بهترین فیلم های ترسناک 2018
از داستان هایی بر اساس واقعیت تا موجودات فرازمینی ترسناک، به نظر می رسد که سال 2018 نیز سال ترسناکی در عالم سینما باشد. به معرفی چند فیلم ترسناک سال 2018 می پردازیم.

 سال ترسناک 2018

 سال 2017 سال موفقیت فیلم های ترسناک بود و در این سال فیلم های ترسناک موفق و پرهزینه بسیاری تولید شد که اکثراً با موفقیت در گیشه همراه بودند. در این سال شاهد بازگشت فرانچایز «اره» (Saw) بودیم و اقتباسی دیگر از رمان مشهور «آن» (It) نوشته استفن کینگ همراه با فیلم های متعدد دیگری در این ژانر. از داستان هایی بر اساس واقعیت تا موجودات فرازمینی ترسناک، به نظر می رسد که سال 2018 نیز سال ترسناکی در عالم سینما باشد. با توجه به این که در سال میلادی کنونی نیز قرار است فیلم های ترسناک متعددی ساخته اکران شوند این مطلب را به بهترین و ترسناک ترین فیلم های ژانر وحشت که در سال 2018 اکران می شوند اختصاص داده ایم.

 بیگانگان: شکار در شب (تاریخ اکران: جمعه 18 اسفند 96)

فیلم ترسناک «بیگانگان» (The Strangers) یکی از فیلم های غافلگیر کننده ژانر وحشت در سال 2008 بود اما حتی با وجود ترسناکی شدیدی که در این فیلم دیده می شد، «بیگانگان» هیچگاه در زمره بهترین فیلم های ترسناک سال های اخیر قرار نگرفته است. هیچ یک از طرفداران انتظار دنباله ای از این فیلم را نداشتند اگر چه در انتهای فیلم اصلی نشانه هایی از ادامه دار بودن داستان دیده می شد. قسمت دوم این فیلم که سال 2009 ساخت آن تایید شد یک دهه بعد از قسمت اول اکران می شود و یوهانس رابرتز نیز همچنان کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بدانید : بهترین فیلم های هالیوود در سال 2018/ از شب بازی تا رشته خیال + تصاویر

فیلم ترسناک بیگانگان

فیلم ترسناک بیگانگان

داستان این قسمت در یک منطقه پر از خانه های سیار و در شبی که برق قطع شده رخ خواهد داد که شرایط ترسناک و مناسبی را برای شخصیت های شرور داستان فراهم می سازد. کریستینا هندریکس نقش رهبر خانواده را بازی می کند که سفر جاده ای آن ها با اتفاقات ناخوشایندی همراه می شود.

 دیوانه (تاریخ اکران: جمعه 3 فروردین 97)

استیون سودربرگ، فیلمساز کهنه کار هالیوودی رزومه پربار و حسرت برانگیزی دارد و سال گذشته آخرین ساخته خود با نام «لوگان خوش شانس» (Logan Lucky) اکران کرد. این کارگردان گزیده کار، پروژه بعدی خود با نام «دیوانه» (Unsane) را در اختفای کامل و تنها با گوشی آیفون خود تصویربرداری کرده که به نظر می رسد محمل مناسبی برای یک فیلم تریلر ترسناک و جاه طلبانه باشد.

فیلم ترسناک دیوانه

فیلم ترسناک دیوانه

داستان این فیلم در مورد زنی است که در یک مرکز روانی حاضر شده و با بدترین ترس هایش روبرو می شود. از بازیگران این فیلم می توان به جی فارو، کلر فوی، جونو تمپل و ایمی ایروینگ اشاره کرد که حال و هوایی شبیه فیلم ترسناک «برو بیرون» (Get Out) ساخته تحسین شده جوردن پیل دارد اما با داستانی کاملاً متفاوت.

یک مکان ساکت (تاریخ انتشار: جمعه 17 فروردین 97)

هنوز اطلاعات زیادی در مورد فیلم «یک مکان ساکت» (A Quiet Place) و داستان آن منتشر نشده است. سناریو تهیه شده برای این فیلم توسط اسکات بک و برایان وودز آن چنان راضی کننده بود که کمپانی پارامونت آن را خریداری کرده و خودشان را مامور ساخت آن کرده است.

فیلم ترسناک یک مکان ساکت

فیلم ترسناک یک مکان ساکت

از بازیگرانی که این کارگردانان جوان را در ساخت فیلمی خارق العاده همراهی خواهند کرد می توان به جان کرازینسکی و امیلی بلانت اشاره کرد. این دو قرار بود که دیگر با هم بازی نکنند اما وقتی فیلم نامه را خواندند نتوانستند حضور در آن را نادیده بگیرند.

حقیقت یا شهامت (تاریخ انتشار: جمعه 24 فروردین 97)

استودیو فیلمسازی «بلوم هوس» بسیاری از فرانچایزهای ترسناک پرفروش سال های اخیر را در قبضه دارد اما فیلم های یک قسمتی آن ها بیش از هر چیز دیگری باعث اعتبار بخشیدن به این استودیو شده اند. فیلم «شکاف» (Split) ساخته ام نایت شیامالان و فیلم «برو بیرون» ساخته جرودن پیل فیلم های خیره کننده و پرفروش این استودیو بودند و این استودیو قصد دارد موفقیت این فیلم ها را در «حقیقت یا شهامت» (Truth or Dare) نیز تکرار کند.

فیلم ترسناک حقیقت یا شهامت

فیلم ترسناک حقیقت یا شهامت

جف وادلو که ساخت سریال تلویزیونی «مهمانسرای بیتس» (Bates Motel) و «کیک اس 2» (Kick-Ass 2) را در کارنامه دارد، نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. این فیلم داستان یک دانشجو را روایت می کند که در طول یک سفر تفریحی به مکزیک در نسخه ای فراطبیعی از یک بازی مشهور گرفتار می شود و داستان هایی ترسناک در ادامه برای وی و اطرافیانش رخ می دهد. لوسی هیل بازیگر سریال «دروغگویان کوچولوی زیبا» (Pretty Little Liars) نقش اول این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

ملک اندرس (تاریخ انتشار: جمعه 28 اردیبهشت 97)

داستان جالب فیلم مستقل «ملک اندرس» (Anders Manor) بدین شرح است:" روز تولد 18 سالگی ایمی است و در حالی که بسیاری از دختران هم سن او در حال شادی و خوشگذرانی با دوستانشان هستند، ایمی خود را خانه نشین کرده است. مادرش جین تصمیم گرفته وی را به یک سفر خانوادگی ببرد تا هم تولد او را جشن گرفته و هم این که بار دیگر وی را با زندگی اجتماعی آشنا سازد. کمپ زدن ها و پایکوبی های خانوادگی به یکباره به یک گردهمایی خوفناک بی سابقه در تاریخ آمریکا تبدیل می شود".

فیلم ترسناک ملک اندرس

فیلم ترسناک ملک اندرس

جاناتان شرمرهورن اولین تجربه کارگردانی خود را با این فیلم تجربه خواهد کرد و کریستینا رابینسون (بازیگر سریال دکستر) همراه با مایک کانلیس، کشتی گیر آمریکایی با لقب «مایک بنت معجزه» از بازیگران اصلی آن خواهند بود.

پاکسازی: جزیره (تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تیر 97)

پایان داستان «پاکسازی: سال انتخابات» (The Purge: Election Year) طوری بود که بسیاری فکر می کردند دیگر هیچ راهی برای ادامه فرانچایز «پاکسازی» پس از اتمام قسمت سوم وجود ندارد اما این مجموعه چنان پایگاهی در میان علاقمندان فیلم های ترسناک پیدا کرده که علیرغم بودجه ناچیز توانسته 315 میلیون دلار در مجموع فروش داشته باشد. جیمز دموناکو، کارگردان فیلم گفته که به احتمال فراوان این داستان را در قالب یک سریال تلویزیونی ادامه خواهد داد اما همزمان قسمت های سینمایی آن نیز همچنان تولید خواهند شد.

فیلم ترسناک پاکسازی: جزیره

فیلم ترسناک پاکسازی: جزیره

قسمت چهارم این مجموعه که در واقع پیش درآمدی بر داستان های قبلی است «پاکسازی: جزیره» (The Purge: The Island sends) نام دارد که اتفاقات قبل از قسمت اول این فرانچایز را پیگیری خواهد کرد.

مگ (تاریخ انتشار: جمعه 19 مرداد 97)

فیلم « مگ » (The Meg) یک فیلم آمریکایی- چینی است که عنوان آن کوتاه شده «مگالودون» (Megalodon) است که یک کوسه عظیم الجثه پیش از تاریخ بوده است. این فیلم داستان یک گروه تحقیقاتی زیردریایی بین المللی را روایت می کند و زمانی که زیردریایی آن ها دچار نقص فنی می شود با این هیولای غول پیکر روبرو می شوند.

فیلم ترسناک مگ

فیلم ترسناک مگ

جیسون استاتهام نقش اصلی این فیلم را بر عهده دارد و رین ویلسون و روبی رُز همراه با یک بازیگر سرشناس چینی به نام لی بینگ بینگ نقش های دیگر این فیلم را بازی خواهند کرد.

مرد لاغراندام (تاریخ انتشار: جمعه 2 شهریور 97)

سیلوین وایت که کارگردان کهنه کاری در عرصه تلویزیون به شمار می آید کارگردانی فیلم «مرد لاغراندام» (Slender Man) را بر عهده دارد و هنوز جزییاتی در مورد داستان آن منتشر نشده است اما بسیاری منتظر اکران آن هستند.

فیلم ترسناک مرد لاغراندام

فیلم ترسناک مرد لاغراندام

ساخت این فیلم از سال 2009 مورد انتظار بوده و در دنیای اینترنت بحث های زیادی در مورد شخصیت مرد لاغراندام و فیلمی که بر اساس آن ساخته می شود در جریان بوده است.

نعش (تاریخ انتشار: جمعه 2 شهریور 97)

در فیلم ترسناک «نعش» (Cadaver) شی میچل (بازیگر سریال دروغگویان کوچک زیبا) بازی خواهد کرد که داستانی ترسناک و پیچیده دارد.

فیلم ترسناک نعش

فیلم ترسناک نعش

در این فیلم میچل نقش یک تکنیسین در مرده شورخانه و پلیس سابقی که به دلیل اعتیاد به مواد مخدر کنار گذاشته شده را بازی می کند و شیفت شبانه او در مرده شورخانه با دیدن یک جنازه بشدت آسیب دیده به کابوسی بی پایان تبدیل می شود. کارگردانی این فیلم را دیدریک ون رویژن، کارگردان کهنه کار هلندی بر عهده خواهد داشت.

بیگانه کوچک (تاریخ انتشار: جمعه 9 شهریور 97)

لنی آبراهامسون، کارگردان و نویسنده ایرلندی در طول سال های اخیر توانسته در ایرلند اعتباری برای خود دست و پا کرده و در سال 2015 نیز با ساخت فیلم «اتاق» (Room) خود را به جهانیان شناساند و در مراسم اسکار نیز حضور فوق العاده ای داشت. او برای پروژه بعدی به سراغ رمانی پرفروش از سارا واترز با نام «بیگانه کوچک» (The Little Stranger) رفته است.

فیلم ترسناک بیگانه کوچک

فیلم ترسناک بیگانه کوچک

این داستان ترسناک که پس از پایان جنگ جهانی دوم رخ می دهد، داستان پزشکی را روایت می کند که باید با یک خانواده غیرطبیعی و یک روح خبیث که در محل کار سابق مادرش حضور دارد مواجه شود. از بازیگران این فیلم می توان به دومنهال گلیسون، روث ویلسون و ویل پوتلر اشاره کرد.

بیشتر بدانید : فیلم‌های معروف 2018 که انتظار بیشتری از آن‌ها داشتیم! + عکس

بیشتر بدانید : بهترین فیلم های جشنواره کن 2018+ خلاصه داستان هر فیلم

بیشتر بدانید : بهترین فیلم اکشن های 2018 + تصاویر

بیشتر بدانید : جدیدترین فیلم های هالیوود 2018 + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir