دفاع شهرام حقیقت دوست از سریال شهرزاد
شهرام حقیقت‌دوست بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بر این باور است که فضای حرفه‌ای عوامل «شهرزاد» اجازه نخواهد داد، حاشیه‌ها فضای این سریال را تغییر دهد.

شهرام حقیقت دوست:ساخت فاز دوم شهرزاد ادامه دارد!

شهرام حقیقت‌دوست در گفت‌‌و‌گویی درباره سختی ساخت آثار تاریخی و همچنین ویژگی‌های تولید سریال «شهرزاد» که موضوع و فضایی تاریخی دارد، سخن گفت.

از نگاه شما مشکلات تولید آثار تاریخی معاصر چیست؟

آثار سینمایی و تلویزیونی تاریخی که مرتبط به بررسی حوادث معاصر است، علاوه بر نیاز به بودجه بسیار قابل توجه جهت تهیه دکور و لباس، به لحاظ بررسی مطالعاتی و تحقیق باید مراحل سختگیرانه‌تری را طی کند. چرا که به تصویر کشیدن بخشی از تاریخ که شاهدان زنده زیادی از مستندات آن آگاهی دارند، زمانی دلنشین است که با حقیقت منطبق باشد. بنابراین گروهی که صادقانه‌تر کار کند و بازتاب واقعی‌تری از اوضاع ارائه دهد، باورپذیرتر و موفق‌تر خواهد بود.

 

مانع‌تراشی برخی جریان‌ها در برابر تولیدات فاخر ملی، چه ریشه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

به هر حال تاریخ مقوله بحث برانگیزی است و ممکن است مخالفان و موافقان، هریک با نگاه خود به یک رویداد بپردازند. فارغ از اینکه چه کسی درست‌تر می‌گوید، باید پذیرفت که وقتی شما با رویدادی مخالف و متفاوت به حقایق نگاه می‌کنید، خود را در بوته نقد قرار داده‌اید. اگر یادآوری کنیم که در همه عرصه‌ها و همه فعالیت‌ها حب و بغض وجود دارد می‌توانیم مخالفان را بیشتر درک کنیم. البته بعید می‌دانم این دشواری‌ها بتواند مانع پیشرف سریال حرفه‌ای و موفق مثل «شهرزاد» باشد.

 

شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست

 

شهرزاد، روایتی عاشقانه از تاریخ است که با تار و پود واقعیت تنیده شده است، چرا این روایت به مذاق ایرانی‌ها خوش آمده است؟

شهرزاد، ماحصل همکاری تیم بسیار قدرتمند و هنرمندی است. چه از حیث کارگردانی که مهارت آقای فتحی برای همه ما روشن است و چه از نظر ساخت و گروه بازیگران که همانطور که همه در این زمینه اتفاق نظر دارند، از بهترین گزینه های هنر بازیگری تشکیل شده بود. شاید وجه تمایز این سریال حضور و همکاری موفق تک تک افرادی بود که هرکدام وزنه مهمی در عرصه هنر هستند. مخاطب هوشمند ایرانی وقتی با این سطح از احترام روبرو شده باشد قطعا قدردان خواهد بود.

 

برای دلسرد نشدن عوامل تولید سریال شهرزاد و تلاش بیشتر برای بهتر ماندن چه کارهایی میشود انجام داد؟

مگر عوامل شهرزاد دلسرد شده‌اند!؟ تا جایی که من در جریان هستم گروه سازنده این سریال حرفه‌ای‌تر از آن است که دلسرد شده باشد و همه اعضای اصلی آن کما فی السابق مشغول به تولید فاز دوم «شهرزاد» هستند. دوستان و آشنایانی که من با آنها درباره «شهرزاد» صحبت کرده‌ام همه و همه قویا امیدوارند فاز دوم این سریال نه تنها چیزی کم از فاز اول نداشته باشد که رو به پیشرفت و تعالی گام بردارد.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir