ژوله نقش یک آدم قالتاق را در فیلم پیمان قاسمخانی دارد!
این نقش کوتاه است، اما ژوله و قاسم خانی معتقدند بی شباهت به شخصیت خود او نیست. البته او خبرهای تازه ای هم از «در حاشیه 2» می دهد.

ژوله از "پلیس بازی" و "درحاشیه" گفت

امیرمهدی ژوله، نویسنده طنزی است که توانست با اجرای موفق استندآپ کمدی در برنامه «خندوانه»، محبوبیت خود را افزایش دهد. حالا این نویسنده قرار است در «پلیس بازی» که اولین تجربه کارگردانی پیمانی قاسم خانی است، اولین بازیگری خود در سینما را نیز رقم بزند. این نقش کوتاه است، اما ژوله و قاسم خانی معتقدند بی شباهت به شخصیت خود او نیست. البته او خبرهای تازه ای هم از «در حاشیه 2» می دهد.

پیمان قاسم خانی تصمیم گرفته است، پس از سال ها فیلم نامه نویسی کارگردانی سینما را نیز تجربه کند. پیش از این قرار بود نام فیلم او «پژمان» باشد، اما به «پلیس بازی» تغییر نام داد و داستان آن نیز تغییر کرد، البته همچنان پژمان جمشیدی یکی از نقش های اصلی این فیلم باقی ماند. اما نکته جالب در میان بازیگران حرفه ای این فیلم سینمایی که به تازگی اعلام شده اند، حضور امیرمهدی ژوله نویسنده طنز است که اولین حضور سینمایی خود را تجربه می کند.

 

امیرمهدی ژوله درباره بازی اش در یک فیلم سینمایی و اینکه می خواهد پس از «خندوانه» در فضای تصویری بیشتر حضور داشته باشد؟ گفت: «نه واقعا این طور نیست. اگر هم در استندآپ کمدی های «خندوانه» موفق بودم به این دلیل است که آنجا توانستم از توانایی نوشتن بهره بگیرم، نه از توانایی بازیگری.»

به نقل از سیمرغ این طنزپرداز درباره نقشش و علت پذیرفتن آن توضیحات جالبی می دهد: «در واقع پیمان قاسم خانی با من تماس گرفت و گفت نقشی هست که خیلی شبیه توست. گفتم از چه نظر شبیه من است؟ جواب داد آدم قالتاقی است که خیلی خوب ادای آدم مظلوم ها را در می آورد! با همین حرف ها حضور در فیلمش را قبول کردم.»

ژوله ادامه داد: «این یک نقش بسیار کوتاه است و در آن دوستانه حضور یافتم. یعنی حاضر شدن به صورت دوستانه در کار یک دوست. البته هنوز تست گریم و مقدمات دیگر انجام نشده است.»

این طنزپرداز در پاسخ به این که مثل استندآپ کمدی هایش در «خندوانه» که باعث محبوبیتش شد، به خوبی از پس بازی در یک فیلم سینمایی بر می آید و به قول خودش پدیده خواهد شد یا نه؟ می گوید: «امیدوارم که محبوبیتم را خراب نکنم! همین اتفاق هم بیافتد خدا را شکر می کنم!»

این نویسنده، همچنین در پاسخ به این که پس از این باید منتظر حضور بیشتر او در فضای تصویری بود؟ می گوید: «اگر بخواهم در فضای تصویری به طور جدی تر وارد شوم، ترجیح می دهم دوره ببینم و کارگردانی را تجربه کنم. اما هیچ برنامه بلند مدتی برای بازیگری ندارم.»

نویسنده «در حاشیه»، با بیان این که تمرکزش همچنان بر نوشتن طنز، فیلنامه و شوخی نویسی خواهد بود، گفت: «در این مدت هم پیشنهاد بازی داشته ام، هم اجرا. با این که اگر بخواهم تغییر فاز بدهم حتما استندآپ کمدی را ادامه خواهم داد، اما تمام پیشنهادهای اجرا را رد کرده ام. در مورد بازی هم بالاخره کار قاسم خانی را پذیرفتم.»

ژوله در ادامه صحبت هایش به نگارش «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری اشاره می کند، که این روزها مشغول آن است: «با وسواسی که ما این کار را پیش می بریم، فکر می کنم اصلا مثل سری قبل دچار حاشیه نخواهد شد. سری تازه وجه نقادانه پر رنگ تری دارد و در واقع کمدی آن درباره روابط آدم ها با یکدیگر است و از طنز موقعیت استفاده کرده ایم.»

این نویسنده با اشاره این که شوخی های سری تازه از جنس دیگری است، درباره حاشیه های پیش آمده برای سری اول «در حاشیه» نیز گفت: «برخی از حواشی که دامنگیر این سریال شد، به سکانس هایی برمی گشت که به آن اضافه کرده بودیم، یعنی بعد از برخی بازخوردها این صحنه ها اضافه شده بودند که باعث شده بود، قسمت ها بی سرو ته به نظر بیایند و کار دچار آشفتگی شود، اما در سری دوم این سریال این اتفاق نخواهد افتاد. دیگر از آن وضعیت تلخ بیمارستان خبری نیست و با فضاهای کارتونی و کاریکاتوری روبرو نیستیم و این سریال شسته رفته تر و به اصطلاح سنگین و رنگین تر خواهد بود.»

در اولین فیلم پیمان قاسم‌خانی که حدود 10 روز دیگر کلید خواهد خورد امیرمهدی ژوله قرار است با حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، رضا رویگری، مانی حقیقی و نسیم ادبی همبازی شود.

«پلیس‌بازی» این روزها مرحله پیش تولید خود را می‌گذراند و طبق گفته پیمان قاسم‌خانی خط داستانی فیلم که به نوعی در ادامه سریال «پژمان» بوده، تغییر کرده و در نسخه سینمایی، پژمان جمشیدی‌ که این روزها به عنوان بازیگر فعالیت می‌کند، محور داستان خواهد بود.همچنین، عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم در این فیلم حضور خواهد داشت.

البته معلوم نیست که این فیلم به جشنوراه فیلم فجر امسال خواهد رسید یا نه. به ویژه که قاسم‌خانی پیش از این گفته بود تلاش دارد فیلم به جشنواره فجر برسد، اما کیفیت کار را فدای رسیدن به جشنواره نمی‌کند.

اولین فیلم این نویسنده به تهیه‌کنندگی محسن چگینی و سید محمد امامی ساخته می‌شود و برخی دیگر از عوامل آن عبارتند از؛ علی تبریزی فیلمبردار، پیام اسکندری طراح صحنه، رعنا امینی طراح لباس، زینب نصرالهی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز،‌ داریوش صادق‌پور صدابردار و دهقان محمدی کارگردان صحنه‌های اکشن.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : farhangohonar.ir