همه جزئیات مهم فصل ششم سریال بازی تاج و تخت
فصل ششم سریال بازی تاج و تخت به زودی پخش خواهد شد اما فصل جدید سریال بازی تاج و تخت بیش از باقی فصل ها با حاشیه همراه شده است.

فصل ششم سریال بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت سریالی بود که تماشاگران جهان و ایران را از هر منظری به خود جلب کرده است. سریالی که اکنون خبرهایی درباره فصل ششم آن کم و بیش منتشر می شود. بازیگران نقش های مختلف نظرات خود را مطرح می کنند و آنان نیز ادامه ماجرا را نمی دانند. در این دنیایی که ساخته شده هر کس ایده ای دارد و نظر خود را مطرح می کند اما یکی از سوال ها که جوابش بسیاری را به خود جلب کرده است جان اسنو و زنده ماندن اوست. این که در نهایت چگونه می شود، آیا زنده می ماند، گرگینه می شود یا ...

«بازی تاج و تخت» فصل ششم به زودی آغاز می شود

حدس و گمانه زنی ها در فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» بیشتر از فصل های قبل شده است و علاقمندان پروپاقرص این سریال که درباره این سریال تئوری های خاص خودشان را ساخته و پرداخته می کنند، سعی می کنند آنچه را که در آینده در این سریال اتفاق خواهد افتاد، پیشاپیش و قبل از اینکه به وقوع بپیوندد، پیشگویی کنند.

یکی از این تئوری ها که مدت هاست بر سر زبان ها افتاده است؛ این است که الی کندریک ellie kendrick که در نقش میرا رید بازی می کند با جان اسنو که به تازگی در سریال از دنیا رفته است فامیل هستند؛ چرا که بسیاری معتقدند که هر دوی این شخصیت ها موهای فرفری دارند و همین خصیصه می تواند علت خواهر و برادر بودن آنها باشد. کندریک در مصاحبه ای با دیجیتال اسپای در این باره گفت: «باید صادقانه بگویم که من نظری درباره این موضوع ندارم چون درباره ادامه سریال هیچ حرفی با ما نزده اند! اما، نمی دانم. به نظرم مردم به این نتیجه رسیده اند صرفا به این دلیل که هر دوی ما موهای مان فرفری است. اما در کتاب که شخصیت های ما دو نفر کاملا متفاوت با یکدیگر توصیف شده است.»

«هی! ولی این را اعتراف می کنم که من خودم بدم نمی آید داستان اینطوری باشد که ما با هم خواهر و برادر باشیم چون این موضوع برای شخصیتی که من در سریال نقش او را بازی می کنم معنای زیادی دارد؛ اما در حال حاضر از هرگونه پیش بینی خودداری می کنم. به نظرم آنچه در ذهن جرج آر. آر. مارتین می گذرد خیلی پیچیده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم و ذهن او شبیه یک ذهن «موریانه زده پیچیده» است.»
این بازیگر جوان در ادامه می گوید: «به نظر من هم باید رابطه راز آلودی درباره پدر و مادر میرا و جوجن وجود داشته باشد اما فکر می کنم بهتر است بگذاریم زمان این موضوع را روشن کند.»

اگر این فرض را بپذیریم که رید خواهر پنهان مانده اسنو است، حالا که ثابت شده اسنو وارث بر حق تاج و تخت است پس این به آن معنا است که شخصیتی که کندریک نقش آن را در سریال بازی می کند، باید بر تخت پادشاهی بنشیند؛ چرا که در فصل گذشته خبر مرگ اسنو اعلام شد اما همانطور که در مجله ایندیپندنت هم اشاره شد کندریک هنوز درباره این که سریال اینگونه ادامه پیدا کند چندان مطمئن نیست.

«اگر نظر من را بخواهید میرا چندان هم از اینکه بر تخت پادشاهی بنشیند رضایت ندارد چرا که او به نوعی در اعماق قلب و روحش یک سوسیالیست است. فکر نمی کنم حتی اگر بر تخت جلوس کند بتواند آنطور که آیرون ها از او انتظار دارند موفق شود پادشاهی را هدایت کند.» میرا رید هم مانند بسیاری از شخصیت های دیگر این سریال مانند بران استارک، هودور و جوئن، بار دیگر در فصل آینده سریال سر و کله اش پیدا می شود تا ادامه این داستان را رقم بزند.


شخصیت جان اسنو چگونه بازمی گردد؟

شاید بزرگترین و مهمترین نکته فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» سرنوشت جان اسنو باشد. کاریش فون هاوته و نیکلاج کاستروالدو، بازیگران این سریال در تازه ترین مصاحبه ای که داشتند، نظر خود را درباره شخصیت اسنو می گویند.

معمولا به طور آشکار از اعضای گروه بازیگری این سریال درباره شخصیت جان اسنو سوال می شود. به گزارش مجله رپ، کاستروالدو (بازیگر نقش جیمی لنیستر) به جیمی کیمل گفت که به همه گفته او خودش شاهد مرگ جان اسنو (با بازی کیت هرینگتون) بوده است. «ببین، باور کن خودم دیدم اسنو مرد. 50 ضربه چاقو به قلبش خورد.» و گفت: «کاملا مطمئنم که او مرد.» و وقتی از او سوال شد منظورش از اینکه می گوید «مطمئن است او مرده» چیست، ملیساندر جواب می دهد که «خب، با اون وضعیتی که او رها شده بود، حدس می زنم مرده باشد.»

بسیاری از اعضای گروه بازیگران و حتی تهیه کنندگان در گذشته مصرانه می گفتند که جان مرده است اما هواداران این سریال امیدوارند که جان اسنو را دوباره در فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» ببینند. بسیاری از دوستداران سریال، با دقت مدل موی هرینگتون – بازیگر نقش اسنو را که به خاطر قرارداد با سریال «بازی تاج و تخت» موهایش را بلند نگه داشته – زیر نظر دارند و از آنجا که هنوز موهای او بلند است حدس می زنند که شخصیت اسنو قرار است در فصل تازه این سریال بازگردد.

به هر حال شاید حق با بازیگران سریال باشد که می گویند جان اسنو مرده است اما در دنیای جادویی وستروس راه های زیادی برای بازگشت شخصیت های مرده به دنیای زندگان وجود دارد. بریک دانداریول (با بازی ریچارد دورمر) یکی از همین شخصیت هاست که تا حالا چند بار زنده شده است. به هر حال، هنوز معلوم نیست که در فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت»، جان اسنو با چه ترفندی به دنیای زنده ها بازمی گردد. البته این بازگشت او می تواند به صورت نیمه گرگین اش و به عنوان یکی از اعضای ارتش وایت واکر باشد.


تکذیب بازگشت شخصیت

کاریش فون هاوتهCarice van Houten، بازیگر نقش ملیساندر در سریال «بازی تاج و تخت» درباره گمانه زنی های دوستداران پروپاقرص این سریال درباره اینکه در فصل ششم، ملیساندر، جان اسنو (با بازی کیت هرینگتون) را از دنیای مردگان باز می گرداند؛ صحبت می کند.

در مصاحبه ای که اخیرا مجله وال استریت در زمان استراحت ناهار سریال با فون هاوته داشته، تانیا ریورو، خبرنگار، از فون هاوته پرسید که آیا این گمانه زنی ها را قبول دارد یا رد می کند و او قاطعانه جواب داد: «کاملا رد می کنم.» این بازیگر 39 ساله در ادامه گفت: «خیلی جالبه که روی شخصیت من آنقدر فشار هست برای اینکه اسنو را زنده کنم چون توی سریال من هیچ وقت این کار را نکرده ام.»

با اینکه طرفداران سریال هرگز ندیده اند که ملیساندر مرده ای را زنده کند اما توجه به این نکته مهم است که توروس مایر (با بازی پل کایه)، دوست او، که به ارباب روشنایی اعتقاد دارد، یک بار موفق شده است بریک دانداریون (با بازی ریچارد دارمر) را به زندگی برگرداند. برخی از طرفداران سریال که این موضوع را به خاطر دارند، باور دارند که به همان روشی که توروس با بارها صدا زدن ارباب روشنایی موفق شد بریک را زنده کند؛ ملیساندر هم که دوست توروس است می تواند با همان روش جان را زنده کند. اگرچه ملیساندر جان را زنده نخواهد کرد اما همانطور که فون هاوته گفت، نقش مهمی در فصل جدید سریال خواهد داشت.

«دلم می خواهد بگویم تا آنجا که به شخصیت من مربوط می شود، این فصل سریال را دوست دارم چون در فصل گذشته ملیساندر را جای خوبی رها نکردیم. در بخش پایانی فصل پنجم به نظر می آمد که همه چیز اشتباه بود.»

در بخشی از گفتگو، از فون هاوته پرسیدیم که آیا ملیساندر از ظالمانه بودن کارهایش آگاه است و این بازیگر اتریشی در جواب گفت: «او حتی نمی تواند در این باره فکر کند چون اگر درباره هر کاری که انجام می دهد فکر کند، آن وقت نمی تواند وارد ماموریت شود.»

او ادامه می دهد: «ماموریت او حداقل در ذهن خودش برای خوبی های بزرگتر است. او می بیند که چیزی بزرگتر از این جنگ ها و درگیری های کوچک و پیش پا افتاده در راه است. برای همین مجبور است برخی کارها را انجام دهد. من با این دیدگاه به این شخصیت نزدیک شدم چون اگر فقط قرار باشد یک نقش را بازی کنید اصلا جذاب نخواهد بود. تمام انسان هایی که به نظر ما کارهای ظالمانه و بی رحمانه انجام می دهند، از نظر خودشان می آید که بهترین کارها را می کنند.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ماهنامه تجربه