پورسرخ و شاكردوست در این فیلم در مقایسه با كارهای قبلی خود، نقش‌های متفاوتی را بازی می‌كنند. حتی نقش شفیعی جم- كه به عنوان كمدین شناخته شده...
 
"چراغ قرمز" نوع جدیدی از طنز و كمدی را به تماشاگران سینما ارائه می‌دهد
دومین ساخته سینمایی علی غفاری قصه‌ای جوانانه دارد و شخصیت اصلی آن جوان ساده‌ دلی است به نام بهروز  كه ناخواسته درگیر یك ماجرای مهم می‌شود. سپس ماجراهای تازه‌ای برای بهروز پیش می‌آید كه او را بیشتر از گذشته درگیر خودش می‌كند. حالا او باید تلاش كند خودش را از این ماجرای عجیب و غریب بیرون بكشد.
 
الناز شاکردوست
الناز شاكر دوست در صحنه ای از فیلم / عكس ها: حسن ناجی

پوریا پورسرخ، الناز شاكردوست، رضا شفیعی جم، انوشیروان ارجمند، مجید یاسر، مینا جعفرزاده، محسن قاضی‌مرادی
و عطاءالله سلیمانیان بازیگران «چراغ قرمز» هستند. فیلم‌نامه فیلم را غفاری به صورت مشترك با میلاد كزازی نوشته است. حسین ملكی و سعید ذهنی مدیر فیلم‌برداری و سازنده موسیقی متن فیلم هستند. كار تدوین فیلم را كاوه ایمانی همزمان با ادامه فیلم‌برداری آن انجام می‌دهد. كل صحنه‌های فیلم در شهر تهران فیلم‌برداری می‌شود. تا به حال حدود 50 درصد صحنه‌ها فیلم‌برداری شده است.

علی غفاری درباره كار تازه‌اش می‌گوید: «طنز فیلم، انتقادی و اجتماعی است. احساس می‌كنم برای قصه‌ای كه دارم تعریف می‌كنم، زبان طنز شیرین‌تر است و می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. قصدم این نیست كه یك فیلم خنده‌دار شبیه برخی از كارهایی بسازم كه این روزها شاهد ساخت و نمایش عمومی‌شان هستیم. این جور كمدی‌های فراگیر را دوست ندارم.»
 
پوریا پورسرخ
پوریا پورسرخ و مجید یاسر در «چراغ قرمز»

این فیلم‌ساز دوازده سال قبل اولین فیلم سینمایی خود «شاهرگ» را ساخت كه مضمونی جدی و پلیسی داشت. او به این نكته كه برای خوب و منطقی درآمدن طنز  فیلم‌نامه چه كرده است، چنین پاسخ می‌دهد: «كارهای طنز همه در اجرا در می‌آید و باید در عمل دید كه چه كاری توانسته‌ام بكنم. اما از تمام ابزارهایی كه می‌شد، برای بهتر شدن و متفاوت بودن كار، استفاده كردم. برای مثال، برای نقش‌های اصلی فیلم بازیگرانی را انتخاب كردم كه كسی تصور نمی‌كرد كار طنز انجام دهند. پورسرخ و شاكردوست در این فیلم در مقایسه با كارهای قبلی خود، نقش‌های متفاوتی را بازی می‌كنند. حتی نقش شفیعی جم- كه به عنوان كمدین شناخته شده- در این فیلم متفاوت است. نقش او برخلاف تصور همه یك نقش جدی است.»
علی غفاری با اعلام این نكته كه اهل ریسك كردن است، گفته‌های خود را چنین به پایان می‌برد: «اصولاً اهل خطر كردن هستم و می‌‌خواهم كارهایی انجام دهم كه تا قبل از این، دیگران آن را انجام نداده‌اند. تركیب بازیگران فیلم و نقش‌های آنان  هم  همین را نشان می‌دهد.»
      
 
گردآوری:گروه فرهنگ سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
حضور پوریا پورسرخ در چراغ قرمز
نگاهی به فیلم سینمایی «كیش و مات»
پوريا پور سرخ: «روز حسرت» بهترین کار من است
بالاخره قفل سکوت الناز شاکردوست شکسته شد!
تاخت و تاز بازیگران جوان بر پرده سینما