بازیگران فیلم فروشنده میخکوب کننده هستند! نگاه وب سایت ایندی‌وایر به فر وشنده
وب سایت ایندی‌وایر در گزارشی به تقدیر از بازیگران فیلم فروشنده پرداخت و آنان را میخکوب کننده خواند.

نگاه وب سایت ایندی‌وایر به بازیگران فیلم فروشنده

ایندی‌وایر با انتشار فهرستی از «بهترین گروه بازیگران فیلم‌های ۲۰۱۶» بهترین کستینگ دایرکتورهاى (Casting director) سال گذشته را انتخاب کرد.
در این فهرست که به قلم کریس افالت یکی از نویسندگان ایندی‌وایر تهیه شده، نام 13 فیلم به عنوان بهترين انتخاب بازيگر آورده شده است. ایندی‌وایر به بهانه نبود بخش بهترین کستینگ دایرکتور در میان جوایز اسکار، از 13 نفر از بهترین مسئولان انتخاب بازیگران خواسته فیلم‌هایی را که امسال شایسته نامزد شدن در این بخش فرضی اسکار هستند، معرفی ‌کنند.
فيلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادى يكى از فيلم‌هايى‌ست كه به عنوان بهترين انتخاب گروه بازيگران در ليست ايندى واير ديده مى شود.

ایندی وایر تایید کرده است که اصغر فرهادی به عنوان کارگردان فیلم، خودش بازیگران فیلم را انتخاب کرده است.

ایندی‌وایر درباره انتخاب بازیگران «فروشنده» نوشته است:

«انتخاب بازیگران، بخش پنهان و ناديده هر فیلم موفقی‌ست. وقتی انتخاب بازیگران درست انجام می‌شود، ما به دل داستان می‌رویم و تمام تصوراتمان را درباره سابقه بازیگر روی پرده، از یاد می‌بریم به دلیل اینکه بازیگر، تبدیل به شخصیت شده است. اغلب وقتی فیلم‌های خارجی را تماشا می‌کنیم از یاد بردن این پیش‌زمینه‌ها برای ما آسان‌تر است چرا که کمتر با توانايى‌ها و سابقه بازيگران فیلم‌های خارجی آشناییم. اما آنچه که من بیش از هرچیز دیگری درباره فیلم‌های خارجی دوست دارم، دیدن بازیگرانی‌ست که به نظر نمی‌رسد برای حضور روی فرش قرمز یا انتشار مطالبی درباره خودشان در مجله‌ها آماده باشند. من عاشق کشف کردن بازیگرانی هستم که به نظر می‌رسد به شکل بی‌نقصی معمولى‌اند. این اغلب برای من با دیدن فیلم‌های خارجی اتفاق می‌افتد.

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، یکی از همان آثار بی‌نقص است. من با یکی از بازیگران نقش اصلی این فیلم یعنی شهاب حسینی از فیلم برنده اسکار فرهادی یعنی «جدایی» آشنا بودم اما به غیر از او، بقیه برایم ناآشنا بودند.
فیلم، یک درام هوشمندانه است که از «مرگ فروشنده» آرتور میلر به عنوان پس‌زمینه استفاده می‌کند، لحظه‌هایی از زندگی بازیگرانی را که در حال اجرای متن میلر هستند، انتخاب می‌کند و به شکل درخشانی آنها را با زندگی واقعی آن آدم‌ها پیوند می‌زند.

در پشت صحنه اين تئاتر، ما زندگی زوجی را می‌بینیم که به دنبال یک آپارتمان جدید هستند چون آپارتمان قبلی‌شان ناامن است. ما زندگی روزمره بازیگر ها را می‌بینیم که به عنوان بازیگر زندگی نمی‌کنند و آن‌ها را درست مثل آدم‌هایی که در جهان پيرامون خودمان هستند، شناسایی می‌کنیم. آن‌ها هیچ تفاوتی با بازیگرهای نیویورکی و لس‌آنجلسی ندارند.

این بازیگران، از صاحبخانه (بابک) گرفته تا مادر (صنم) و پسر کوچکش و همچنين زوج اصلی فیلم که نقش زن و شوهر و ویلی لومان و لیندا را بازی می‌کنند، بی‌نقص هستند ؛ هم در بازی نقش‌های تئاتری‌شان و هم در بازی زندگی عادی‌شان که در واقع هنرمندانی‌اند ناچار به داشتن یک شغل روزانه در کنار کار تئاتر.

من احساس کردم در حال دیدن یک مستند درباره بازیگران تئاترى هستم که در زیرزمین تئاترهای آمریکا کار می‌کنند؛ به دور از زرق و برق برادوی یا هالیوود. بازی‌های نئورئالیستی محکم و کامل بازیگران وقتی جهان احساسی کاراکترها و رابطه این دو زوج (عماد و رعنا -ويلى و ليندا) را با همنشینی موسیقی پایانی ساختند، من را میخکوب کرد. قطعا استعداد همه جا هست و حد و مرز نمی‌شناسد.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir