بی‎خبری فاطمه معتمدآریا از ممنوع التصویری‎اش در تلویزیون!!
فاطمه معتمدآریا: با استناد به چه قانونی و کدام حکم قضائی ممنوع التصویری صورت می‌گیرد؟ من بی‌خبرم.

حذف چهره فاطمه معتمدآریا در تیزرهای تبلیغاتی

فاطمه معتمدآریا بازیگر زن پیشکسوت ایرانی این روزها با فیلمی نسبتا خوش ساخت با نام "یحیی سکوت نکرد" به گروه سینمایی هنروتجربه آمده است.

هرچند در بیلبوردها و آگهی هایی که از این فیلم در رسانه های مکتوب منتشر شده تصویر معتمدآریا دیده میشود اما در تیزرهای تلویزیونی "یحیی سکوت نکرد" اثری از نام یا تصویر این بازیگر نیست.

پیش از این نیز پخش مجدد سریال "آرایشگاه زیبا" از رسانه ملی با حذف نام وی از تیتراژ مواجه شده بود.

اسم و تصویر و صدایم اجازه پخش ندارد

فاطمه معتمدآریا در تازه ترین گفتگویش با اشاره به این ممنوعیت از پیگیریش برای فهمیدن دلایل آن سخن گفته است. این بازیگر می گوید:  برای شروع تبلیغات فیلم، کارگردان "یحیی سکوت نکرد" کاوه ابراهیم‌پور، به من زنگ زد و گفت تیزری برای پخش به تلویزیون دادیم و به ما گفته‌اند اسم و تصویر و صدای شما اجازه پخش ندارد. علتش را من هم نمی‌دانم.


فاطمه معتمدآریا در "یحیی سکوت نکرد"

فاطمه معتمدآریا در "یحیی سکوت نکرد"


وی با اشاره به اینکه این تصمیم مدیران رسانه ملی با پخش سریال های قدیمیش از تلویزیون در تناقض است، ادامه می دهد: فیلم‌ها و سریال‌هایم از تلویزیون پخش می‌شود، مثل «گل پامچال» یا «مهر مادری». البته اسمم را از تیتراژ «آرایشگاه زیبا» درآوردند.

با آنها که دشمن بودند هم گفتگو می کنیم

این بازیگر با اخلاق سینمای ایران با اشاره به اینکه با دنیا هم به توافق رسیده ایم اما در داخل هنوز اختلاف داریم خاطرنشان می سازد: ما امروز در دنیا با خیلی از کسانی که دشمن بودند هم گفت‌وگو می‌کنیم و به توافق می‌رسیم، اما برای تبلیغ یک کار فرهنگی هنوز این اتفاقات می‌افتد! با استناد به چه قانونی و کدام حکم قضائی این رفتارها صورت می‌گیرد؟ من بی‌خبرم.

از طریق مراجع قانونی در حال رفع مشکل هستم

وی افزود:  اگر من حق خودم را هم فراموش کنم، به تهیه‌کننده متعهد هستم. نمی‌دانم این چه ضرری است که تهیه‌کننده باید متحمل شود. البته من از طریق مراجع قانونی کشور دنبال رفع این رفتارها و دوگانگی‌ها هستم و امیدوارم به نتیجه برسد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه شرق