نکاتی درباره فیلم دراکولا
دراکولا آخرین فیلم رضا عطاران می باشد که این روزها حدود 4 میلیارد تومان فروخته است. در ادامه به بیان نکاتی از این فیلم می پردازیم.

فیلم دراکولا آخرین ساخته رضا عطاران

یکی از آخرین بازمانده‌های خاندان دراکولاها در تهران زندگی می‌کند، او که سال‌هاست خوردن خون مردم را ترک کرده ناگهان با اتفاقی مواجه می‌شود که او را مجبور می‌کند در نخوردن خون مردم تجدید نظر کند.

نکته های فیلم دراکولا :

-دراکولا سومین تجربه کارگردانی رضا عطاران پس از دو فیلم «خوابم میاد» و «رد کارپت» است.

- همچون دو فیلم قبلی عطاران در مقام کارگردان، او در فیلم «دراکولا» هم بازی در نقش اصلی را خودش به عهده گرفته است.

- عطاران در جریان ساخت این فیلم پیشنهاد بازی در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را دریافت کرد که نتوانست به آن پاسخ مثبت دهد.

- رضا عطاران، لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی و محمود نظر علیان بازیگران اصلی دراکولا هستند.

- ویشکا آسایش برای دومین بار پس از «خوابم میاد» در فیلمی از عطاران حضور پیدا کرده، او پیش از این فیلم‌های «ورود آقایان ممنوع» و «نهنگ عنبر» همبازی عطاران بوده است.

- لوون هفتوان پس از «یک دزدی عاشقانه» برای دومین بار در یک سال اخیر بازی در یک فیلم کمدی را تجربه می‌کند.

- دراکولا متقاضی حضور در جشنواره سی و چهارم فجر بود اما نتوانست آرای هیات انتخاب را به دست آورد و از راهیابی به این جشنواره بازماند.

- شایعات متعددی در خصوص ممیزی‌های فراوان به فیلم «دراکولا» شنیده شد که علی سرتیپی با رد ممیزی‌های فراوان از 15 مورد اصلاحیه خبر داده و عطاران هم مهم‌ترین شوخی حذف شده از فیلم را شوخی با داعش می‌داند.

- فیلمبرداری «دراکولا» اواخر آبان ماه 94 در تهران آغاز و اواخر دی ماه در لوکیشن ثابت این فیلم واقع در خیابان پاسداران به پایان رسید.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir