تفکر جالبی که ملک مطیعی را نماد فحشا و تتلو را فردی برگزیده میداند
اصولگرایان با این توهم كه می‌توانند از میان ٤‌میلیون فالوئر تتلو رای جذب كنند، دستپاچه، ترتیب دیدار او با رییسی را در فرودگاه دادند.

ملک مطیعی نماد فساد است یا تتلو و رفقا؟

 روزنامه كیهان كه بعد از سوءاستفاده اصولگرایان از تتلو برای به دست آوردن چند رای بیشتر و همنشینی با رییسی و صدرنشینی در خبرگزاری فارس، به حمایت از تتلو پرداخته بود، حالا به حضور «ناكام» ناصر ملك‌مطیعی بعد از چهل سال در سیما معترض است. هر آن‌كس كه در پیشگاه اصولگرایان سر تعظیم فرود آورده و حاضر شود خودش را خرج انتخابات آنها كند، سوابقش دیگر اهمیتی پیدا نمی‌كند.
 
این منطق در رفتار با تتلو به اوج خود رسید. اصولگرایان با این توهم كه می‌توانند از میان ٤‌میلیون فالوئر تتلو رای جذب كنند، دستپاچه، ترتیب دیدار او با رییسی را در فرودگاه دادند؛ دیداری كه اگرچه رییسی هماهنگی برای آن را تكذیب می‌كرد اما تتلو فاش كرد كه از طرف ستادش با او تماس گرفتند و هماهنگی انجام شد و جالب‌تر اینكه بعد از انتخابات دیگر به درخواست دیدار با او هم پاسخ مثبت نداده بودند. كیهان در حمایت از آن دیدار معتقد بود كه تتلو فردی است كه توبه كرده و میزان حال فعلی است. از طرف دیگر همان خبرگزاری كه وی را روزی بر صدر میهمانان خود نشانده بود در موردش تیتر زده بود: «اشك تمساح گاردین برای یك خواننده مبتذل+تصاویر» (فارس ١٨ آذر ٩٢) این درحالی بود كه این فرد مدت‌ها قبل اعلام توبه كرده بود اما با این حال اصولگرایان از آنجا كه به وی نیاز نداشتند او را همچنان «خواننده مبتذل» خطاب می‌كردند.
 
با این حال در منطق كیهان آن روز «توجیه» برای «همنشینی تتلو با رییسی و صدرنشینی در مجالس» مهم بود و این كار را انجام می‌داد.
 
جالب‌تر اینكه كیهان در بخشی از نقد خود به ناصر ملك‌مطیعی او را رواج‌دهنده «تیپ‌های جاهلی و كلاه مخملی» می‌داند كه شایسته حضور در سیما نیست. در حالی كه اصولگرایان در انتخابات سال ٩٤ و با گذشت ٣٨ سال از انقلاب برای كسب چند رای در شهر تهران، لشكری از كلاه‌مخملی‌ها را در كنار بزرگان لیست اصولگرایی همچون حدادعادل و چمران نشاندند. بررسی همین دو، اتفاقا به ما می‌گوید كه از نگاه كیهان:
«توبه‌كننده خوب فقط كسی است كه در پیشگاه اصولگرایان توبه كند. كلاه مخملی خوب هم كسی است كه با سبیل‌های بناگوش دررفته، در كمپین انتخاباتی اصولگرایان خودش را خرج لیست اصولگرایان كند.»
 
اما بحث حضور ناصر ملك‌مطیعی در تلویزیون از جنبه‌های مهم‌تری قابل بررسی است كه اساسا آنها كه باید، به همین بخش‌ها بی‌توجه هستند. به عنوان مثال باید از خودمان بپرسیم:
در آستانه چهل‌سالگی انقلاب چگونه است كه یك شخصیت سینمایی رژیم گذشته تا این اندازه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد كه صداوسیما برای جلب مخاطب در دو برنامه پرمخاطب از او با عنوان میهمان استفاده می‌كند؟ كجای سیاست‌های فرهنگی كشور غلط بود كه به اینجا رسیدیم كه نسل دیروز و حتی امروز می‌خواهند ناصر ملك‌مطیعی را بیشتر ببینند و عدم مجوز پخش مصاحبه‌اش (كه حتما با چارچوب‌ها هماهنگ شده بود) به یك خبر مهم تبدیل می‌شود؟
 
كیهان سر تا به پای ناصر ملك‌مطیعی را شسته و قطعا به این فكر نمی‌كند كه نسل دیروز و نسل امروز دست‌شان برای مقایسه كردن‌ها خیلی بازتر از گذشته است. از نگاه كیهان این بازیگر نماد فساد رژیم قبل است و اصلا توجه نمی‌كند كه مردم، (خصوصا نسل جوان) نمادهایی كه كیهان و اصولگرایان در این سال‌ها برای‌شان ساخته بودند، را از همه نظر با همین افراد مقایسه می‌كنند؛ نمادهایی مانند آن «دو مداح مشهور شهر و نزدیك به اصولگرایان». كسانی كه حتی تاكنون و بعد از ماه‌ها حتی مسوولان قضایی هم نمی‌توانند ابعاد پرونده‌شان را برای ما و مردم تشریح كنند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه اعتماد