) به سراغ فیلمی می رود که قبل از هر چیز نام و بازیگر آن «نگار» از هیجان انگیزترین چیزهای جشنواره می باشد که از الان پچ پچه ها و حرف های درگوشی آن میان علاقه مندان و اهالی سینما آغاز شده است.

6. محمد یعقوبی (نمایشنامه نویس): از قهار ترین نویسنده های ایرانی در تئاتر می باشد با بیش از 10 نمایشنامه فوق العاده، «خشکسالی و دروغ» یکی از بهترین اثار وی است. که پس از 4 بار اجرا در سالن های تئاتر و بالای 90 شب روی صحنه رفتن با چند تیم مختلف بازیگری قرار بر این شد که نسخه ای سینمایی از این نمایشنامه شاهکار ساخته شود. هنوز دیر نشده است و علاقه مندان می توانند فیلم تئاتر «خشکسالی و دروغ» که از اجراهای زنده این تئاتر فیلمبرداری شده را تهیه نمایند تا بدون شک یکی از هیجان انگیزترین فیلم های باشد که برای آن روز شماری می کنند.

7. هدیه تهرانی (بازیگر تک ستاره): "عادت کرده ایم" که کم کار است، اما امسال این بازیگر محبوب را با 2 فیلم به استقبالش خواهیم رفت و البته تو پرانتز شاید همراه با یک فیلم دوست داشتنی!، از آخرین فیلمی که او را در جشنواره دیده ایم دقیقا 4 سال است که میگذرد! فیلم عاشقانه «پل چوبی» در جشنواره سی ام. بازیگری روان و راحت و ستاره دهه 70 که هر روز کم کار تر می شود، اما نام او و 2 سیمرغی که با خود یدک می کشد قطعا او را در جشنواره امسال هیجان انگیز می کند و "عادت نمی کنیم" و "دوئت" از فیلم های می تواند باشد که برای حضور وی طرفداران و علاقه مندان منتظر بمانند.

8. پرویز شهبازی (کارگردان جسور): شهبازی و عمیق بودن فیلم هایش همیشه هیجان انگیز بوده، این بار با فیلمی که هنوز نام قطعیش مشخص نشده! یعنی «نسیم» همراه با یک تیم بازیگری بسیار جالب و جنجالی که پرویز شهبازی کنار هم آورده از (آزاده نامداری) مجری جنجالی این روزها تا یک ساعد سهیلی خوب و درجه یک، هر کسی را به پای فیلم جدید شهبازی پس از «دربند» آخرین ساخته وی در جشنواره سی و یکم پرتاب می کند.

9. کارن همایونفر (آهنگساز حرفه ای): خیلی از فیلم های ما باید نیمی از راه خود را مدیون این مرد بزرگ باشند و این خود دلیلی بر هیجان انگیز بودن فردی می باشد که سازهایش را برای یکی از فیلم های فستیوال امسال کوک کرده است، و حالا امسال کارن را باید با فیلمی ببینیم که خود اولین نفری بوده که از آن فیلم تعریف های زیادی کرده. او احتمالا بار دیگر سازهایش را کوک کرده تا «بادیگارد» را به معنوی ترین حالت خود برساند.

10. نوید محمد زاده (بازیگر تئاتری جوان و پراستعداد): هنوز خاطره تلخ سیمرغ نوید محمد زاده از ذهن هایمان پاک نشده! جشنواره سال گذشته هم تنها در نقش مکمل فیلم «ناهید» حضور داشت، اما امسال بار دیگر یک نوید هیجان انگیز را خواهیم دید با 3 فیلم در نقش اصلی. «لانتوری»، «خشم و هیاهو» و «ابد و یک روز» سه فیلمی هست که حضور این بازیگر تئاتری درجه یک را در خود می بیند. و هم حضور او هیجان انگیز است و هم فیلم هایی که در آن ایفای نقش کرده. بدون شک همه پس از «عصبانی نیستم!» منتظر نوید محمد زاده هستند تا دوباره یک بازیگر متفاوت و تکنیکی را در نقش اصلی تماشا کنند. و وقتی تعداد فیلم های نوید محمد زاده در جشنواره امسال 3 تا باشد!، آدرنالین خون تا زمان جشنواره به تکاپو می افتد.

11. فرزاد موتمن (کارگردان): پس از حضور مداوم و پشت سرهم در دو جشنواره 32 و 33 با دو فیلم خوب و تحسین شده سایه روشن (که همچنان به اکران عمومی در نیامده است) و خداحافظی طولانی (که در اکران عمومی با شکست بزرگی مواجه شد) موتمن با یک فیلم متفاوت در کارنامه کاریش پا به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می گذارد. «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» یک درام جنایی است که می تواند موتمن را چهره ای هیجان انگیز با فیلم جنایی خود کند! داستان فیلم در مورد یکی از تلخ ترین حوادث سال های اخیر که در پل مدیریت تهران رخ داده است می گذرد.

12. رضا عطاران (کارگردان و بازیگر): پولسازترین بازیگر سینمای ایران با یک قصه و نام متفاوت «دراکولا» پا به فستیوال فجر می گذارد. عطاران همانند رامبد جوان فیلم جدیدش را در سبک وحشت می سازد. سبکی که همانند کمدی مخاطبان زیادی را به سالن سینما می کشاند. و بدون شک در میان حجم زیاد فیلم های اجتماعی و درام در سینمای ما حضور فیلم «دراکولا» و شخص رضا عطاران تنوع خوبی را میان فیلم های جشنواره می دهد. البته این نکته هم قابل ذکر است که وی یک فیلم اجتماعی هم امسال بازی کرده با نام «آبنبات چوبی» که به احتمال زیاد در جشنواره رونمایی خواهد شد.

13. کمال تبریزی (کارگردان پرحاشیه): کمال تبریزی هم یک برند برای جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران به حساب می آید و این بار به دلیل همکاری با منوچهر محمدی پس از 12 سال که از فیلم مارمولک می گذرد، کمال تبریزی و فیلمش «امکان مینا» را در لیست هیجان انگیز های جشنواره قرار می دهد مخصوصا وقتی شنیده میشود «امکان مینا» یک فیلم سیاسی است.

14. امیر جدیدی (بازیگر مستعد): پس از آفریقا، سیزده و رخ دیوانه که سال گذشته توانست با حضور پر رنگ و خیلی خوب خود در «رخ دیوانه» نوید یک بازیگر خوب و مستعد را بدهد، مشتاقان امیر جدیدی منتظر حضور وی در فیلم های سینمایی دیگر هستند و قطعا با شخصیت متینی که او دارد و دو فیلم مهمی که با خود در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر یدک می کشد از گزینه های هیجان انگیز به حساب می آید. «اژدها وارد می شود» و «من» که به نظر می رسد فیلم «من» به دلیل پارتنر بودن امیر جدیدی با لیلا حاتمی می تواند این فیلم را پیش از پیش هیجان انگیز کند.

15. مجید برزگر (کارگردان هنر و تجربه): در کنار شهرام مکری از دو پدیده های هنر و تجربه در سینمای ما بودند که مجید برزگر با «فصل باران های موسمی» در جشنواره 28 و بعد تر «پرویز» در جشنواره 31 نشان داد هم یک کارگردان دغدغه مند است و هم کارگردانی که مخاطب عام هم به راحتی جذب فیلم هایش می شود. فیلم جدیدش به گفته وی تکمیل سه گانه کاری اوست. و دقیقا شبیه به دو فیلم قبلیش که با فاصله زمانی 3 سال ساخت و در جشنواره رونمایی شد، این بار هم پس از 3 سال که از فیلم پرویز می گذرد فیلم جدیدش را در جشنواره 34 رونمایی میکند. مجید برزگر و فیلمش قطعا برای اهالی سینما جذاب و هیجان انگیز است.

16. محمد رضا گلزار (بازیگر متحول شده): جشنواره سال گذشته می توانست کار سوپراستار سینمای ایران را تکمیل کند! اما مثل اینکه سینما بی رحم تر از این حرفاست. محمد رضا گلزار پس از بازی در دو فیلم «مادر قلب اتمی» علی احمد زاده و «دلم میخواد» بهمن فرمان آرا که گفته می شد 360 درجه با آن گلزاری که همه میشناسیم تغییر کرده است و حضور در فیلمی جدی و دغدغه مند خارج از سینمای چشم آبی ها و ... یک گلزار دیگر را پدید آورده است. اما باز هم امسال شانس این را دارد که با فیلم «خشکسالی و دروغ» که از نمایشنامه ای خوب بهره می برد خود را به سینمای متفاوت و اهالی سینما نشان دهد البته اگر این فیلم هم به سابقه بد 2 فیلم قبلی منجر نشود.

17. رضا میرکریمی (کارگردان): پس از فیلم ناموفق «امروز» چند سالی می شود پس از «یه حبه قند» در جشنواره 29 دیگر آن رضا میرکریمی پرتحرک و پرانرژی را ندیده ایم. نام او که حالا در راس خانه سینما هم می باشد و فیلم جدید وی «دختر» که مثل خیلی از کارگردان های چند وقت اخیر طی یک فراخوان از 400 بازیگر برای نقش اصلی این فیلم تست گرفت و در نهایت دختر سیروس الوند شانس شرکت در فیلم میرکریمی را به دست آورد، میتواند هیجان انگیز باشد.

18. باران کوثری (بازیگر): پس از سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره سال گذشته برای فیلم "کوچه بی نام"، باز هم در فیلم هاتف علیمردانی حاضر شد، با سابقه ای که از باران کوثری و انتخاب های خوبش داریم و شنیده هایی که از فیلم «هفت ماهگی» به گوش می رسد همچنین عکس هایی که در چند روز اخیر از باران کوثری در فیلم «هفت ماهگی» منتشر شده می توان باران کوثری را با توجه به برند بودند در این قضیه یکی از هیجان انگیزترین گزینه های امسال جشنواره دانست.

19. مانی حقیقی (کارگردان خاص): شاید ساده پذیرایی می کند اما اصلا شخصیت ساده ای ندارد! مانی حقیقی برای علاقه مندان جدی سینما و اصحاب رسانه یکی از شخصیت های خاص سینمای ایران محسوب می شود. پس از فیلم «پذیرایی ساده» با یک فیلم عجیب و غریب انتظارها را برای دیدن فیلم جدیدش با نام «اژدها وارد می شود» فرا می خواند. یک گزینه هیجان انگیز که قطعا می توان به فیلم وی امید داشت و از کنجکاوترین فیلم های هنری جشنواره امسال باشد.

20. فریبرز عرب نیا (بازیگر): در جشنواره امسال با فریبرز عرب نیا میخواهیم یک عکس سلفی بیندازیم! حضور در اولین فیلم سلفی ایران با نام «گاهی» و همچنین حضور در فیلم جنایی فرزاد موتمن «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» عرب نیا را به دو قطب فیلم های هنری و عام پسند در جشنواره امسال مخلوط کرده و بی شک هواداران وی و همچنین علاقه مندان سینما منتظر یکی از این دو فیلم مخصوصا فیلم موتمن با توجه به موضوع روز و تلخی که دارد هستند.

21. داریوش مهرجویی (کارگردان پیشکسوت): آخرین فیلم سرحال و درست و حسابی که از داریوش مهرجویی به خاطر داریم برمیگردد به جشنواره 25 و سنتوری! بعد از آن نه دیگر خبری از داریوش مهرجویی بود و نه هامون بازها. به گویی دیگر مسیر فیلمسازیش به اتمام رسیده! اما او دست گذاشت روی آخرین فیلمی که هیچ وقت اکران شد و هم به گونه ای آخرین فیلم خوب او در دهه گذشته حساب می شد. بعد از 4 فیلم کم فروغ قطعا این بار که نام مهرجویی در جشنواره به صدا در بیاید چون در کنارش سنتوری هم شنیده می شود شاید از تمام فیلم های امسال برای خیل عظیمی سنتوری 2 هیجان انگیزترین فیلمی باشد که خواهان تماشای آن باشند.

22. شهاب حسینی (پرکارترین بازیگر): مشاور دبیر جشنواره خودش تب جشنواره را داغ تر می کند. دقیقا زمانی این پست به شهاب حسینی واگذار شد که خود امسال از پرکارترین بازیگرهای مرد سینمای ایران است. بازیگری دوست داشتنی و پرطرفدار با بیش از 4 فیلم که شاید فروشنده را باید به لیست آخر اضافه کنیم. به این دلیل که هنوز فیلمبرداریش شروع نشده و احتمال حضور فیلم فرهادی بسیار کم است. شهاب حسینی هیجان انگیز بوده و هست اما امسال با حضور در راس پست های جشنواره علاقه مندان به سینما و اصحاب رسانه منتظر یک تحول در جشنواره با حضور شهاب حسینی هستند.

23. مسعود کیمیایی (کارگردان پیشکسوت): یقه سفیدها به بهترین فیلم دهه 90 مسعود کیمیایی تبدیل می شود یا نه! همیشه طرفداران و عاشقان کیمیایی در صحنه حضور داشتند و شیفته وار منتظر فیلم بعدی مسعود خان کیمیایی بوده اند چه بد چه خوب. کارگردانی شناسنامه دار و همیشه هیجان انگیز. پس از «متروپل» باز هم منتظر «قاتل اهلی» باید باشیم!

24. مریلا زارعی (بازیگر): پس از موفقیت های زیادی که با فیلم «شیار 143» به دست آورد در جشنواره سال گذشته به گونه ای حضور نداشت و تنها یک فیلم «ماهی سیاه کوچولو» را در بخش فیلم اولی ها بازی کرده بود اما امسال پس از دو سال که از موفقیت های شیار 143 می گذرد با فیلم رضا میرکریمی «دختر» پا به میدان جشنواره می گذارد و قطعا بازی او در دسته بازیگران هیجان انگیز جشنواره امسال می باشد.

25. مصطفی کیایی (کارگردان ویژه): کیایی کارگردان خلاق و پرانرژی، که نام او برای قشر جوان دیگر برای جشنواره یک برند محسوب می شود پس از موفقیت های زیاد خود در «ضد گلوله» جشنواره سی ام و «خط ویژه» جشنواره 32 و البته کمی افت با عصر یخبندان در جشنواره سال گذشته. بار دیگر با ساخت «صاف کننده» هیجان را به میان می آورد. فیلم های هیجانی که به همین خاطر او را هیجان انگیز می کند.

26. حمید نعمت الله (کارگردان): معلوم نیست بتواند "رگ خواب" جشنواره را بزند! اما پس فیلم روان و موفق «آرایش غلیظ» بار دیگر پس از «بی پولی» لیلا حاتمی را برای نقش اول خود آماده کرده است و البته از آنجایی که فیلم وی در پیش تولید قرار دارد اما در مقایسه با بقیه فیلم ها به دلیل تجربه و سابقه ای که از نعمت الله در سریع ساختن فیلم ها داریم مثل آرایش غلیظ می توان امیدوار بود که حتی اگر چند هفته دیگر هم «رگ خواب» را درست کند به جشنواره امسال برسد و از فیلم های کنجکاو برانگیز جشنواره باشد.

27. محمد رحمانیان (کارگردان تئاتر): رحمانیان که از بزرگان تئاتر می باشد با تیم خود یک فیلم سینمایی با نام «سینما نیکمت» ساخته است که از گزینه های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می باشد. این فیلم که در ستایش سینما به دست یک تئاتری ساخته شده قطعا از فیلم های هیجان انگیز میان علاقه مندان تئاتر و سینما قرار می گیرد. باید دید رحمانیان در جشنواره امسال می تواند در دل سینمایی ها جا باز کند؟

28. محمد حسین فرحبخش (تهیه کننده و کارگردان): آقای پرادعا پس از 4 سال که از فیلم جنجالی «خصوصی» می گذرد خواستار شرکت در جشنواره امسال است. دلیلش هم تنها دولتی نبودن دبیر جشنواره است. اتفاقی که به همین دلیل «مستانه» را در جشنواره سی و سوم شرکت نداد و قبل از آن اکران کرد. فرحبخش تنها به دلیل حواشی پیرامون و دست گذاشتن روی موضوعات حساس خود را هیجان انگیز کرده و البته قبل از او حضور عطاران در فیلمش و همین طور موضوع دختران فراری مخاطبان و اهالی سینما را ترغیب به دیدن فیلم وی می کند. باید دید فیلم جدید او هم قرار است در تیتر اخبار قرار بگیرد یا دسته پایین تر از این حرف هاست!

29. زنده یاد ایرج کریمی (کارگردان ...): فیلمش هست و خودش نیست درست مثل نام فیلم. فقط نیمی از رخ آن را خواهیم دید و این موضوع را غم انگیز می کند. «نیم رخ ها» فیلم منتقد و کارگردان باسواد سینمای ایران که سال گذشته ایرج کریمی آن را ساخت اما مجالی به ماندن او باقی نماند. و ما حالا بدون او به دیدن فیلمش در جشنواره خواهیم رفت.

30. رضا درمیشیان (کارگردان آرام): بی حاشیه و بی شیله پیله اما حرفش را به بهترین شکل ممکن در فیلم هایش می زند. کارگردانی جوان و باهوش، با «بغض» در جشنواره 30 شروع کرد تا فیلم تحسین برانگیز «عصبانی نیستم!» در جشنواره 32. اما پس از دو سال که از «عصبانی نیستم!» می گذرد با فیلم هیجان انگیز «لانتوری» می آید که دوباره هم نام فیلم و هم قصه فیلم می تواند یک رمز بزرگ باشد و همه را غافلگیر کند. البته باید دید بعد از اتفاقات تلخی که برای رضا درمیشیان در جشنواره فیلم فجر افتاد اصلا وی حاضر است بار دیگر فیلمش را در جشنواره شرکت دهد یا نه!

31. ابوالقاسم طالبی (کارگردان سیاسی): اولین فیلم ابوالقاسم طالبی در دولت تدبیر و امید؛ «یتیم خانه ایرانیان» که با یک پیش تولید بسیار طولانی آغاز شد. پس از فیلم های جنجالی «دست های خالی» و «قلاده های طلا» ساخته شده است و قطعا نام او مخصوصا برای جناح اصولگرایان از هیجان انگیزترین فیلم های امسال می باشد.

32. محسن امیریوسفی (کارگردان دوست داشتنی): برای محسن امیریوسفی و فیلمش هیچ حرفی باقی نمی ماند، فقط باید صبر کرد و منتظر ماند و دید جشنواره سی و چهارم درهای اکران را برای «آشغال های دوست داشتنی» باز می کند یا نه! پس از 3 بار پر کردن فرم جشنواره.

33. پیمان قاسم خانی (مرد هزار چهره): "فیلمنامه نویس"، "بازیگر" و حالا هم پشت دوربین در مقام کارگردان. مرد هزار چهره سینمای ایران شاید پیمان قاسم خانی باشد که هر روز یک استعداد دیگر از خود را بروز میدهد و باید صبر کرد و دید در مقام کارگردان چه در چنته دارد. قطعا و بدون شک نام او در جشنواره امسال به پشتوانه تمام سوابقی که در سینمای ایران پشت سر خود گذاشته و حال این بار در مقامی جدید چون کارگردان برای مخاطبان بسیار هیجان انگیز است. هیجانی که از الان می توان صف های طولانی را برای فیلم پیمان قاسم خانی در جشنواره در نظر گرفت.

34. آذرخش فراهانی (بدون شرح): برادر گلشیفته فراهانی، نامی هیجان انگیز و دیگر هیچ! تنها تا دیدن فیلم جدید پرویز شهبازی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باید منتظر بمانیم و هنرنمایی آذرخش فراهانی را برای اولین بار تماشا کنیم.

.......................................................................

 سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با 60 فیلم سینمایی

1. فیلم سینمایی «خشکسالی و دورغ»

کارگردان: پدرام علیزاده (فیلم دوم)
نویسنده: محمد یعقوبی
تهیه کننده: غلامرضا موسوی
بازیگران: محمد رضا گلزار، آیدا کیخانی، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، مارال بنی آدم، خاطره اسدی
وضعیت: آماده نمایش

2. فیلم سینمایی «کاناپه»

کارگردان: کیانوش عیاری (فیلم سیزدهم)
نویسنده: کیانوش عیاری
تهیه کننده: کیانوش عیاری
بازیگران: مهدی هاشمی و (تکمیل نشده است)
وضعیت: پیش تولید (به احتمال بسیار کم در جشنواره حضور داشته باشد)

3. فیلم سینمایی «خشم و هیاهو»

کارگردان: هومن سیدی (فیلم چهارم)
نویسنده: هومن سیدی
تهیه کننده: سعید سعدی
بازیگران: نوید محمد زاده، طناز طباطبایی، رعنا آزادی ور، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی
وضعیت: آماده نمایش

4. فیلم سینمایی «سیانور»

کارگردان: بهروز شعیبی (فیلم دوم)
نویسنده: مسعود احمدیان
تهیه کننده: سید محمود رضوی
بازیگران: هانیه توسلی، مهدی هاشمی، بهنوش طباطبایی، بابک حمیدیان
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 50 درصد به جشنواره می رسد)

5. فیلم سینمایی «هفت ماهگی»

کارگردان: هاتف علیمردانی
نویسنده: هاتف علیمردانی
تهیه کننده: منصور لشکری قوچانی
بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری، احمد مهرانفر، هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، رضا بهبودی
وضعیت: تدوین (احتمال 70 درصد به جشنواره می رسد)

6. فیلم سینمایی «دوئت»

کارگردان: نوید دانش (فیلم اولی)
نویسنده: نوید دانش
تهیه کننده: پیمان جعفری
بازیگران: هدیه تهرانی، علی مصفا، نگار جواهریان
وضعیت: آماده نمایش

7. فیلم سینمایی «بادیگارد»

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا (فیلم هجدهم)
نویسنده: ابراهیم حاتمی کیا
تهیه کننده: ابراهیم حاتمی کیا
بازیگران: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، شیلا خداداد، کیمیا حسینی
وضعیت: صداگذاری (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

8. فیلم سینمایی «خانواده فرشچی»

کارگردان: نادر تکمیل همایون (فیلم دوم)
نویسنده: نادر تکمیل همایون
تهیه کننده: مجید برزگر
بازیگران: گلاب آدینه، بابک حمیدیان، محسن سلیمانی، لادن سلیمانی، اشکان خیل نژاد، بانیپال شومون
وضعیت: آماده نمایش

9. فیلم سینمایی «دختر»

کارگردان: رضا میرکریمی (فیلم هشتم)
نویسنده: مهران کاشانی
تهیه کننده: رضا میرکریمی
بازیگران: فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند
وضعیت: پایان فیلمبرداری (احتمال 65 درصد به جشنواره می رسد)

10. فیلم سینمایی «خرمگس»

کارگردان: محمد رضا هنرمند (فیلم دهم)
نویسنده: احمد رفیع زاده
تهیه کننده: محمد پیرهادی
بازیگران: سعید آقاخانی و (تکمیل نشده است)
وضعیت: پیش تولید (به احتمال بسیار کم در جشنواره حضور داشته باشد)

11. فیلم سینمایی «برادرم خسرو»

کارگردان: احسان بیگلری (فیلم اولی)
نویسنده: احسان بیگلری، پریسا هاشم پور
تهیه کننده: سعید ملکان
بازیگران: شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، ناصر هاشمی، بیتا فرهی
وضعیت: پایان فیلمبرداری (احتمال 65 درصد به جشنواره می رسد)

12. فیلم سینمایی «اژدها وارد می شود»

کارگردان: مانی حقیقی (فیلم پنجم)
نویسنده: مانی حقیقی
تهیه کننده: مانی حقیقی
بازیگران: همایون غنی زاده، امیر جدیدی، نادر فلاح، احسان گودرزی، علی باقری، کیانا تجمل
وضعیت: آماده نمایش

13. فیلم سینمایی «نفس»

کارگردان: نرگس آبیار (فیلم سوم)
نویسنده: نرگس آبیار
تهیه کننده: محمد حسین قاسمی، ابوذر پور محمدی، شرکت نورتابان
بازیگران: مهران احمدی، پانته آپناهی ها، سیامک صفری، شبنم مقدمی،جمشید هاشم پور،گلاره عباسی
وضعیت: موسیقی متن (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

14. فیلم سینمایی «اروند»

کارگردان: پوریا آذربایجانی (فیلم دوم)
نویسنده: پوریا آذربایجانی
تهیه کننده: مهدی داوری
بازیگران: سعید آقاخانی، طناز طباطبایی و (تکمیل نشده است)
وضعیت: پیش تولید (به احتمال بسیار کم در جشنواره حضور داشته باشد)

15. فیلم سینمایی «سنتوری2»

کارگردان: داریوش مهرجویی (فیلم بیست و سوم)
نویسنده: داریوش مهرجویی
تهیه کننده: داریوش مهرجویی
بازیگران: اعلام نشده است!
وضعیت: در مسیر تولید (احتمال 20 درصد به جشنواره می رسد)

16. فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم»

کارگردان: احسان عبدی پور (فیلم سوم)
نویسنده: احسان عبدی پور
تهیه کننده: مهتاب کرامتی، طهورا ابوالقاسمی
بازیگران: رضا یزدانی، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی
وضعیت: تدوین (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

17. فیلم سینمایی «سینما نیمکت»

کارگردان: محمد رحمانیان (فیلم دوم) (از کارگردانان و نویسندگان مطرح تئاتر)
نویسنده: محمد رحمانیان
تهیه کننده: تورج منصوری
بازیگران: مهتاب نصیرپور، علی عمرانی، اشکان خطیبی، هومن برق نورد
وضعیت: آماده نمایش

18. فیلم سینمایی «ربوده شده»

کارگردان: بیژن میرباقری (فیلم پنجم)
نویسنده: بیژن میرباقری
تهیه کننده: جواد نوروزبیگی
بازیگران: روزبه بمانی، نیکی کریمی، سروش صحت، مارال فرجاد، پرویز آبنار، پگاه خسروی
وضعیت: تدوین (احتمال 75 درصد به جشنواره می رسد)

19. فیلم سینمایی «خانه یحی»

کارگردان: حمید رضا قربانی (فیلم اولی)
نویسنده: آزیتا ایرایی
تهیه کننده: سید محمود رضوی
بازیگران: مهناز افشار، سارا بهرامی، سهیلا رضوی و (تکمیل نشده است)
وضعیت: در مسیر تولید (به احتمال بسیار کم در جشنواره حضور داشته باشد)

20. فیلم سینمایی «قشنگ و فرنگ»

کارگردان: وحید موسائیان (فیلم نهم)
نویسنده: وحید موسائیان
تهیه کننده: وحید موسائیان و آزیتا موگویی
بازیگران: رضا کیانیان، رعنا آزادی ور، افشین هاشمی، لادن مستوفی، بیتا فرهی، سروش صحت
وضعیت: صداگذاری (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

21. فیلم سینمایی «امکان مینا»

کارگردان: کمال تبریزی (فیلم هفدهم)
نویسنده: فرهاد توحیدی
تهیه کننده: منوچهر محمدی و (بنیاد سینمایی فارابی)
بازیگران: میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، بهرنگ علوی
وضعیت: تدوین (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

22. فیلم سینمایی «فراری»

کارگردان: علیرضا داودنژاد (فیلم بیستم)
نویسنده: کامبوزیا پرتویی
تهیه کننده: جهانگیز کوثری
بازیگران: محسن تنابنده و (تکمیل نشده است)
وضعیت: در مسیر تولید (احتمال 20 درصد به جشنواره می رسد)

23. فیلم سینمایی «لانتوری»

کارگردان: رضا درمیشیان (فیلم سوم)
نویسنده: رضا درمیشیان
تهیه کننده: رضا درمیشیان
بازیگران: نوید محمد زاده، باران کوثری، مریم پالیزان، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، یسنا میرطهماسب
وضعیت: آماده نمایش

24. فیلم سینمایی «پارادیس»

کارگردان: علی عطشانی (فیلم ششم)
نویسنده: امیر علی محسنین، مهدی علی میرزایی
تهیه کننده: علی عطشانی
بازیگران: جواد عزتی، مهران رجبی، الیویا بورکات، سامان صفاری، محمد علی نجفیان، ماتیاس متس
وضعیت: آماده نمایش

25. فیلم سینمایی«آخرین بار کی سحر را دیدی؟»

کارگردان: فرزاد موتمن (فیلم دهم)
نویسنده: امیر عربی
تهیه کننده: سعید عصمتی
بازیگران: فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، ژاله صامتی،بهاران بنی احمد، آتیلا پسیانی، محمد رضا غفاری
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 60 درصد به جشنواره می رسد)

26. فیلم سینمایی «آبنبات چوبی»

کارگردان: محمد حسین فرحبخش (فیلم چهارم)
نویسنده: علی اصغری، کامران قدکچیان
تهیه کننده: عبدالله علیخانی
بازیگران: رضا عطاران، میلاد کی مرام، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، نگار عابدی، شقایق فراهانی
وضعیت: تدوین (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

27. فیلم سینمایی «متولد 65»

کارگردان: مجید توکلی (فیلم اولی)
نویسنده: جمیله دارالشفایی
تهیه کننده: محمد مهدی عسگرپور
بازیگران: آنا نعمتی، پدرام شریفی، هنگامه حمیدزاده، احسان امانی، مریم سعادت
وضعیت: آماده نمایش

28. فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم»

کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان (فیلم دوم)
نویسنده: سارا سلطانی، ابراهیم ابراهیمیان
تهیه کننده: پیمان جعفری
بازیگران: هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، پانته آ پناهی ها
وضعیت: صداگذاری و موسیقی (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

29. فیلم سینمایی «صاف کننده»

کارگردان: مصطفی کیایی (فیلم پنجم)
نویسنده: مصطفی کیایی، مهیار شاهرخی
تهیه کننده: مصطفی کیایی
بازیگران: بهرام رادان، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 40 درصد به جشنواره می رسد)

30. فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی»

کارگردان: مجید برزگر (فیلم سوم)
نویسنده: جعفر پناهی و مجید برزگر
تهیه کننده: مجید مدرسی و سعید آرمند
بازیگران: سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی. ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمدباقر صفانور
وضعیت: آماده نمایش

31. فیلم سینمایی «کفش هایم کو»

کارگردان: کیومرث پوراحمد (فیلم نوزدهم)
نویسنده: کیومرث پوراحمد و فرید مصطفوی
تهیه کننده: سید علی قائم‌ مقامی
بازیگران: رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، بهاره کیان افشار، مینا وحید
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 50 درصد به جشنواره می رسد)

32. فیلم سینمایی «پلیس بازی»

کارگردان: پیمان قاسم خانی (فیلم اولی)
نویسنده: پیمان قاسم خانی
تهیه کننده: محسن چگینی و سید محمد امامی
بازیگران: پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، سام درخشانی
وضعیت: در مسیر تولید (احتمال 20 درصد به جشنواره می رسد)

33. فیلم سینمایی «مشکل گیتی»

کارگردان: بهرام کاظمی (فیلم ششم)
نویسنده: عبدالرضا منجزی
تهیه کننده: بهرام کاظمی
بازیگران: حمید فرخ نژاد، رویا نونهالی، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، امید روحانی
وضعیت: صداگذاری (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

34. فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد»

کارگردان: تینا پاکروان (فیلم دوم)
نویسنده: طلا معتضدی
تهیه کننده: تینا پاکروان
بازیگران: رویا نونهالی، حامد بهداد، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری،رابعه اسکویی
وضعیت: صداگذاری و موسیقی (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

35. فیلم سینمایی «یتیم خانه ایرانیان»

کارگردان: ابوالقاسم طالبی (فیلم هشتم)
نویسنده: ابوالقاسم طالبی
تهیه کننده: محمد رضا تخت کشیان
بازیگران: علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، بهار محمد پور، بهارک صالح نیا
وضعیت: تدوین و صداگذاری (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

36. فیلم سینمایی «قاتل اهلی»

کارگردان: مسعود کیمیایی (سی امین فیلم)
نویسنده: مسعود کیمیایی
تهیه کننده: منصور لشگری قوچانی
بازیگران: (تکمیل نشده است)
وضعیت: در مسیر تولید (احتمال 20 درصد به جشنواره می رسد)

37. فیلم سینمایی «هلن»

کارگردان: علی اکبر ثقفی (فیلم سوم)
نویسنده: امیرحسین ثقفی
تهیه کننده: علی اکبر ثقفی
بازیگران: رویا نونهالی، پژمان بازغی، امین حیایی، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 60 درصد به جشنواره می رسد)

38. فیلم سینمایی «من»

کارگردان: سهیل بیرقی (فیلم اولی)
نویسنده: سهیل بیرقی
تهیه کننده: سعید سعدی، سعیدخانی
بازیگران: لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی
وضعیت: آماده نمایش

39. فیلم سینمایی «نقطه کور»

کارگردان: مهدی گلستانه (فیلم سوم)
نویسنده: احسان بیگلری
تهیه کننده: مهدی گلستانه
بازیگران: محمد رضا فروتن، هانیه توسلی، محسن کیایی، شقایق فراهانی، خاطره اسدی
وضعیت: صداگذاری و موسیقی (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

40. فیلم سینمایی «مالاریا»(نسیم)

کارگردان: پرویز شهبازی (فیلم ششم)
نویسنده: پرویز شهبازی
تهیه کننده: مسعود ردایی
بازیگران: ساعد سهیلی، آذرخش فراهانی، آزاده نامداری، ساغر قناعت
وضعیت: صداگذاری (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

41. فیلم سینمایی «ابد و یک روز»

کارگردان: سعید روستایی (فیلم اولی)
نویسنده: سعید روستایی
تهیه کننده: سعید ملکان
بازیگران: نوید محمد زاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 60 درصد به جشنواره می رسد)

42. فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا»

کارگردان: عبدالرضا کاهانی (فیلم یازدهم)
نویسنده: عبدالرضا کاهانی
تهیه کننده: عبدالرضا کاهانی، سعید خانی
بازیگران: (تکمیل نشده است)
وضعیت: پیش تولید (به احتمال بسیار کم در جشنواره حضور داشته باشد)

43. فیلم سینمایی «وارونگی»

کارگردان: بهنام بهزادی (فیلم سوم)
نویسنده: بهنام بهزادی
تهیه کننده: بهنام بهزادی
بازیگران: علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی
وضعیت: آماده نمایش

44. فیلم سینمایی «پل خواب»

کارگردان: اکتای بهرانی (فیلم اولی)
نویسنده: اکتای بهرانی
تهیه کننده: جهانگیر کوثری
بازیگران: ساعد سهیلی، آناهیتا افشار، هومن سیدی، اكبر زنجانپور
وضعیت: موسیقی (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

45. فیلم سینمایی «رگ خواب»

کارگردان: حمید نعمت الله (فیلم چهارم)
نویسنده: معصومه بیات
تهیه کننده: حمید نعمت الله
بازیگران: لیلا حاتمی، کوروش تهامی و (تکمیل نشده است)
وضعیت: در مسیر تولید (احتمال 20 درصد به جشنواره می رسد)

46. فیلم سینمایی «گذر موقت»

کارگردان: افشین هاشمی (فیلم سوم)
نویسنده: افشین هاشمی
تهیه کننده: مهدی رحمانی
بازیگران: پانته آ بهرام، مسعود کرامتی، شقایق فراهانی، اسماعیل محرابی، شقایق دهقان
وضعیت: تدوین (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

47. فیلم سینمایی «به دنیا آمدن»

کارگردان: محسن عبدالوهاب (فیلم چهارم)
نویسنده: محسن عبدالوهاب
تهیه کننده: محمد احمدی
بازیگران: الهام کردا، هدایت هاشمی، بهناز جعفری، رویا جاویدنیا
وضعیت: آماده نمایش

48. فیلم سینمایی «دراکولا»

کارگردان: رضا عطاران (فیلم سوم)
نویسنده: رضا عطاران
تهیه کننده: علی سرتیپی
بازیگران: لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، امید روحانی
وضعیت: فیلمبرداری (احتمال 70 درصد به جشنواره می رسد)

49. فیلم سینمایی «امتحان نهایی»

کارگردان: عادل یراقی (فیلم دوم)
نویسنده: عباس کیارستمی، عادل یراقی
تهیه کننده: مصطفی شایسته
بازیگران: شهاب حسینی، لیلا زارع، امیر حسین سلامتی، بهنام عسگری
وضعیت: آماده نمایش

50. فیلم سینمایی «نیمرخ ها»

کارگردان: زنده یاد ایرج کریمی (فیلم پنجم)
نویسنده: زنده یاد ایرج کریمی
تهیه کننده: علی حضرتی
بازیگران: سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان، هومن سیدی، رویا نونهالی، سام قریبیان
وضعیت: آماده نمایش

51. فیلم سینمایی «آبجی»

کارگردان: مرجان اشرفی زاده (فیلم اولی)
نویسنده: ناهید طباطبایی، علی اصغری (کارگاه قلم)
تهیه کننده: محمد حسین قاسمی و (بنیاد سینمایی فارابی)
بازیگران: گلاب آدینه، پانته آ پناهی‌ ها، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدانبخش
وضعیت: تدوین (احتمال 80 درصد به جشنواره می رسد)

52. فیلم سینمایی «پری دریایی»

کارگردان: امیر مسعود آقاباباییان (فیلم اولی)
نویسنده: امیر مسعود آقاباباییان
تهیه کننده: محمد رضا عرب
بازیگران: امیر آقایی، پانته آ مهدی نیا، اصغر همت، شاهرخ فروتنیان
وضعیت: صداگذاری و موسیقی (احتمال 90 درصد به جشنواره می رسد)

53. فیلم سینمایی «رسوایی 2»

کارگردان: مسعود ده نمکی (فیلم ششم)
نویسنده: مسعود ده نمکی
تهیه کننده: مسعود ده نمکی
بازیگران: اکبر عبدی، سحر قریشی، محمد رضا شریفی نیا، امیر نوری
وضعیت: آماده نمایش - جلوه های ویژه (این فیلم به جشنواره داده نخواهد شد)

54. فیلم سینمایی «نگار»

کارگردان: رامبد جوان (فیلم چهارم)
نویسنده: احسان گودرزی
تهیه کننده: رامبد جوان
بازیگران: رامبد جوان، نگار جواهریان، پیمان معادی، افسانه بایگان و (تکمیل نشده است)
وضعیت: در مسیر تولید (احتمال 20 درصد به جشنواره می رسد)

55. فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی»

کارگردان: محسن امیریوسفی (فیلم سوم)
نویسنده: محسن امیریوسفی
تهیه کننده: محسن امیریوسفی
بازیگران: شهاب حسینی، هدیه تهرانی، صابر ابر، نگار جواهریان، اکبر عبدی، شیرین یزدانبخش
وضعیت: 3 سال است که آماده نمایش است! (برای سومین بار فرم 34 جشنواره فیلم فجر را پر کرد)

56. فیلم سینمایی «در سکوت»

کارگردان: ژرژ هاشم پور (فیلم اولی)
نویسنده: ژرژ هاشم پور
تهیه کننده: سعید ملکان
بازیگران: فاطمه معتمدآریا، سعید پورصمیمی، احترام برومند، ویشکا آسایش، پانته آپناهی ها
وضعیت: تدوین (احتمال 70 درصد به جشنواره می رسد)

57. فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو»

کارگردان: مانی حقیقی (فیلم ششم)
نویسنده: مانی حقیقی، فرهاد توحیدی
تهیه کننده: مرتضی شایسته
بازیگران: فرهاد آئیش، ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی
وضعیت: تدوین (این فیلم به جشنواره داده نخواهد شد)

58. فیلم سینمایی «رند» (فیلم 4 اپیزودی به دست 4 کارگردان و نویسنده)

کارگردان: دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم‌ دوست و سید روح‌ الله حجازی
نویسنده: دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم‌ دوست و سید روح‌ الله حجازی
تهیه کننده: محمد رضا شفیعی
بازیگران: حمید فرخ نژاد(اپیزود اول)،حامد بهداد(اپیزود دوم)،مینا ساداتی(اپیزود سوم)،آلا نجم(اپیزود چهارم)
وضعیت: آماده نمایش

59. فیلم سینمایی «گاهی» (اولین فیلم سلفی سینمای ایران)

کارگردان: محمدرضا رحمانی (فیلم سوم)
نویسنده: آرش عباسی
تهیه کننده: امیر پورکیان
بازیگران: فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری
وضعیت: آماده نمایش

60. فیلم سینمایی «فروشنده»

کارگردان: اصغر فرهادی (فیلم هفتم)
نویسنده: اصغر فرهادی
تهیه کننده: اصغر فرهادی
بازیگران: ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، بابک کریمی، مارال بنی آدم، عماد امامی،مجتبی پیرزاده
وضعیت: شروع فیلمبرداری از 12 آذرماه (قطعا به جشنواره نمی رسد)

 

 

گفتنی است سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 11 بهمن ماه تا 22 بهمن ماه 1394 برگزار خواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinetmag.com