ادامه رفتار متحجرانه روابط عمومی سینما با جلسات محرمانه با رسانه های خاص
به تازگی و در آخرین روزهای عمر دولت یازدهم باز هم نشست محرمانه دیگری با نمایندگان برخی از همان رسانه های خاص برگزار شده و به پیشواز روز خبرنگار از این رسانه ها تقدیر هم شده است.

نشست های محرمانه روابط عمومی سینما بدون حضور رسانه های مستقل و با حضور نمایندگان رسانه های سیاسی تندرو

 حدودا یک ماه قبل بود که رسانه مستقل «سینمامخاطب» به افشای برگزاری نشستی محرمانه در سازمان سینمایی پرداخت؛ نشستی که بدون رسانه‌های مستقل و با حضور نمایندگان برخی رسانه های سیاسی تندرو برگزار شد. در آن نشست که معلوم نشد چرا مخفیانه برگزار شده مدیران سینمایی از نمایندگان رسانه های تندرو خواسته بود که در جهت تعامل بیشتر با آنها پیش روند.

با این حال نه تنها این اتفاق نیفتاد که از فردای آن نشست محرمانه، حملات رسانه های افراطی مهمان در نشست به محصولات سینما و شبکه خانگی شدت یافت تا معلوم شود محاسبات مشاوران رسانه ای سازمان سینمایی تا چه حد عقب افتاده است!

به تازگی و در آخرین روزهای عمر دولت یازدهم باز هم نشست محرمانه دیگری با نمایندگان برخی از همان رسانه های خاص برگزار شده و به پیشواز روز خبرنگار از این رسانه ها تقدیر هم شده است(!!!) اما جالب اینجاست که در این نشست شماری از افرادی که سالهاست فاز فعالیت خود را از خبرنگاری و روزنامه نگاری به کارمندی برای روابط عمومی و امور تشریفات محافل و همایشها و جشنواره ها تغییر داده اند هم حضور داشته اند و به عنوان خبرنگار تقدیر شده اند.

اینکه چرا این نشستها محرمانه برگزار میشود پرسشی است که پیشتر هم آن را طرح کرده بودیم و گویا بیش از آن که به سیاستهای رییس سازمان سینمایی ربط داشته باشد به متد متحجرانه روابط عمومی این سازمان ربط دارد؛ همان روابط عمومی که رفتارش در حذف رسانه های مستقل و منتقد از مراسم روز خبرنگار سال قبل حتی انتقادات رییس معزول سینما را در پی داشت.

اما اینکه چرا در این نشست که به بهانه گپ و تقدیر از فعالان رسانه ای برگزار شده کارمندان تشریفات حضور داشته اند پرسش تازه ایست که به ذهن خطور میکند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ciinemajournal.ir