راستش طرفداران من بیشتر خانمها بوده اند. درکوچه و خیابان بیشتر خانمها با دیدن من بطرفم می‌آیند و مرا می‌بوسند و وقتی برنامه ای را که شما می‌گویید...
 
حمیده خیرآبادی در سال 1356 با مجله اطلاعات مصاحبه ای کرده است که بازخوانی آن خالی از لطف نیست:

چند سال داری؟
من در مورد سن و سالم با هرکسی حرف می‌زنم آنچه را که می‌گویم باور نمی‌کند، خیلی‌ها فکر می‌کنند حداکثر سنی که داشته باشم 35 تا40 سال باشد. درصورتیکه من 50 سال دارم. 
 
پس بی چهت نیست که در گروه فیلمبرداری آنطور که من شاهد بودم همه با دیدن شما سعی دارند آنها اول سلام کنند. بهرحال از وضع خانوادگی تان بگویید؟
من در 13 سالگی ازدواج کردم و 20 سال پیش در حالیکه یک دختر داشتم با همسرم متارکه کردم.
 
چطور شد به کار سینما و اصولا هنرپیشگی علاقمند شدید؟
دقیقا خاطرم نیست چه موقع، ولی سالها پیش یک کارگردان که از اقوام من بود از من خواهش کرد در فیلمش نقش یک مادر را بازی کنم و من هم قبول کردم واز آن پس این کار شد حرفه من و جالب اینکه از سالها پیش که خیلی جوان بودم تا حالا من در اکثر فیلم‌هایم نقش مادر را بازی می‌کردم و هنوز هم این وضع ادامه دارد من بدون استثنا در فیلم‌های مختلف مادر همه هنرپیشه‌های معروف و مشهوری که مردم می‌شناسند، بوده ام. 
 
وزن تان چقدر است؟
96 کیلو
 
هیچ وقت رژیم گرفته اید؟
نه، هیچ وقت این کار را نکرده ام، چون معتقدم آدم همیشه باید خودش باشد و سعی در عوض کردن اندام خودش آن هم به اجبار نداشته باشد و از طرفی اندام و هیکل من همیشه به نقش‌هایی که داشته ام می‌خورده است.
 
 حتما خبر دارید که این روزها کار شما در این برنامه جدید گل کرده است. عکس العمل مردم با دیدن شما چیست، بخصوص دو سه هفته قبل که شما در یک قسمت از برنامه رژیم لاغری گرفته بودید؟
راستش طرفداران من بیشتر خانمها بوده اند. درکوچه و خیابان بیشتر خانمها با دیدن من بطرفم می‌آیند و مرا می‌بوسند و وقتی برنامه ای را که شما می‌گویید، پخش شد، از فردای آن روز هر زنی به من می‌رسید می‌گفت از رژیمی ‌که گرفته اید نتیجه گرفتید یا نه!
 
 نظر دخترتان، ثریا قاسمی ‌در مورد شما و کارتان چیست؟
خیلی خوب. من و دخترم بیشتر از هرکس همدیگر را دوست داریم. 
 
نوه هم دارید؟
بله. دونوه دارم که یکی دختر است و دیگری پسر و به ترتیب 4سال و 7سال دارند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: shafaf. ir
 
مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: مراسم خاكسپاری مرحومه حميده خيرآبادی
محمدعلی كشاورز: برای خیرآبادی نمی‌توان جایگزینی پیدا كرد
تومور مغزی باعث کناره‌گیری بازیگر قدیمی سینمای ایران شد
حمیده خیر آبادی در مقبره خانوادگی آرام یافت
گزارش تصویری مراسم تشییع پیکر رضا کرم رضایی