از بازیگران سریال ماندگار تنها در خانه چه خبر؟
25 سال از کمدی "تنها در خانه" / Home Alone  می‎گذرد، و کسی که در این فیلم دیالوگ معروف "تغییر کن، بله با تو هستم حیوان کثیف!" را گفته وقت آن است که احساس پیری کند. اجازه بدهید در این مطلب با بازیگران یکی از محبوب ترین فیلم های تعطیلات خود آشنا شویم.

ستارگان مجموعه کمدی "تنها در خانه" پس از سالها



مکالی کالکین "در نقش کوین مک کالیستر"
کالکین در ابتدا با بازی در فیلم "Uncle Buck"  که فیلمنامه‎نویس آن John Hughes بود در سن 9 سالگی به شهرت رسید. وی نقش آفرینی‎های برجسته خود را در سن 10 سالگی  با بازی در فیلم دیگری به نام "تنها در خانه" که فیلم ساز آن باز هم جان هیوز بود ادامه داد. طی چهار سال بعد نقش آفرینی های برجسته او در فیلم هایی همچون "تنها در خانه2 : گم شدن در نیویورک" ، "دختر من" و "پسر خوب" خود را به عنوان یک نوجوان سوپراستار مطرح کرد.

در سن 14 سالگی نمایش های تلویزیونی او کاهش یافت، اما به طور پراکنده ای در سنین بزرگسالی اش اجراهای تحسین برانگیزی داشت و در کنار آن در فیلم هایی همچون "Party Monster" و "Saved" نقش آفرینی کرد. حالا او 35 ساله است و با بازی در فیلم The Jim Gaffigan Show"" بازگشته است. نقش آفرینی بعدی او در یکی از فیلم های کیک استار به نام  "Adam Green's Aladdin" در کنار بازیگران مطرحی چون   Alia Shawkat و  Natasha Lyonneمی باشد.


جو پشی " در نقش هاری لایم"
در همان سال او به خاطر بازی در نقش یک گانگستر به نام Tommy DeVito در فیلم "Goodfellas," / رفقای خوب   ؛ برنده‎ی جایزه‎ی اسکار شد. پشی در فیلم "تنها در خانه" نقش دزدی را داشت که پسر بچه ی 8 ساله‎ای را فریب می‎دهد. در کنار آن او در سال 1992 در فیلم Home Alone 2 نقش  آفرینی کرد .

لذت‎بخش‎ترین دوران بازیگری پشی مربوط به دهه 90 با بازی در فیلم هایی چون JFK"" ، "پسرعموی من وینی "، سری سوم و چهارم فیلم"اسلحه‎ی کشنده"، و فیلم کازینو در سال 1999 می شود. او قبلا گفته بود که به خاطر بازگشت به حرفه‎ی خود در دنیای موسیقی بازیگری را کنار خواهدگذاشت. اما او به تازگی نقش مکمل رابرت دنیرو را در فیلم درام The Good Shepard که به کارگردانی خود دنیرو می باشد بازی کرده است. او هم اکنون 72 ساله است و دوبلور صدای نسخه انگلیسی انیمیشین روسی "Saava, Heart of the Warrior." می‎باشد.

دانیل استرن " در نقش مارو مرکانت"
در سن 33 سالگی او یک هنرپیشه با تجربه ای بود که در میان راه طولانی هنرپیشگی خود قرار داشت، او در آن سال در The Wonder Years" دوبلور صدای شخصیت Fred Savage را بود. بیشترین شهرت او مربوط به زمانی بود که در نقش یک انسان خنگ در "Wet Bandit" و Marv در " تنها در خانه " بازی کرد. دومین علت شهرت او بازی در فیلم های معروف تری بود که در سال های بعدی در آن‎ها نقش آفرینی کرد، از جمله فیلمی چون City Slickers نقش Phil را به عنوان دوست mopey در آکادمی Billy Crystal داشت. " استرن سکانس های مربوط به هر دو نقش را بازی کرد." این روزها او 58 ساله است و می‎توانید او را در سری درام های قابل تحسین آمریکایی  WGN    مانند "Manhattan" ببینید.


کاترین اوهارا " در نقش کیت مک کالیستر"
فارغ التحصیل SCTV یعنی خانم اوهارا با بازی در نقش همسر چندش آور جو پشی  در  فیلم Betsy's Wedding در سن 36 سالگی شروع به بازیگری کرد و در همان سال ها با پشی در فیلم "تنها در خانه" همکاری کرد و دوباره نقش آفرینی خود را در فیلم "تنها در خانه 2" با بازی به عنوان مادر مصمم کوین ادامه داد . از آن پس ، مهم‎ترین دوره‎ در مشهور شدن او مربوط به  فیلم های  Christopher Guest  از جمله Waiting for Guffman و Best in Show بود.
او هم اکنون 61 ساله است و با همکاری Eugene Levy در برنامه ی تلویزیونی Schitt's Creek به تلویزیون  بازگشته است که فصل دوم  آن در اوایل سال 2016 روی آنتن می رود.

جان هرد " در نقش پیتر مک کالیستر"
هرد که آن روزها به خاطر بازی در "Big" و "Beaches"  شخصیت مشهور و برجسته‎ای بود در نقش پدر آشفته‎ی کوین در فیلم "تنها در خانه" نقش آفرینی کرد. علاوه بر ایفای این نقش همچنین در آن سال ها او در فیلم هایی چون "Awakenings ، In the Line of Fire و The Sopranos (HBO) نقش آفرینی کرد. هم اکنون او 70 سال دارد و اخیرا یعنی در بهار گذشته در سریال "The Lizzie Borden Chronicles." دیده شد.


دیوین راتری " در نقش بوز مک کالیستر"
در سن 13 سالگی راتری معروف ترین نقش خود را به عنوان برادر بزرگ تر و قلدر کوین در "تنها در خانه" ایفا کرد. سپس در فیلم "تنها در خانه 2" حضور داشت. او با بازی در نقش هایی در سریال های رسمی تلویزیونی همچون "Law & Order" و "Supernatural"   تبدیل به یک بازیگر معروف شد. همچنین نقش کمدی او در Masterminds به عنوان دزدی به نام Kristen Wiig او را معروف‎تر کرد.

Kieran Culkin " در نقش فولر"
او دو سال از برادر خود کوچک‎تر است ، وقتی که در نقش پسرعموی کوین در "تنها در خانه" بازی کرد 8 سال داشت. بین خواهر- برادر های کالکین که مجموعا 7 نفر هستند، Kieran در زمینه‎ی بازیگری موفق تر و پایدارتر بوده است و نقش آفرینی او در فیلم هایی چون "Father of the Bride" ، "She's All That" ، "Igby Goes Down" و Scott Pilgrim vs. the World." دیده می شود. این پاییز او 33 ساله شد و نقش گانگستر Rye Gerhardt را در فیلم Fargo که جز فیلم های FX است بازی می کند.


تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ