بهره برداری اسپانسر خندوانه از تبلیغات رامبد جوان برای زلزله زدگان ؟!
با وجود ورود قابل تقدیر بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و چهره های مشهور و محبوب کشور برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، برخی چهره های هنری نیز در حال سوءاستفاده از این وضعیت هستند.

به نام زلزله زدگان به کام اسپانسر خندوانه

با وجود ورود قابل تقدیر بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و چهره های مشهور و محبوب کشور برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، به نظر می رسد برخی چهره ها و سلبریتی در حال بهره برداری از این وضعیت هستند.

رامبد جوان که ماجرای سری برنامه های «خندوانه» او فارغ از بعد سرگرم کنندگی و برخی ویژگی های مثبتش، همواره با حاشیه های مربوط به اسپانسر و دعوت از برخی میهمانان خاص همراه بوده، در جریان زلزله کرمانشاه نیز مردم را تشویق به ارسال کمک به زلزله زدگان از طریق اپلیکیشنی که اسپانسر «خندوانه» بود کرد، روابطی که همچنان گرم به نظر می رسد و تداوم دارد.

جوان که صفحه اینستاگرام او در بین 5 صفحه اول هنرمندان داخلی از نظر تعداد دنبال کننده ها قرار دارد، در پستی اینستاگرامی از مردم خواسته است تا کمک های خود را از طریق همان اسپانسر برنامه «خندوانه» ارسال کنند.

این در حالی است که بسیاری از چهره های ورزشی و هنری شخصا وارد میدان شده و برای دریافت کمک های مردمی از نام و اعتبار خود هزینه کرده اند؛ حال برخ از آنها قصد دارند کمک ها را به نهادهای مسئول ارائه دهند و برخی نیز در نظر دارند شخصا به مناق زلزله زده رفته و کمک ها را به نحوی که شایسته می دانند هزینه کنند. در این بین، موج سازی یک چهره هنری برای یک اسپانسر آن هم در شرایطی که مردم به شدت به دنبال ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی خود به زلزله زدگان هستد، چه محلی از اعراب دارد؟

نکته قابل تامل اینکه، فعالیت رامبد جوان برای این اسپانسر به منظور کمک به بحران زدگان در حالی است که برنامه خندوانه او مدت ها در سوله «مدیریت بحران» شهرداری تهران ضبط می شد.

این موضوع را رحمت الله حافظی عضو اصولگرای شورای شهر چهارم در زمستان سال 95 مطرح کرد. او ابتدا در جلسه شورا در حضور شهردار تهران، خطاب به قالیباف گفته بود که اتاق مدیریت بحران شهردار دارد خاک می خورد. و یک روز بعد در توئیتی به افشاگری در این خصوص دست زد و نوشت:
«معاون عملیات آتش نشانی در صحن شورا گفت بیسیم ما آنالوگه و در پاسخ که چرا دیجیتال نمی باشد، گفت؛ آقای حافظی من را به این مسائل وارد نکنید.»

او در بخش دیگری از توییتش نوشت: ‏
بنظر شما محل استودیوی این برنامه های صداوسیما کجاست؟ برنامه خندوانه، برنامه اکسیر، برنامه محرمانه و عموپورنگ.

حافظی پاسخ این سوال را «‏سوله های مدیریت بحران» عنوان کرد و ضمن انتشار فهرستی از این سوله ها که در اختیار برنامه های تلویزیون قرار گرفته بود تاکید کرد که سوله مدیریت بحران منطقه 2 شهرداری نیز در اختیار برنامه خندوانه قرار گرفته است.

پس از زلزله اخیر، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر پنجم تهران هم به این موضوع اعتراض کرد و گفت:
پایگاه‌های مدیریت بحران در شهر تهران باید تقویت شود ولی این پایگاه‌ها اکنون در اختیار سازمان ورزش و یا صدا و سیما برای پخش برنامه خندوانه است.

اینستاگرام رامبد جوان

اینستاگرام رامبد جوان

بر اساس آمارهایی که این عضو شورای شه ارائه کرده، شهرداری تهران 150 پایگاه مدیریت بحران را باید احداث می‌کرد که تاکنون 102 پایگاه احداث و 13 پایگاه نیز در حال احداث است. اما از این تعداد، 60 پایگاه در اختیار سازمان ورزش و الباقی پایگاه‌های مدیریت بحران در اختیار صدا و سیما و یا برنامه خنداونه است.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران هم با تایید این موضوع، در گفتگویی از قرار دادن مراکز بحران در اختیار صدا و سیما خبر داده و گفته است:
حتی برنامه خندوانه در یکی از مراکز بحران ساخته می‌شود.

اکنون سوالی که مطرح می شود این است که چگونه فردی که چنین امکانات ویژه ای مدت ها در اختیار وی قرار داشته اکنون در زلزله کرمانشاه هم حاضر نیست از فعالیت شبانه روزی برای یک اسپانسر دست کم به صورت موقت دست بکشد؟

البته جوان تنها نبود. برخی دیگر از افراد از جمله یکی از خواننده هایی که در زمان انتخابات نیز پس از دیدارش با یکی از نامزدها جنجالی شده بود و اخیرا در نوشته ای توهین آمیز، عامل زلزله را رای مردم در انتخابات 96 به حسن روحانی دانسته، در اقدامی مشابه، از مردم چندین بار درخواست کرد که به اپلیکیشن کذایی رجوع کرده و به زلزله زدگان کمک کنند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: enrekhab.ir