تهمینه میلانی بالاخره نتیجه انتقادات دامنه دار و پی گیرش را گرفت؟!
 آخرین ساخته سینمایی تهمینه میلانی که زن‌گراترین فیلمساز سینمای ایران به شمار میرود با عنوان «ملی و راههای نرفته» هرچند سال قبل تولید شد ولی به جشنواره فجر راه نیافت و همین اسباب انتقادات میلانی را موجب شد.

ملی و راه های نرفته اش فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم سلامت شد!

 «ملی و راه های نرفته اش» به بین الملل فجر هم ارائه شد اما در این جشنواره کم‌مخاطب هم صرفا به نمایش آن در بخش بازار بسنده شد تا نتواند در شمار فیلمهای رقابتی باشد.

حالا جشنواره سلامت درحالی دومین دوره خود را برگزار میکند که نه تنها «ملی و راه های نرفته اش» را در بخش مسابقه جای داده که بناست آن را به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درآورد. این حضور را اگر کنار گلایه های اخیر میلانی که در محفلی موسوم به جشن منتقدان خانه سینما و توصیه به گردانندگان این محفل مبنی بر حفظ استقلال بیان شد بگذاریم این پرسش طرح میشود که آیا حضور فیلم در جشنواره سلامت واکنشی است به آن گلایه ها؟

البته که اعلام نام «ملی…» به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه مدتی پیش از آن گلایه ها صورت گرفته بود و بر این اساس نمیتوان آن گلایه ها را به این حضور ربط داد اما درباره قرارگیری فیلم در افتتاحیه جشنواره چطور؟

آیا گلایه‌های میلانی که از زمان حذف از جشنواره فجر آغاز شده و در محفل منتقدان خانه سینما به اوج رسیده موجب شده که آخرین فیلمش که به زودی با پخش هدایت فیلم روی پرده هم خواهد رفت به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره انتخاب شود؟

دکتر محمد هادی کریمی، علیرضا رضاداد، نرگس آبیار، دکتر شهرام رفیعی فر، دکترمحمد رضا فروتن، رضا درمیشیان، فرشته طائرپور هیات داوری بخش سینمایی جشنواره فیلم سلامت خواهند بود.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir