خاطره تنابنده از دلخوری پسرخاله هایش!
محسن تنابنده با حضور در برنامه «بهارنارنج» درباره موضوعات مختلفی از جمله فیلم «محمد رسول‌الله»، ساخت «پایتخت۴» برای رمضان ۹۴ و فیلم اول خودش با نام «گینس» و همکاری با رضا عطاران سخن گفت.

محسن تنابنده بازیگر و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون یکی از مهمانان برنامه تحویل سال شبکه سه با نام «بهار نارنج» با اجرای احسان علیخانی بود.

وی در ابتدا اظهار کرد: برای همه مردم عزیز آرزوی بهروزی و سلامت دارم، فرا رسیدن عید باستانی را تبریک و ایام فاطمیه را تسلیت می‌گویم.

تنابنده ادامه داد: سه سال از نوروزهای من سر صحنه «پایتخت» گذشت. نحوه ضبط «پایتخت» طوری بود که همیشه ایام عید هم فیلمبرداری داشتیم و فرصتی نبود این ایام کنار خانواده باشیم، با این حال خیلی دوست داشتم همچنان امسال هم مثل سال‌های گذشته «پایتخت» را کار می‌کردیم.

این بازیگر سال ۹۳ را سالی دانست که جز درگذشت یکی دو تن از دوستان تئاتری‌اش به دلیل بیماری سرطان، خوب بوده و اظهار کرد: در سال ۹۳ یک فیلم را هم کارگردانی کردم و در کل سال باحالی برایم بود.

عطاران بازیگر مورد علاقه من است

وی افزود: امیدوارم «گینس» کار خوبی شده باشد. رضا عطاران هم بازیگر مورد علاقه من و بازیگری خوب، شیرین و مهربان است. او تجربه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را داشت در این کار به من کمک زیادی کرد و من از تجربیاتش استفاده کردم.

تنابنده همچنین به شوخی گفت: من و رضا سَرمان خیلی به یکدیگر شبیه است! در این فیلم در کنار او و برادر شریف عبدالله اسکندری که بازیگر جذاب و توانایی است، نقش سه برادر را داشتیم.

بازیگر فیلم «محمد رسول الله» درباره تجربه بازی در این فیلم نیز تصریح کرد: مجیدی زحمات زیادی کشید و ما وقتی به پروژه رسیدیم که سفره آماده بود و ما فقط باید مینشستیم و لذتش را می‌بردیم. زمانی که قرار بود نتیجه کار را روی پرده ببینم خیلی استرس داشتم. با مهدی پاکدل رفتیم و فیلم را دیدیم و خیالم راحت شد.

«محمد رسول الله» یک سرو گردن از سینمای ایران بالاتر است

وی در توصیف «محمد رسول الله» گفت:‌ فیلم خیلی دل انگیز است و احساس می‌کنم یک سر و گردن از سینمای مملکت به لحاظ تکنیک و شکل و ریتم بالاتر باشد.

در ادامه برنامه چند دقیقه از فیلم تازه مجید مجیدی روی آنتن شبکه سه رفت و سپس تنابنده درباره حرف زدن به زبان عبری در این فیلم اظهار کرد: فکر می‌کنم اگر قرار بود این زبان را برای بازی یاد نگیریم، کار دیگر جذابیتی نداشت. اینکه من بازیگر، پرسوناژ را عبرانی می‌دیدم، کار را باورپذیرتر می‌کرد. آنقدر هم برای ادای واژه‌ها فرصت تمرین داشتیم که خیلی لحظه بازی به این موضوع فکر نمی‌کردم.

تنابنده همچنین با تأیید خبر ساخت «پایتخت۴» برای ماه رمضان ۹۴، در این باره توضیح داد: قرار شده این سریال را برای ماه رمضان سال ۹۴ داشته باشیم، اما فرصتمان خیلی کم است.

دلخوری پسرخاله‌های تنابنده از شخصیت نقی

وی همچنین درباره خلق شخصیت نقی گفت: فکر می‌کنم واژه بازآفرینی درست‌تر باشد. چون همه چیز در دنیا وجود دارد و من نویسنده فقط آن را پیدا می‌کنم. برخی از خویشاوندان من هم در مازندران زندگی می‌کنند، خاله من هم فوت شده اما این پرسوناژ کولاژی از پسرخاله‌های من و دوستانش است برای همین باور پذیر شده است.

این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا پس از ایفای این نقش با پسرخاله‌هایش دچار مسئله شده یا خیر، گفت: بله این موضوع قدری مسئله‌ساز شد.

تنابنده همچنین درباره یکی از شیرین‌ترین بازخوردهای ایفای این نقش بین مردم توضیح داد: در کار مجید مجیدی که در جاده قم بودیم، نزدیک محل خوابمان مغازه‌ای بود که از آن خرید می‌کردیم مثلا کنسرو لوبیا و... می‌خریدیم و در روزهای سخت تمرین سوارکاری می‌خوردیم. غذایمان عمدتا لوبیا بود. یک بار که به آن مغازه رفتم تا خانم مغازه دار مرا دید زد زیر گریه و گفت شوهرش به شدت مریض است و روزهای آخر عمرش را طی می‌کند.

بیمار دم مرگی که فقط «پایتخت» می‌دید

وی ادامه داد: شوهر آن زن گفته بود فقط برای من «پایتخت» بیاورید و چند روز آخر عمرش می‌نشست و «پایتخت» می‌دید. آن خانم هم برای من دعا کرد و این دعا خیلی به من چسبید.

در بخش دیگری از برنامه دانش آموز معروف ویدئوی «شیب، بام!؟» مهمان برنامه علیخانی شد و از این گفت که پس از انتشار این ویدئو دچار سختی‌های بسیاری شده، حتی ترک تحصیل کرده و حالا کارگر ساختمان است، تنابنده نیز روی آنتن زنده اعلام کرد از او برای بازی در نقش پسر بهبود استفاده خواهند کرد و بیژن از این پس بازیگر خواهد شد!



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com