شقایق فراهانی عزیز، تولدت مبارک + تصاویرشقایق فراهانی عزیز، تولدت مبارک + تصاویرشقایق فراهانی عزیز،
در سالروز تولد شقایق فراهانی به سراغ این بازیگر زن سینمای ایران رفته‌ایم. شما در ادامه مطلب می‌توانید با زندگی و بیوگرافی شقایق فراهانی آشنا شوید. همچنین عکسهایی مختلفی از بازی‌های شقایق فراهانی را می‌توانید...
شقایق فراهانی عزیز، تولدت مبارک. گروه فرهنگ و هنر سیمرغ تولد این بازیگر موفق سینما و تلویزیون ایران را تبریک می‌گوید. در همین راستا نگاه کوتاهی به برخی فعالیت‌های هنری شقایق فراهانی در کنار عکس‌هایی از بازی‌های او داشته‌ایم.






http://www.seemorgh.com/uploads/1392/04/qq10.JPG
شقايق فراهاني متولد 2 مرداد 1351 تهران است. فرزند بهزاد فراهاني و فهيمه رحيم نيا. خواهر گلشيفته فراهاني. شقایق فراهانی فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه آزاد اسلامي است و فعاليت‌های سینمایی خود را در سينما از سال 1375 با «ليلا» ساخته داريوش مهرجويي آغاز کرده است. نخستین فعاليت شقایق فراهانی در تلويزيون نیز از سال 1374 با مجموعه حباب بوده است.

شقایق فراهانی که این روزها با سریال‌هایی همچون کلاه‌پهلوی و سریال مادرانه یکی از سریال‌های ماه رمضان 92 حضور پررنگی در تلویزیون دارد، اغاز فعالیت‌های خود در زمینه بازیگری را مدیون تئاتر است و در واقع شقایق فراهانی نیز به مانند بسیاری از بازیگران موفق سینما و تلویزیون با تئاتر شروع کرده است. شقایق فراهانی در سریال مادرانه در کنار مادر خود نقش آفرینی کرده است و مریم مادرانه و مادرش واقعا فرزند و مادر هستند.


شقایق فراهانی از کودکی همراه پدر و مادرش به بازی در تئاتر پرداخت. او با حضوری کوتاه در فیلم «لیلا» به سینما آمد اما تنها در فیلم «چتری برای دو نفر» توانست توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. بازی او در این فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش رضا کیانیان و هدیه تهرانی برتری دارد.

شقایق فراهانی با بازی خوبش در فیلم پروانه در سطح بین المللی هم توانست موفق شود. فراهانی همچنین با بازی در فیلم «طوطیا» به کارگردانی ایرج قادری، نویسندگی علیرضا داوودنژاد و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته در سال ۱۳۷۷به هنرنمایی پرداخت.


مخاطبان قدیمی تلویزیون بازی خوب شقایق فراهانی را در سریال خانه پدری به یاد دارند. سریالی پر مخاطب که شقایق فراهانی به همراه پدر، بهزاد فراهانی در آن هنرنمایی کرد و این بازیگر جوان در این سریال در کنار بازیگرانی همچون بهزاد فراهانی، پوراندخت مهیمن، مهدی فتحی، دانیال حکیمی، اتابک نادری و دیگر بازیگران سینما و تلویزیون نقش آفرینی کرد.

شقایق فراهانی این روزها بسیار پرکار و موفق نشان داده است و علاوه بر سریال‌های متعددش برای بازی در فیلم جدید مسعود کیمیایی نیز انتخاب شده تا در کنار مهناز افشار بتواند در این فیلم که قهرمانانش زنان هستند بازی کند. او همچنین در کنار صابر ابر، فرهاد اصلانی و ساره بیات یکی از بازیگران اصلی فیلم زندگی دوگانه فیروز اثر جدید جیرانی کارگردان جنجالی سینمای ایران است.

فیلم‌شناسی شقایق فراهانی:
    مادرانه (۱۳۹۲)
    کلاه پهلوی (۱۳۹۲)
    به تهران خوش آمدید (۱۳۹۲)
    بی خداحافطی (احمد امینی . ۱۳۹۱)
    خنده در باران (داریوش فرهنگ . ۱۳۹۰)
    گناهکاران (۱۳۹۰)
    باغ قرمز (۱۳۸۸)
    روز رستاخیز (۱۳۸۸)
    محاکمه در خیابان ( مسعود کیمیایی ، ۱۳۸۷)
    دل شکسته (۱۳۸۷)
    وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)
    دایناسور (۱۳۸۶)
    مظفرنامه (۱۳۸۶)
    مقلد شیطان (۱۳۸۵)
    مهمان (۱۳۸۵)
    نصف مال من ، نصف مال تو ( وحید نیکخواه آزاد ، ۱۳۸۵)
    راه طی شده (۱۳۸۴)
    صحنه جرم، ورود ممنوع! (۱۳۸۴)
    قلقلک (۱۳۸۴)
    شارلاتان (۱۳۸۳)
    پروانه‌ای در باد (۱۳۸۲)
    آدمک‌ها (۱۳۸۰)
    سیندرلا (۱۳۸۰)
    چتری برای دو نفر (۱۳۷۹)
    راز شب بارانی (۱۳۷۹)
    سمفونی تاریک (۱۳۷۹)
    شب‌های تهران (۱۳۷۹)
    شهرت (۱۳۷۹)
    صدای سخن عشق (۱۳۷۹)
    طوطیا (۱۳۷۷)
    عشق کافی نیست (۱۳۷۷)
    مهره (۱۳۷۷)
    لیلا ( داریوش مهرجویی ، ۱۳۷۵)



تهیه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی:
عکس‌هایی از پنج روز ماه عسل با احسان علیخانی
زن شاکی از فرزاد جمشیدی: او مجرم است و نمی‌تواند به تلویزیون برگردد!
دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان: خدایا بگشا سینه‌ام
اتفاقات جالب ازدواج کوروش تهامی و سپیده خداوری! + تصاویر
طرفدار بازیگر زن سینمای ایران٬ که حالا همسرش است! + تصاویر