نگار عابدی: سریال طنز لازمه ماه مبارک رمضان است!
نگار عابدی: اگر در ایام ماه مبارک رمضان سریال طنز نداشتیم بینندگان دیگر «گاهی به پشت سر نگاه کن» را تماشا نمی‌کردند. اگر میزان طنز در تلویزیون به اندازه کافی باشد رویکرد خوبی است.

بازیگر "گاهی به پشت سر نگاه کن"

نگار عابدی - بازیگر سریال رمضانی «گاهی به پشت سر نگاه کن» - درباره‌ی تغییر رویکرد تلویزیون به سمت طنز می‌گوید: کاملا واضح است که مردم با فشارهای زیادی که تحمل می‌کنند نیاز به خندیدن و شاد بودن دارند.

این بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگویی با بیان اینکه رویکرد خوبی است اینکه تلویزیون امسال بیشتر به سمت کارهای طنز رفته است، خاطرنشان کرد: صدا‌و‌سیما باید در ارائه سریال‌هایش با زبانی شیرین و طنازانه نیاز به شاد بودن و خندیدن مردم را تامین کند. اگر همین کارهای طنز هم نبودند، مردم دیگر رغبتی برای تماشای کارهای درام و جدی نداشتند. به عنوان مثال اگر در ایام ماه مبارک رمضان سریال طنز نداشتیم بینندگان دیگر «گاهی به پشت سر نگاه کن» را تماشا نمی‌کردند. اگر میزان طنز در تلویزیون به اندازه کافی باشد رویکرد خوبی است.

وی سپس درباره سریال‌های رمضانی و استقبالی که از‌ آنها می‌شود، گفت: اصولا ماه رمضان ایامی است که مردم به دلایل عقاید مذهبی دور هم جمع می‌شوند‌، افطار می‌کنند و تلویزیون هم می‌بینند و معمولا هم سریال‌های این ایام بیش از هر زمان دیگری دیده می‌شود اما من شخصا کمی افت تماشاچی را به طور کلی در بخش سریال‌سازی امسالمان حس می‌کنم و به نظرم حتما باید راجع به آن فکر کرد.

بازیگر سریال‌های «دودکش‌»، «شمعدونی» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» در ادامه به شتابزدگی ساخت سریال‌های رمضانی اشاره کرد و یادآور شد: فکر می‌کنم بخشی از افت کارهای رمضانی امسال به این خاطر است که شتابزده کار می‌کنند و تلویزیون به کارگردانان دیر اطلاع می‌دهند که سریال رمضانی بسازند. مسلما وقتی در زمانی فشرده سریال می‌سازند، کیفیت‌ کارها هم پایین می‌آید. متاسفانه بخش اعظمی از کارهای مناسبتی مثل ماه رمضان با عجله ساخته می‌شود و این عجله و شتاب کاملا در کارها دیده می‌شود.

بازیگر نقش افسر در سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به نقش کوتاهی که در سریال مازیار میری ایفا کرده است، اظهار کرد: همکاری من با گروه «گاهی به پشت سر نگاه کن» در فاز قدیم داستان بود اما حضورم در سریال به شکل فلش بک همچنان ادامه دارد؛ ضمن اینکه به دلیل اینکه 3 الی 4 قسمت از سریال بیرون کشیده شد، نقش من و آقای حمید ابراهیمی کمتر شد که البته پشیمان هم نیستم از اینکه نقشم کوتاه شد؛ چراکه در همان سکانس‌های کوتاهی هم که حضور داشتم خیلی خوب و تاثیرگذار بود. «گاهی به پشت سر نگاه کن» برایم فرصت خوبی بود؛ چراکه به اعتقاد خودم نقشم در سریال جذابیت داشت و دوستش داشتم.

او همچنین درباره‌ی همکاری‌اش با مازیار میری اظهار کرد: مازیار میری جزو کارگردانانی است که هر بازیگری دوست دارد در فضای تصویر با او همکاری کند. در کل از همکاری با گروه «گاهی به پشت سر نگاه کن» راضی هستم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه نظرش راجع به سریال «دردسرهای عظیم2» و «پایتخت4» چیست؟ گفت: من هر زمان که فرصت داشته باشم تلویزیون تماشا می‌کنم اما در این ایام خیلی فرصت تماشای سریال نداشتم ولی سریال «پایتخت» را بیش از همه تماشا کردم؛ چراکه زمان پخشش از همه سریال‌ها بهتر است. سریال «دردسرهای عظیم» را هم خیلی دوست داشتم تماشا کنم اما تایمی که دارد با کارهای من همخوانی ندارد، حتی سریال خودمان را هم نمی‌توانم نگاه کنم و همیشه تکرارش را تماشا می‌کنم.

نگار عابدی که دومین بار است تجربه بازی در سریال‌های رمضانی تلویزیون را دارد، در پایان به کارهای جدیدش در تلویزیون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» کاری از فریدون جیرانی هستم. در این مجموعه یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارم که تقریبا در بیش از 90 درصد از کار حضورم دارم. در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» شخصیت متفاوتی را بازی می‌کنم که به نظرم با هر آنچه که از من در سینما و تلویزیون دیده شده، فرق دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir