معصومه رحمانی بازیگری که در ابد و یک روز درخشید
معصومه رحمانی بازیگر فیلم ابد و یک روز به بیان جزئیاتی از حضورش در این فیلم پرداخت که در ادامه خواهید خواند.

معصومه رحمانی بازیگر ابد و یک روز

فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته کارگردان 26 ساله سینما سعید روستایی هم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درخشید و هم در اکران. سینما به یمن حضور این فیلم بر پرده نقره‌ای خود رونق بیشتری گرفت. بازی واقعی بازیگران، فیلمنامه مدون، کم نقص و کم بودن خرده داستان‌ها و پرداختن به اصل داستان، کارگردانی  و تصویرسازی مناسب از صحنه‌ها، همه و همه، به جذب مخاطب کمک کرد.
معصومه رحمانی که نقش «لیلا» در این فیلم را بازی کرده است، به سولات ما درباره موفقیت و نقش خود در این فیلم پاسخ می‌دهد.


* چطور شد که به پروزه «ابد و یک روز» پیوستید؟

من از سال 79 در صحنه تئاتر به عنوان بازیگر حضور دارم. در این سال‌ها سعید روستایی که همواره به سالن‌های تئاتر می‌آمد و بازی بازیگران را رصد می‌کرد، بخشی از کار من را هم دید و این طور شد که وارد پروژه شدم و تمام اقدامات انجام شد تا همکاری من با گروه «ابد و یک روز» حاصل شود.

* به عنوان اولین حضور خود در سینما با این فیلم، در مورد نقش خود توضیح دهید.

به طور حتم «لیلا» در «ابد و یک روز»، با شخصیت حقیقی من فاصله بسیاری دارد، اما به هر حال فیلمنامه به قدری قوی، مدون و با جزئیات نوشته شده بود که من با آن ارتباط خوبی برقرار کردم. این مسئله باعث شد که در زمان شروع کار، به شخصیت این نقش بپردازیم. من به عنوان بازیگر این پروژه، ایده‌هایی را با خود به نقش آوردم و آن را با عوامل مطرح کردم. آنها نیز با آن ایده‌ها موافقت کردند. همه این صحبت‌ها باعث شد که که نقش «لیلا» شکل بگیرد.

* پس برای شما، رسیدن به نقش به واسطه ارتباط خوب با فیلمنامه، کار سختی نبود؟

در نظر داشته باشید به هرحال من بازیگر هستم؛ اگر در این حرفه، مسیر درستی را آمده باشم و در پروژه درستی نیز قرار بگیرم، به طور حتم، خلق درستی از نقش شکل می‌گیرد.

* با این توضیح، یعنی شما مراحل اصولی بازیگری را به طور صحیح پشت سر گذاشته‌اید.

در حقیقیت من هیچ عجله‌ای برای کار تصویر و حضور در فیلم ندارم و هیچ وقت نخواستم ره صد ساله را یک شبه طی کنم. از زمان شروع بازیگری نه به دنبال شهرت بودم و نه به دنبال کسب ثروت زیاد از این حرفه، بلکه فقط به هنر بازیگری فکر می‌کردم و با خود می‌گفتم که در این راه همواره باید در مسیر یادگیری قرار بگیرم. این‌ها را نمی‌گویم که من بازیگر درستی هستم اما هدفم همواره بر مبنای درستی بوده است.

* چقدر به نقشی که شما ایفاگر آن هستید فکر می‌کنید؟ شاید امروز، از بازیگران کمتر بازی رئال و واقعی ببینیم.

مهمترین بخش برای بازیگر، متن است و اگر با متن ارتباط لازم را برقرار کند، می‌تواند واقعی هم بازی کند. تلاش من در تمام نقش‌ها این است که آن را حیف نکنم و به جزئیات آن فکر کنم. امید این را هم دارم که در آینده از پس نقش‌های دیگر نیز به خوبی بر آیم.

* در سینمای امروز ما موفقیت زنان بازیگر را چطور می‌بینید؟ شرایط برای بازیگران جوان مانند شما که راه سینما را به تازگی یافته‌اند، چگونه است؟

هیچ گاه در این حرفه قائل به تفکیک جنسیتی نیستم. خانم‌ها در سینمای ایران همانند آقایان موفق هستند. امروز شاهد موفقیت و پیشرفت روز به روز بازیگری هستیم. الگوها و روش‌های ما چه در تئاتر و چه در سینما به روز شده‌اند. البته مظلومیت‌هایی در حوزه بانوان نیز وجود دارد. بازیگر فقط باید به بازی خود فکر کند و راه درست را ادامه دهد. در این مسیر بازیگران جوان نیز دیده خواهند شد.

* کار آینده شما در سینما؟

هنوز تصمیمی برای آینده نگرفته‌ام.

* به عنوان سوال آخر؛ بازی پریناز ایزدیار را در «ابد و یک روز» چگونه می‌بینید؟ این بازیگر، در فجر سی و چهارم سیمرغ بهترین بازیگر نقش زن را دریافت کرد.

پریناز ایزدیار بازیگر بسیار خوبی است و نقش وی نیز در فیلم دیده شد و ارتباط خوبی با مخاطب سینما برقرار کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir