زن و شوهری که در تئاتر درخشیدند و حالا به سینما آمدند! عکس
الهام کردا و همسرش سعید چنگیزیان جزء هنرمندانی هستند که در تئاتر درخشیدند و حالا به سینما و تلویزیون آمده اند.

الهام کردا و سعید چنگیزیان

الهام کردا و سعید چنگیزیان زوج هنری هستند که هر دو از تئاتر پا به عرصه سینما گذاشتند.

الهام کردا متولد ۱۳۵۷  است. وی کارشناسی خود را در رشته نمایش دریافت کرده و از سال ۱۳۸۰ فعالیت در تئاتر را آغاز کرد؛ و بیش از ۱۵ سال است که به فعالیت در زمینه نمایش و بازیگری مشغول است.
آخرین کار الهام کردا در تلویزیون حضور در سریال "تعبیر وارونه یک رویا" بوده است که نقش رویا که کاراکتری منفی است را ایفا می کرد.  

او برای اولین بار یک نقش منفی را با سریال فریدون جیرانی تجربه کرد.
" تعبیر وارونه یک رویا "به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی در بیست قسمت 50 دقیقه ای تولید می شد و الهام کردا، نگار عابدی، صالح میرزاآقایی و شیوا خسرومهر از جمله بازیگران آن بودند.


الهام کردا و همسرش سعید چنگیزیان

الهام کردا و همسرش سعید چنگیزیان

 

تازه ترین کار سینمایی الهام کردا با نام به "دنیا آمدن"است، او در این فیلم در کنار هدایت هاشمی به ایفای نقش می پردازد. فیلم سینمایی "به دنیا آمدن" به کارگردانی محسن عبدالوهاب داستان زن و شوهری را روایت می کند که در آستانه میان سالگی برای ادامه مسیر زندگیشان با یکدیگر دچار مشکل می شوند.
 
 سعید چنگیزیان بازیگر سریال گاهی به پشت سر نگاه کن متولد 1356 در سمنان است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر است.
سعید چنگیزیان از جمله بازیگران فعال و درجه یک تئاتر است که کارهای درخشانی در عرصه بازی در صحنه دارد مثل تن تن و راز قصر مونداس، باغ آلبالو و غیره.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mizanonline.ir