رابرت پتینسون
برای نزدیک به چهار سال، آنها آشکارا وجود چنین رابطه ای را تایید نکردند. امّا عکس های پاپاراتزی، و شاهدان مختلف، توجه رسانه ها و طرفداران این دو بازیگر محبوب و مشهور را....


                                                         
رابرت داگلاس توماس پتینسون (زاده 13 می سال 1986)، یک بازیگر، مدل، نوازنده، و تهیه کننده بریتانیایی است. او کار خود را به عنوان بازیگر، با بازی در نقش سدریک دیگوری، در فیلم هری پاتِر و جام آتش آغاز کرد. او بعدها نقش اصلی ادوارد کالین را در سری فیلم های اقتباسی ساخته شده از رمان گرگ و میش، نوشته استفانی مِیِر بر عهده گرفت. این فیلم شهرت جهانی را برای او به همراه آورد. این فیلم او را در میان پُر درآمدترین بازیگران سال 2010 هالیوود قرار داد. در همین سال، پتینسون از سوی مجله تایم، در میان 100 فرد برتر تاثیرگذار جهانی سال قرار گرفت. در عین حال، مجله فوربز نیز، او را به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد مشهور در جهان قرار داد. 

هری پاتر و جام آتش
هری پاتر و جام آتش

دوران کودکی

پتینسون در شهر لندن کشور انگلستان به دنیا آمد. پدرش ریچارد، در کار واردات اتومبیل از آمریکا بود و مادرش، کِلِر، در یک آژانس مدل کار می کرد. پتینسون دو خواهر بزرگتر از خود دارد، یکی لیزی پتینسون که خواننده است و دیگری ویکتوریا پتینسون. او در حومه بارنیس شهر لندن بزرگ شد. تا سن 12 سالگی در مدرسه تاویرهاووس درس خواند و پس از آن به مدرسه هارودیان رفت. رابرت پس از مدّتی در تئاتر آماتور در کمپانی تئاتر بارنیس حضور یافت. سپس، نقش کوتاهی را در فیلم بچه ها و عروسک ها بازی کرد. پس از این فیلم، برای فیلم شهر ما از کارگردان سورنتون وایلدر به همکاری دعوت شد تا به ایفای نقش جرج گیبز بپردازد. او همچنین در فیلم های Anything Goes و مکبث، بازی کرده است. پس از آن بود که مورد توجه عوامل فیلم  Tess of the d'Urbervilles قرار گرفت و وارد دنیای حرفه ای سینما و پذیرفتن نقشه های حرفه ای شد.

رابرت پتینسون
فیلم  تلویزیونی دفتر راهنمای مادر بد- 2007
دنیای مُد
رابرت پاتینسون در سن 12 سالگی وارد دنیای مُد شد. اما حجم کاری خود در این زمینه را تا چهار سال پس از آن کاهش داد. در دسامبر سال 2008، او حضور کمرنگ خود را در این عرصه به گردن تیپ مردانه اش انداخت. "هنگامی که من وارد دنیای مُد شدم، قدی بلند و چهره ای دخترانه داشتم. به همین دلیل، پیشنهادهای شغلی زیادی نصیبم می شد. در این دوران، قیافه من در نگاه مردان و زنان جذاب به نظر می رسید. پس از مدّتی، من حدس می زنم، خیلی شبیه به یک مرد شدم. و پیشنهادهای شغلی بسیار کاهش یافتند. من دوران کاملا ناموفقی را در عرصه مُد پشت سر گذاشتم". رابرت پاتینسون در رقابت تبلیغاتی برای مجموعه پاییز شرکت (Hackett) در سال 2007 حضور یافت.

رابرت پتینسون
فیلم Little Ashes در نقش سالوادور دالی

گرگ و میش
گرگ و میش

زندگی شخصی
از زمان ملاقات در سری اول فیلم های گرگ و میش، رابطه عاشقانه ای میان رابرت پتینسون و بازیگر مقابل او در این فیلم، یعنی کریستین استوارت شکل گرفت. برای نزدیک به چهار سال، آنها آشکارا وجود چنین رابطه ای را تایید نکردند. امّا عکس های پاپاراتزی، و شاهدان مختلف، توجه رسانه ها و طرفداران این دو بازیگر محبوب و مشهور را به سمت خود جلب کرد و آنها تبدیل به سوژه داغی برای رسانه های مختلف شدند. استورات، برای اوّلین بار در جولای سال 2012، وجود چنین رابطه ای را تایید نمود. در این هنگام، مجله هفتگی ما، عکس هایی را از ارتباط کریستین استورات با کارگردان متاهل فیلم سفیدبرفی و شکارچی، یعنی رابرت ساندرز، منتشر نمود و از خیانت استورات به پاتینسون خبر داد. این اتفاق سبب شد تا کریستین استورات به طور رسمی و عمومی از رابرت پاتینسون عذرخواهی کند.

How to Be
How to Be- 2008

ماه جدید
ماه جدید
دستمزدها
گرگ و میش- 2008  2.000.000 دلار
ماه جدید- 2009   12.000.000 دلار
آب برای فیل ها- 2011    1.500.000 دلار
گرگ و میش: سپیده دم قسمت1-2011  12.500.000 به علامه 7.5 درصد از سود فیلم
گرگ و میش: سپیده دم قسمت2-2011  12.500.000 به علامه 7.5 درصد از سود فیلم


آب برای فیل ها
آب برای فیل ها

افسانه گرگ و میش: کسوف
افسانه گرگ و میش: کسوف

افسانه گرگ و میش: سپیده دم- قسمت اول
افسانه گرگ و میش: سپیده دم- قسمت اول

افسانه گرگ و میش: سپیده دم- قسمت دوم
افسانه گرگ و میش: سپیده دم- قسمت دوم

نکات کوچک
رابرت پتینسون گیتار و پیانو را به خوبی می نوازد. او یادگیری پیانو را در سن سه سالگی و گیتار را در سن پنج سالگی آموخت.
بازیگر الهام بخش او جک نیکلسون می باشد.
سال  2008 در بین جذاب ترین بازیگران زیر 25 سال رتبه 23 را کسب کرد.
سال 2008 در جشنواده استرازبورگ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم How to Be  را از  آن خود کرد.
لیزی خواهر 25 ساله اش با گروه موسیقی آئورا کار می کند و خواهر دیگرش ویکتوریا 27 ساله در کار تبلیغات است.
بیشترین دستمزدش از اولین کار بازیگری اش یک نقش مکمل در فیلم تلویزونی نفرین حلقه در سال 2004 بود که با آن هزینه مدرسه اش در بارنس را پرداخت کرد.
او از بین 3000 نفر دیگر که می خواستند نقش ادوراد کولن را در فیلم گرگ و میش بازی کنند انتخاب شد.
مجله رولینگ استون رابرت پتینسون را جذاب ترین بازیگر مرد سال 2008 نامید.
مجله پیپل سال 2008 او را به عنوان یکی از جذاب ترین مردهای زنده انتخاب کرد.
سارا باری ویلیامز ترانه ای نوشت با عنوان: او می خواهد خانم رابرت پتینسون باشد.
رابرت پتینسون و کریستین استوارت سال 2011 که برای بازی در فیلم های افسانه گرگ  و میش:  سپیده دم 1 و 2 در لوزیانا زندگی می کردند از پناهگاه حیوانات سرپرستی یک سگ را به عهده گرفتند.
او سال 2004 در یک صحنه در Vanity Fair نقش پسر ریس ویتراسپون را بازی کرد و بعد سال 2011 نقش عاشق او را در فیلم آب برای فیل ها بازی کرد.
سال 2011 رابرت پتینسون و کریستین استوارت از سوی مجله فوربس عنوان پنجمین زوج پولدار هالیوود را کسب کردند.


رابرت پتینسون
Cosmopolis

رابرت پتینسون
RememberMe

رابرت پتینسون
ماموریت: لیست سیاه
 


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
بیوگرافی کامل کریستین استوارت، ستاره گرگ و میش +عکس
اولین عکس از خانواده خون آشام‌ها در مجموعه جدید گرگ و میش!
کریستین استوارت و رابرت پتینسون در پوسترهای زیبای مجموعه جدید «گرگ و میش» +عکس
اما واتسون از کودکی تا جوانی به روایت تصویر!!
عکس‌هایی از دیروز و امروز ستارگان هری پاتر!!