نکته های فیلم رسوایی 2: از دستمزد 200 میلیونی اکبر عبدی تا...
فیلم رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده نمکی مدتی است اکران شده است. در ادامه نگاهی می کنیم به نکته های فیلم رسوایی 2.

فیلم رسوایی 2

حاج یوسف پس از داستان اولین قسمت فیلم رسوایی دوباره آمده و این بار هشدار عجیبی میدهد: «به خودتان تکان بدهید تا خدا تکانتان نداده.» او با دیدن دیدن آسیب های اجتماعی به مردم و مسئولین گوشزد می کند که قهر خدا در راه است اما برخی او را جدی نمی گیرند.

در ابتدای فیلم تاکید می شود این داستان تخیلی است و در یک شهر خیالی روایت می شود.
 

نکته های فیلم رسوایی 2 :

- «رسوایی 2» ششمین فیلم بلند مسعود ده نمکی در مقام کارگردان است. قسمت اول این فیلم در سال 1392 اکران شد و عنوان پرفروش ترین فیلم سال را به دست آورد.

- اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، فخرالدین صدیق‌شریف، مهران رجبی، سحر قریشی، امیر نوری، رامین راستاد، اسماعیل‌ خلج، عباس محبوب بازیگران اصلی این فیلم هستند.

- این اولین فیلم مسعود ده نمکی است که در باکس فیلم های نوروز اکران نشده است.

- ده نمکی پس از ساخت «معراجی ها» اعلام کرده بود از سینما و کارگردانی خداحافظی کرده است، اما یک سال بعد از خداحافظی اش بازگشت و «رسوایی 2» را ساخت.

- ده نمکی مضمون این فیلم را بیشتر دینی و اخلاقی دانسته تا حادثه ای و سیاسی، و درباره جلوه های ویژه آن گفته بود: «اعتمادی که برای تشکیل یک تیم کاری از جلوه های ویژه میدانی و رایانه ای بر سر این فیلم اتفاق افتاد، باعث خلق صحنه هایی شد که در سینمای ایران تا به حال نظیر نداشته است.»

- این فیلم نامزد دریافت جایزه در بخش سودای سیمرغ برای بهترین جلوه های ویژه میدانی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شده بود، اما موفق به دریافت آن نشد.

- «رسوایی 2» 10 دقیقه تروکاژ کامپیوتری دارد و یک تیم 50 نفره روی جلوه های ویژه آن کار کرده اند.

- سحر قریشی در این فیلم در نقش یک خبرنگار ظاهر شده، اما قبل از او شیلا خداداد انتخاب شده بود که حضور در پروژه «بادیگارد» حاتمی کیا را ترجیح داد.

- اکبر عبدی نیز که در تمام فیلم های قبلی ده نمکی حضور داشته این بار نقش یک روحانی را ایفا می کند که به زلزله ای در نتیجه گناهان مردم اشاره می کند. همین موضوع تایید برخی ائمه جمعه نسبت به محتوای این فیلم را در پی داشته است.

- اکبر عبدی در برنامه «دید در شب» اعلام کرد رقم دستمزد او برای این فیلم 200 میلیون تومان بوده و برای بازی در قسبمت اول «رسوایی» هم 110 میلیون تومان دستمزد گرفته است. این فیلم اوایل مرداد 93 فیلمبرداری اش در تهران آغاز شد و اوایل شهریور و در کمتر از یک ماه به پایان رسید.

عوامل این فیلم عبارتند از:

نویسنده، تهیه‌کننده: مسعود ده‌نمکی/ مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی/ طراح چهره پردازی: امیر اسکندری/ مدیر تولید: محمود محمدطائمه/ مدیر صدابرداری: محمود خرسند/ طراح صحنه و لباس: علی‌ نصیری‌نیا/ صداگذار: علیرضا غفاری نژاد/ دستیار اول کارگردان: نورالدین گودرزی/ برنامه‌ریز: آلما سعادتی‌فر/ تدوین: امیرشیبان خاقانی/ منشی صحنه: مرضیه آذری/ مدیر تدارکات: پرویز کاظم‌لو، علی همت/ موسیقی: امیر توسلی/ جلوه های ویژه کامیوتری: محمد علی امامی/ مسوول بدلکاران: جعفر کیوان‌رضایی/ عکاس: حسن شجاعی


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir