تفاوت زنان و مردان هالیوودی در پیری!
در هالیوود بین زنان و مردان بازیگر در زمانی که با افزایش سن روبرو می شوند تفاوت هایی وجود دارد که در این مقاله با آن اشنا می شوید.

زنان در هالیوود دیالوگ کمتری می گویند

روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «مطالعات نشان می‌دهد زنان با پیرتر شدن، در فیلم‌های هالیوودی دیالوگ کمتری نصیبشان می‌شود»، این ادعا را براساس مطالعه Polygraph بیان می‌کند که دریافته زنان میان سنین 22 تا 31، 38% از دیالوگ‌های این دوهزار فیلم را صحبت می‌کنند. این درصد برای زنان 32 تا 41 ساله به 31% و برای زنان 42 تا 65 ساله به 20% تقلیل می‌یابد.

در مقابل بازیگران مرد با پیرتر شدن سهم بیشتری از دیالوگ‌ها خواهند داشت. سهم 39درصدی مردان 42 تا 65 ساله در برابر 32 درصد سهم 32 تا 41 ساله‌ها و 20درصد سهم 22 تا 31 ساله‌ها چشمگیر است.

Polygraph دریافته زنان حتی در پروژه‌های زنانه ظاهراً اغلب درگیر کسب دیالوگ هستند. در «پوکاهانتس» و «پری دریایی کوچک» متعلق به شرکت دیزنی که شخصیت اصلی متعلق به زنان است، مردها 70% دیالوگ‌ها را از آن خود می‌کنند. در پروژه‌های اخیر Mouse House از جمله یخبندان، شگفت‌انگیزها و به سوی جنگل دیالوگ‌ها میان شخصیت‌های زن و مرد تقسیم شده است و در Inside Out و آلیس در سرزمین عجایب زن‌ها بیشتر از مردها حرف می‌زنند.

از تمام ژانرهای مطالعه شده توسط Polygraph، فیلم‌های اکشن کمترین بازنمایی از زنان برحسب دیالوگ را داراست. تنها در 9 فیلم از 300 فیلم مطالعه شده دیالوگ زنان در اکثریت قرار می‌گیرد.
در مطالعه‌ جدید تبعیض جنسیتی هالیوود تایید می‌شود. در 2014، مطالعه مارتا لاوزن، مدیر اجرایی مرکز مطالعات زنان در تلویزیون، فیلم و رسانه‌های نو در دانشگاه سن‌دیگو نشان می‌دهد بزرگترین صنعت فیلمسازی جهان زنان را بر پرده نقره‌ای سینما تا 30% در نقش اصلی تقلیل داده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : tasnimnews.com