دختر پادشاه قطر سرمایه گذار فیلم فروشنده اصغر فرهادی است!!
فیلم فروشنده که در جشنواره کن 2016 حضور دارد یک سرمایه گذار خاص دارد و آن کسی نیست جزء دختر پادشاه قطر !

سرمایه گذار فیلم فروشنده اصغر فرهادی

همزمان با رونمایی از هفتمین فیلم اصغر فرهادی در شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی کن، جزئیات تازه‌ای از فیلم «فروشنده» مشخص شد و یکی از این جزئیات مهم، سرمایه گذار فیلم تازه فرهادی است که دختر پادشاه قطر از طریق مجموعه فیلم‌سازی در این اثر و شش فیلم دیگر راه یافته به این دوره از جشنواره کن سرمایه گذاری کرده است.
 
بنابر این گزارش؛ با قرار گرفتن «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی کن آهسته آهسته اطلاعات بیشتری درباره این فیلم منتشر می‌شود و برخی جزئیات خاص این فیلم نظیر عدم وجود نام تهیه کننده در شناسنامه این اثر در بخش اطلاعات فیلم‌های جشنواره کن، باید پاسخ‌های مشخصی همراه شده است.
 
فاطمه الرمیحی ريیس اجرایی موسسه فیلم دوحه در گفت و گویی که همزمان با این رویداد سینمایی عنوان کرده که موسسه فیلم دوحه از فیلم اصغر فرهادی حمایت مالی کرده و در این فیلم سرمایه گذاری کرده و در عین حال شش فیلم دیگری که در جشنواره کن 2016 راه یافته‌اند، از حمایت مالی این موسسه برخوردار شده‌اند.
 
فاطمه الرمیحی درباره انتخاب «فروشنده» گفته است: «انتخاب فروشنده برای بخش مسابقه یک دستاورد مثبت است و ما بسیار هیجان زده هستیم و باعث غرور و افتخار است. من می‌خواهم از کل تیم سازنده فیلم برای به اشتراک گذاشتن چشم‌انداز خود با ما تشکر کنم و برای آنها آرزوی موفقیت کنم.»
 
«شاگرد» محصول مشترک سنگاپور، آلمان، فرانسه، هنگ کنگ، قطر به کارگردانی بو جانفنگ؛ «سگ‌ها» محصول مشترک رومانی، فرانسه، بلغارستان، قطر به کارگردانی بوگدان فلوریان میریکا؛ «راهب» محصول مشترک مراکش، فرانسه، قطر به کارگردانی هدی بن یامینا؛ «میموساس» محصول مشترک اسپانیا، مراکش، فرانسه، قطر و به کارگردانی توسط الیور لکس؛ «بیگانه» محصول مشترک لبنان، فرانسه، امارات متحده عربی، قطر و به کارگردانی وتچه بولقورجیان توسط و «جزیره الماس» محصول مشترک کامبوج، فرانسه، آلمان، قطر به کارگردانی دیوی چو، شش فیلم دیگر راه یافته با سرمایه گذاری این موسسه در شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی کن است.
 
موسسه فیلم دوحه که تعبیر «فيلم، همان زندگی است» را شعار خود قرار داده، بر تولیدات منطقه‌ای تمرکز بیشتری دارد و در عین حال سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه تولیدات مشترک در طی دوره کوتاه فعالیتش داشته و آن‌گونه که فاطمه الرمیحی ريیس اجرایی موسسه فیلم دوحه عنوان کرده بود، این موسسه در طول پنج سال از 240 فیلم حمایت مالی کرده که یک بررسی کوتاه نشان می‌دهد اکثر این آثار محصول مشترک هستند.
 
بر اساس اطلاعاتی مسئولان این موسسه در گذشته درباره میزان سرمایه‌گذاری‌شان در آثار مختلف منتشر کرده‌اند، این مجموعه فیلمسازی قطر برای هر فیلم بین پانصدهزار تا 1.5 میلیون دلار هزینه کرده که طبیعتاً باید به همین نسبت نیز از فیلم تازه فرهادی حمایت مالی شده باشد.
 
البته فاطمه الرمیحی تابلوی بیرون این مجموعه فیلمسازی است و مؤسسه فيلم دوحه در سال 2010 ميلادي توسط خانم شيخه مياسه آل‌ثاني دختر پادشاه قطر، تأسيس شد و به عنوان اولین موسسه بين‌الملل فیلمسازی قطر با سرمایه گذاری کلان در حال تولید و تامین بودجه فیلم، آموزش فیلمساز بومی، و برگزاري جشنواره سالانه دوحه ترايبيکا، نسل‌ها و قمره است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : tabnak.ir