عصبانیت بی سابقه منوچهر هادی از یک قلم کثیف !!
 تازه ترین ساخته منوچهر هادی با نام «آینه بغل» که بخش عمده سالنهای سینمایی را در اختیار گرفته در روزهای اخیر مواجه شده با نقدی در رسانه اصولگرای «مشرق» از بابت استفاده بیش از حد از اسپانسرها در فیلم.

واکنش تند منوچهر هادی به نقد مشرق از فیلم آینه بغل

«مشرق» نوشته است:
موضوع مهمی که نباید در این فیلم از آن غافل شد، بحث تبلیغات شرکت بازاریابی هرمی بنام «بیز» است که منوچهر هادی سطح فیلم خود را با تبلیغات مستقیم شرکت «بیز» تنزل داده و از ابتدا تا انتهای فیلم، خود را تریبونی برای تبلیغات این‌گونه شرکت‌های هرمی قرار داد که به مخاطب القا می‌کند، بطور رویایی و با استفاده از فروش محصولات این شرکت می‌توان در بهترین پنت‌هاوس‌ و با عالی‌ترین امکانات از قبیل دارا بودن زمین اسب سواری، هواپیمای شخصی، انواع حیوانات اهلی و وحشی و خانه‌های آن چنانی زندگی کرد.

 فیلمساز حتی به همین میزان تبلیغات بسنده نکرد و از بهاره رهنما در نقش مدیر برنامه‌ای سود بُرد که تنها کارش در این فیلم گفتن دیالوگهایی برای تبلیغات بهتر شرکت بازاریابی مورد نظر است. شرکتی که با هدف بازاریابی “شبکه‌ای” (با همان سازوکار شرکت های هرمی) در ایران آغاز به کار کرد و تمام تلاش و کوشش خود را به خرج داد که چرخه باطل بازاریابی شبکه‌ای را در بین جوانان بیکار و در آرزوی شغل و درآمد رویایی بیشتر و بیشتر کند.

منوچهر هادی در واکنش به این تحلیل، متنی اجتماعی منتشر کرده و با «کثیف» خواندن قلم آنها که زیبایی‌های فیلمش را ندیده و چنین نقدهایی را می‌نویسند ار شرافت فیلمش بر فیلمهایی گفته که با پول بیت‌المال ساخته شده‌اند.

متن اجتماعی هادی را بخوانید:

معمولا عادت ندارم جواب نقدهای مزخرف و سخیف و پر از عقده بعضی منتقدان بیسواد که آرزوی نوشتن یک فیلمنامه و ساخت آن توسط خود یا دیگری بر دلشان مانده را بدهم. ولی اخیرا نقد مرخرفی خواندم که من را به فیلمسازی پرکار که با تبلیغات کالایى مختلف در فیلمهایش فیلم خارج از استاندارد میسازد معرفی کردن.

قطعا خطاب من به منتقدان باشعور و باسوادی که نقدهایشان بی عقده و سالم و آموزنده هست نمیباشد. سخیف نویسان عزیز فیلمسازی با تبلیغ کالا و جذب سرمایه خصوصی بدون یک ریال حمایت دولتی و اکران اون فیلم در بدترین فصل سال بدون تبلیغ از طرف تهیه‌کنندگان و پخش‌کننده بدون اکرانهای گسترده مردمی و این فروش بی سابقه که در چهل روز از مرز دوازده میلیارد فروش می‌گذرد شرافت دارد به قلم کثیف تو که چشم دیدن فیلمی به این سالمی و بی ادعایی را نداری.

فیلمسازی با تبلیغ کالای تولید کننده داخلی و پول حلال تهیه کننده بخش خصوصی شرافت دارد به قلم پراز عقده تو که زیبایی های یک اثر را کلا نمیبینی و فقط تبلیغات درون یک اثر صد درصد هنری تجاری را نشانه میگیری. فیلمهای پرفروش سالم و شریف و سازندگانش شرافت دارند به فیلمهایی که با پول بیت المال از سفره نان مردم عزیز برداشته میشوند و نه افتخاری در جشنواره ها بدست می آورند ونه فروشی در گیشه.

ملاک کار تجاری جذب مخاطب و رضایت آنها پس از دیدن فیلم میباشد و مخاطب باهوش امروز سینما تعارف با هیچ فیلمی ندارد وبه درستی تشخیص میدهد و هر نفر از آنها مبلغ خوبی هستند برای فیلم و چه تبلیغی از این بهتر. دوستان عقده‌ای و سخیف‌نویس به دفعات با الفاظ رکیک تر از متن من به فیلمهای ما حمله کردین کاملا غیرمنصفانه؛ یکبار هم جواب بشنوید منصفانه.

امیدوارم روزی به آرزویتان نوشتن یک فیلمنامه و ساخت آن برسید و بفهمید که اگر فیلمی در این مملکت ساخته شد و رنگ پرده نقره ای سینماها را به خود دید باید، تأکید میکنم باید به تک تک عوامل آن اسکار بدهند و اگر فروش نجومی کرد اون فیلم که منتقدانی چون تو باید کسب تجربه کنید نزد سازندگانش. در آخر از منتقدان عزیزی که همواره نقدهای ارزشمندشان منصفانه و به دور از عقده بوده و تاثیر مثبت بر ذهن و کار بعدی من داشته صمیمانه تشکر میکنم و با احترام منتظر نقدهای بعدیشان هستم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mashreghnews.com/cinemajournal.ir