نکاتی درباره فیلم تلخ و موفق لانتوری
فیلم لانتوری با اینکه موضوع تلخی دارد اما خوب می فروشد و با استقبال تماشاگران همراه شده است. در ادامه به بیان نکاتی درباره این فیلم می پردازیم.

نکات فیلم لانتوری

پاشا که رئیس گروه خلافکار و زورگیری به نام «لانتوری» است، عاشق مریم می‌شود؛ دختری که فعال اجتماعی است و سعی می کند به زندانی ها و محکومان کمک کند. اما عشق پاشا به مریم در طول داستان تبدیل به تراژدی هولناکی می‌شود که به فاجعه‌ اسیدپاشی ختم می‌شود.

نکته‌های فیلم لانتوری:

- «لانتوری» سومین فیلم رضا درمیشیان پس از «بغض» و «عصبانی نیستم» است.

- باران كوثرى، نويد محمدزاده ، مريم پاليزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی ، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی ، ستاره پسیانی ، بهرام افشاری ، سیاوش چراغی پور و کاظم سیاحی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

- لانتوری سومین تجربه مشترک باران کوثری با درمیشیان است.

- زوج باران کوثری و نوید محمدزاده که پیش از این در فیلم توقیف شده «عصبانی نیستم» حضور داشتند برای دومین بار در «لانتوری» همبازی شده‌اند.

- مریم پالیزبان پس از فیلم‌های «نفس عمیق» و «لرزاننده چربی» برای سومین بار جلوی دوربین یک فیلم سینمایی قرار گرفته است.

- مهم‌ترین حضورهای بین المللی فیلم «لانتوری» تا امروز پنجاه و یکمین جشنواره کارلو وی ‌واری جمهوری چک، نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای چین و حضور در بخش پاناروما جشنواره برلین 2016 بوده است.

- فیلمبرداری لانتوری به دلیل متعدد بودن لوکیشن به شکل متناوب در پاییز و زمستان 93 و بهار 94 در نقاط مختلف تهران انجام شد و البته در مقطعی هم به دلیل مشکلات تیم تولید برای در اختیار داشتن برخی لوکیشن‌ها موقتا متوقف شد.

- حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در 31 فروردین ماه 1394 از پشت صحنه این فیلم بازدید کرد.

- اکران این فیلم در جشنواره فجر با استقبال بسیار بالایی مواجه شد و برخی منابغ غیررسمی این فیلم را رکوردار تعداد سانس ویژه در سینماهای مردمی جشنواره فجر دانسته اند. این فیلم در برج میلاد یا همان کاخ جشنواره فجر هم با استقبال عجیبی مواجه شد و میزان جمعیت در زمان اکران فیلم به قدری بود که لحظات کم نظیری در جشنواره فجر به وجود آورد. با این حال فیلم نه در بخش‌های اصلی جشنواره جایزه برد و نه در بین 5 فیلم برتر تماشاگران قرار گرفت.

- همزمان دو گریمور مطرح سینمای ایران در این فیلم حضور دارند. گریم های رئال فیلم توسط مهرداد میرکیانی و گریم سه بعدى توسط عبدالله اسکندری انجام شده است.

- لانتوری در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در سه بخش بهترین تدوین، صدا و چهره پردازی نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که محمدرضا دلپاک سیمرغ بهترین صدا را به دست آورد.

عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده، تهیه کننده: رضا درمیشیان/ مدیر فیلمبرداری: اشکان اشکانی/ تدوین: هایده صفی‌یاری/ موسیقی: کیهان کلهر/ طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک/ مدیر تولید: محمد رضا منصوری/ طراح چهره‌ پردازی سه بعدی: عبدالله اسکندری/ طراح چهره‌ پردازی: مهرداد میرکیانی/ طراح صحنه: محسن نصراللهی/ طراح لباس: گلناز گلشن/ صدابردار: سعید بجنوردی/ مدیر برنامه‌ریزی: افشین رضایی‌/ دستیار اول کارگردان: امیرحسین غیاثوند/ جلوه‌ های بصری: امیر سحرخیز/ مشاور توليد: احسان ظلى پور/ عکاس: نوشین جعفری


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir