اکران عصبانی نیستم با حواشی غیرمتعارف رو به رو شد
کشمکش‌ها بر سر اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد هر روز پرونده نمایش این فیلم ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند.

وقتی که هیچ کس کوتاه نمی آید

اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ساخته پُرحاشیه رضا درمیشیان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و جنجال‌ها بر سر نمایش آن نیز هنوز ادامه دارد.

اما جدیدترین اتفاق درباره این فیلم انتشار اطلاعیه از سوی پخش‌کننده این فیلم است که پیش از این سخنگوی شورای صنفی این اثر را فاقد پخش‌کننده دانسته بود. در پی انتشار مصاحبه سخنگوی شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه علت تعویق اکران فیلم «عصبانی نیستم»، نداشتن پخش کننده است، سبحان گستر فیلم «بلیت» پخش کننده این فیلم متنی را منتشر کرد.

متن کامل اطلاعیه پخش‌کننده «عصبانی نیستم!» به شرح زیر است:

سبحان گستر فیلم «بلیت» پخش کننده رسمی «عصبانی نیستم!» است که از ظهر روز گذشته کلیه قراردادهای خود با سالن‌های سینما را تحویل شورای صنفی داده بود و ما همچنان در انتظار حواله اکران و اجازه سالن‌های سینما هستیم اما سازمان سینمایی هنوز پاسخی به ما داده نداده است.

‎ما بر اساس پروانه نمایش قانونی این فیلم و نامه امضا شده توسط سه تن از افراد معتبر سازمان سینمایی پخش آن را بر عهده گرفته‌ایم و به هیچ عنوان از حق قانونی خود کوتاه نمی‌آییم.

پیش از انتشار این اطلاعیه سخنگوی شورای صنفی نمایش در این‌باره گفته بود علت اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» این‌بار انصراف پخش‌کننده این فیلم است.

غلامرضا فرجی در پی انتشار مطالبی مبنی براینکه قرار بوده این فیلم از ۲۵ بهمن‌ماه اکران شود ولی مجوز آن صادر نشده است، اعلام کرده بود شورای صنفی نمایش هیچ مشکلی با اکران فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان ندارد اما از آنجا که مؤسسه پخش فیلمیران از پخش و اکران این فیلم انصراف داده است، باید پخش‌کننده جدیدی معرفی و روال اداری آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

او همچنین گفته بود هر فیلمی برای اکران در سینماها باید پخش کننده خود را به سازمان سینمایی معرفی کند و چون درباره فیلم عصبانی نیستم پروانه ثبت شده در شورا به نام موسسه پخش فیلمیران است باید پخش کننده جدید معرفی شود تا پس از طی مراحل در مورد مقرر اکران شود.

علی سرتیپی - مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران - نیز انصراف خود را از پخش فیلم «عصبانی نیستم» تایید کرده و گفته با توافق کارگردان فیلم از پخش «عصبانی نیستم» انصراف داده‌ است.

اما حالا ماجرای اکران این فیلم با انتشار این اطلاعیه جدید شکل دیگری به خود گرفته است.

از سوی دیگر روز گذشته و پس از اکران نشدن چندباره این فیلم، رضا درمیشیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش مراتب اعتراض خود را نسبت به این اتفاق اعلام کرد. او در پست اینستاگرامی‌اش تصویری از نامه‌ای با امضا سه مقام مسئول در این ماجرا را منتشر کرد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir