کارگردان لاتاری شاهنامه را اثری فاشیستی خواند + واکنش ها
 محمدحسین مهدویان با حرف‌هایش در برنامه سینمایی «هفت» نشان داد که چقدر از فضای خضوع و فروتنی به‌دور است.

توانست پله‌های موفقیت را چندتا یکی طی کند، غرور کار دستش داد

جوان از راه‌ رسیده سینمای ایران که به پشتوانه فیلم «ماجرای نیمروز» توانست پله‌های موفقیت را چندتا یکی طی کند، غرور کار دستش داد. او که پیش‌تر هم در اختتامیه جشنواره فجر و هنگام دریافت سیمرغ مردمی بی‌طاقتی‌اش را نشان داده بود، این‌بار با بیان جملاتی که برخی ادبیات شاهنامه را خیلی فاشیستی می‌داند و شاهنامه را فاشیستی خوانده بود در راه دیگری گام نهاد.

این‌بار او نشان داد که چقدر از فضای خضوع و فروتنی به‌دور است. در شبکه‌های اجتماعی اکنون و پس از چند روز بعد از برنامه «هفت» همچنان اعتراض‌ها به او درباره این سخنان ادامه دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی به او معنی کلمه «فاشیست» را یادآوری کرده‌اند.

برخی رستم را مثال زده و نوشته‌اند:
«مهدویان برای اینکه فرق اثر فاشیستی و نژادپرستانه با اثر وطن‌دوستانه و حماسی را بداند، کافی ‌است فقط داستان زال و رودابه و رستم را بخواند‌ و فیلم خودش را ببیند. کدام نژادپرستی است که قهرمان ملی‌اش دورگه باشد؟ شاهنامه حماسه‌ای است در ستایش ایرانیان، اما نژادپرستانه نیست».

یکی دیگر با جمله «چه اشکالی دارد فیلم فاشیستی بسازیم؟»، او را نقد کرده و گفته بود: «البته مطمئنم سوادش در حدی نیست که بداند نفر قبلی که این جمله را گفت، اسمش ژوزف گوبلز بود که روز سقوط برلین با سیانور خودکشی کرد».


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/cultrue
منبع: روزنامه شرق