نگار فروزنده: بازیگران بیکار دچار فشار روانی شوند!
نگار فروزنده گفت: بیکاری در مقطع سنی که باید کارهای بسیاری داشته باشید، انسان را فرسوده می کند و تاوان آن فشار اقتصادی، فشار روحی و روانی و در مجموع رقم خوردن روزهای بسیار سخت در زندگی است و این نتیجه انتخاب یک مسیر براساس عشق و علاقه خواهد بود.

نگار فروزنده با دفاع از مجموعه «در حاشیه» جامعه را به صبر و تحمل در برابر انتقادها دعوت کرد.

فروزنده بازیگر سینما و تلویزیون در مورد فعالیت‌های خود گفت: پس از یک سفر طولانی به کشور بازگشتم و چند پیشنهاد بوده که هنوز به هیچ وجه قطعی نشده است و در مجموع شرایط مناسب نیست و من ترجیح میدهم کار نکنم. هر چند بیکاری بسیار برای من که شغل و عشق دیگری جز بازیگری ندارم، سخت است ، اما زمانی که خروجی خوب نیست حالم بد می‌شود و حتی رغبت نمی‌کنم فیلمی را که در آن حضور داشته ام نگاه کنم .

وی در ادامه گفت: من معتقدم مردم و مخاطبان ما بسیار باهوش هستند و هوشمندانه به تماشای آثار می پردازند و به راحتی کارهای جدی و دغدغه مند را از آثار سرگرم کننده و تفریحی تفکیک می‌کنند و همین نگرانی و حساسیت من را بیشتر می کند و به واقع خستگی یک کار بد و بی کیفیت در تنم می ماند و ترجیح می دهم بسیار محتاط تر از گذشته به انتخاب دست بزنم و به هر قیمتی در فیلم ها حضور نداشته باشم.

فروزنده با انتقاد از شرایط کیفی در سینما و تلویزیون کشور گفت : متاسفانه برای امثال من که عشق و علاقه اول و آخرم بازیگری است و بیزینس دیگری را در کنار این هنر دنبال نمی کنم ، روزگار بسیار سخت تر از دیگران می گذرد و فکر می کنم که باید کمی خودمان را اصلاح کنیم و به کمیت تن ندهیم تا بلکه در جریان هنری ما در سینما و تلویزیون اتفاق خوبی بیفتد و از این طریق سطح سلیقه مخاطب را نیز ارتقاء بدهیم .

بازیگر فیلم سینمایی «کافه ستاره» در ادامه با بیان اینکه باید عملکرد و اعتقادمان همسو باشد افزود :باید در عرصه حرفه ای گری عملکرد و اعتقاد ما و رویکردمان به تولیدات خود و همکارانمان همسو و صادقانه باشد و تعارفات را کنار بگذاریم و به اصلاح شرایط بپردازیم ، نه اینکه به هر قیمتی و با مواجهه های غیرصادقانه شاهد تولید کارهای بی کیفیتی باشیم که متاسفانه با کمال افتخار هم عنوان می شود در مدت کوتاه ۱۰ تا ۱۵ روز تولید می شود.

این بازیگر ادامه داد: متاسفانه دردها زمانی آغاز می‌شود که منبع درآمد و حرفه سینما یکی می شود که البته در بسیاری از نقاط دنیا هیچ منافاتی با هم ندارند ، اما در کشور ما در این شرایط بسیاری هستند که تن به هر کار نازل و بی کیفیتی می دهند که خروجی ندارد ، من هم همچنان عاشق بازیگری هستم، اما نمی توانم در چنین شرایط و فضایی کار کنم و این تاوانی است که باید برای انتخاب خود بدهم.

فروزنده گفت: بیکاری در مقطع سنی که باید کارهای بسیاری داشته باشید، انسان را فرسوده می کند و تاوان آن فشار اقتصادی، فشار روحی و روانی و در مجموع رقم خوردن روزهای بسیار سخت در زندگی است و این نتیجه انتخاب یک مسیر براساس عشق و علاقه خواهد بود. هر چند که من این روزها به لحاظ روحی در شرایط خوبی هستم، چون این انتخاب براساس اعتقاد و خواسته خودم بوده است.

وی با اشاره به پایین بودن آستانه تحمل جامعه در برابر نقد گفت: با کمال تاسف باید گفت که جامعه انتقادپذیری نداریم تا بتوانیم به اصلاح درست بپردازیم و نمود آن را می توانید در همین بازتاب پخش سریال «در حاشیه» و برخی دیگر از مجموعه ها ببینید که اقشار و قومیت های مختلف بارها واکنش نشان داده اند، در صورتی که بسیاری از آنها بدون توجه به محتوا و فقط با نگاهی گذرا و صرف وجود یک گویش خاص و بهره گیری از یک قشر مشخص در فیلم‌ها و سریال‌ها واکنش های منفی نشان می‌دهند.

بازیگر فیلم سینمایی «شرط اول» ادامه داد : باید از خودمان آغاز کنیم تا شرایط نقد پذیری ایجاد شود و در اصل ابتدا خود را بسازیم. این هم یکی دیگر از مشکلات ما است که خودمان را رها می‌کنیم و منتظر هستیم دیگران را بدون هیچ دلیل متقن و محکمی نقد و نابود کنیم و اگر شرایط با همین منوال پیش برود، برای اصلاح مشکلات و بهبود اوضاع در آینده جای امیدواری نخواهد بود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : سوره سینما