بهنوش بختیاری: اصلا نمی‌توانم روی دستمزد بازیگری‌ام حساب کنم!
بهنوش بختیاری: شخصا دیگر به شغل بازیگری بسنده نکرده‌ام و یک شغل جدید برای خودم انتخاب کردم و در حال حاضر علاوه بر بازیگری کار تبلیغات را هم انجام می‌دهم و اصلا نمی‌توانم روی دستمزد بازیگری‌ام حساب کنم.

بهنوش بختیاری در محله گل و بلبل

بهنوش بختیاری - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون - که مدتی است با برنامه «محله گل‌ و بلبل» عموپورنگ همکاری می‌کند، از همکاری‌اش با سازندگان این برنامه و همچنین اولین تجربه‌ی حضورش در ژانر کودک اظهار رضایت کرد و گفت: احساس می‌کردم نسبت به کودکان دِینی بر گردنم دارم؛ به همین خاطر همیشه دوست داشتم برای کودکان کار کنم.

ایفاگر کاراکتر «خاله چمنی» در برنامه‌ «محله گل و بلبل» گفت: همیشه در ذهنم بود که برای کودکان کاری انجام بدهم که دیده شود؛ چراکه دوست داشتم وقتی بچه‌ها در کوچه و خیابان مرا می‌بینند احساس غریبگی نکنند. از طرفی دیگر هم دوست داشتم فرصتی پیش بیاید تا مسائل فرهنگی را با زبان کودکانه بیان کنم؛ چراکه گوش بچه‌ها واقعا شنواست و از برنامه‌های کودک تاثیر می‌پذیرند، همانطور که ما از برنامه‌هایی مثل «خانه سبز» و «محله برو بیا» تاثیر می‌گرفتیم.


بهنوش بختیاری و عمو پورنگ

بهنوش بختیاری و عمو پورنگ

وی ادامه داد: خودم را موظف می‌دیدم که حتما یک کار کودک انجام بدهم، به دلیل اینکه سفیر محیط زیست هم هستم و برنامه «عموپورنگ» هم درباره مسائل مربوط به محیط زیست است. از طرفی دیگر من خودم شخصا عموپورنگ را خیلی دوست دارم و همیشه برنامه‌هایش را تماشا می‌کردم، به نظرم او در کارش موفق است؛ البته ناگفته نماند که در ابتدا با ترس و نگرانی وارد ژانر کودک شدم و می‌ترسیدم که مبادا بچه‌ها مرا نپذیرند و سطح برنامه با من همخوانی نداشته باشد، بنابراین در نهایت به دلم رجوع کردم. خدا را شکر تا به حال هم که برنامه پخش شده، می‌بینم بازخوردها خوب بوده است. می‌خواستم در این کار تیپ‌سازی کنم اما دیدم کار پرریسکی است و سعی کردم خود بهنوش باشم.

بختیاری سپس تصریح کرد: برای اولین بار صرفا برای بچه‌ها کار کردم و علیرغم احترامی که به بزرگترها دارم باید بگویم برای اولین بار فقط به بچه‌ها فکر کردم و کاری با بزرگترها ندارم.


بهنوش بختیاریبهنوش بختیاری

وی در ادامه به سختی کار کودک اشاره کرد و یادآور شد: ادعایی نمی‌کنم اما کار کودک به قدری سخت است که حتما باید کودک درون داشته باشید تا بتوانید کار کودک انجام بدهید. در برنامه پورنگ نقش رئیس شورای محله گل و بلبل هستم، بنابراین مدام دستور می‌دهم. باید در کار کودک بچه‌ها را دوست داشته باشید و حس کودکی درون آدم نو مانده باشد؛ چراکه نمی‌شود بچه‌ها را با اَدا راضی نگه داشت و باید با بچه‌ها مثل خودشان برخورد کرد. بچه‌ها خیلی باهوش شده‌اند.

بازیگر برنامه عموپورنگ در بخشی از گفت‌وگویش به دکور برنامه اشاره کرد و توضیح داد: لوکیشن این برنامه در یک سوله طراحی شده است که زورخانه‌، ورزشگاه‌، پارک‌ و... دارد و تهیه‌کننده برنامه - آقای آقاجان‌زاده - خیلی برای برنامه زحمت کشیده است؛ ضمن اینکه این برنامه با شهرداری هم مشارکت کامل دارد. امیدوارم بتوانم تا پایان برنامه با دوستان همراه باشم چرا که سفری در راه دارم و کمی درگیر کارهای دیگرم هستم. این روزها کارمان خیلی سخت شده است، به دلیل اینکه ما روز پخش هستیم و هر روز که برنامه را ضبط می‌کنیم فردای همان روز به روی آنتن می‌رویم.


بهنوش بختیاری در محله گل و بلبلبهنوش بختیاری در محله گل و بلبل

این بازیگر سریال‌های طنز سپس به سریال‌های تلویزیون و پایین آمدن کیفیت کارها اشاره کرد و گفت: متاسفانه ماه مبارک رمضان امسال فرصت نکردم سریال‌ها را تماشا کنم، طی این مدت هم خودم پیشنهاد خاصی برای سریال نداشتم. معتقدم کار کردن با تلویزیون واقعا کار سختی است؛ چراکه همه چیز در آن ضعیف شده است و به راحتی می‌توان متوجه سناریوهای ضعیف کارها شد. به نظرم در این شرایط کار کودک به خیلی سریال‌های تلویزیون شرف دارد؛ چراکه حداقل می‌دانیم کار کودک مفید است. تلویزیون مدتی است که کارهای سطح پایین دارد که بیننده هم ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهم بیشتر کار تئاتر و سینما انجام بدهم تا ان‌شاءالله وضعیت تلویزیون سروسامان پیدا کند. امسال حدود 30 تله‌فیلم را که به من پیشنهاد شده بود را رد کردم، به دلیل اینکه تصمیم گرفتم کارهای ضعیف نکنم و الان هم با افتخار می‌گویم که برای بچه‌های مملکتم کار می‌کنم.


محله گل و بلبل

محله گل و بلبل

بختیاری که با کارهای طنز در سینما و تلویزیون شناخته شد اعلام کرد: قصد دارم ژانر کاری‌ام را تغییر بدهم، به همین خاطر اخیرا دو فیلم سینمایی بازی کردم که نقش‌هایم کاملا متفاوت و درام است. اخیرا در فیلم سینمایی سهیل بیرقی بازی کردم که در آن با لیلا حاتمی هم‌بازی شده‌ام و نقش خیلی متفاوتی دارم. این کار واقعا برایم لذت‌بخش بود؛ چراکه فیلمنامه درستی داشت. همچنین یک فیلم دیگر با عنوان «پخمه» برای رسانه‌های تصویری انجام دادم که در آن فیلم هم نقش یک زن موتورساز را بازی می‌کنم که خودم خیلی آن‌را دوست داشتم.


بهنوش بختیاری در برنامه کودکبهنوش بختیاری در برنامه کودک

بازیگر سریال‌های «خانه به دوش‌»، «چهارخونه‌»، «خداحافظ بچه‌»، «خوب‌، بد‌، زشت» و ... در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه بیماری اچ‌آی‌وی فعالیت‌هایی می‌کنم؛ چراکه سفیر این نوع بیماری هستم. این بیماری ربطی به انحرافات جنسی ندارد و یک نوع بیماری است. از دولت خواستار حمایت هستم تا کمی خط قرمزهایش را کم کند و در برنامه‌های تلویزیونی و حتی سینما بدون خط قرمز راجع به این بیماری حرف بزنیم و نگوییم غیرقابل پخش است.

وی همچنین گفت: از صدا و سیما به دلیل نپرداختن حق و حقوق بازیگران شدیدا گلایه دارم. شخصا دیگر به شغل بازیگری بسنده نکرده‌ام و یک شغل جدید برای خودم انتخاب کردم و در حال حاضر علاوه بر بازیگری کار تبلیغات را هم انجام می‌دهم و اصلا نمی‌توانم روی دستمزد بازیگری‌ام حساب کنم؛ چراکه واقعا با دل کار می‌کنیم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir