کارگردان سرشناس بابت اینکه فیلمش مردم را به گریه انداخته است عذرخواهی کرد!
کارگردان فیلم راه شیری از مردم بابت اینکه فیلمش آن ها را به گریه انداخته است، عذرخواهی کرد.

حاشیه های فیلم در راه شیری

 امیر کوستوریتسا کارگردان سرشناس برنده دو جایزه نخل طلا ادعا می‌کند که فیلم تازه‌اش «زبان جهانی سینما را که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد» از نو کشف کرده است.
«در راه شیری» تازه‌ترین اثر امیر کوستوریتسا در جشنواره سالانه فیلم کاستندروف به نمایش درآمد و تماشاگران را تحت تاثیر قرار داد و برخی از آن‌ها را به گریه انداخت. این جشنواره هر سال نزدیک بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود. کارگردان برنده دو نخل طلای جشنواره کن پس از نمایش فیلم از تماشاگران عذرخواهی کرد که اشکشان را درآورده است. «در راه شیری» روایت داستان عاشقانه‌ای در جریان جنگ داخلی یوگسلاوی است. در این فیلم کوستوریتسا نقش مقابل مونیکا بلوچی را نیز خودش بازی می‌کند. کوستوریتسا فیلم‌ تازه‌اش را اثری هنری توصیف کرد که قابل قیاس با چیز دیگری نیست چون با استفاده از دستورالعمل‌های متعلق به دوران گذشته ساخته شده است.

 

on-the-milkey-road-na-mlijecnom-putu-venice-2.jpg

مونیکا بلوچی در فیلم در راه شیری

«در راه شیری»‌ نخستین فیلم داستانی کوستوریتسا در ۹ سال گذشته است. به گزارش سرویس‌های خبری روس، تماشاگران صرب پس از دیدن فیلم واکنش‌های احساسی تندی داشته‌اند.کوستوریتسا سال گذشته ادعا کرده بود که جشنواره فیلم کن به دلیل حمایت‌های او از روسیه و ولادیمیر پوتین از پذیرفتن «در راه شیری» خودداری کرده است. اما مسئولان جشنواره تحویل پس از موعد فیلم به جشنواره را دلیل نپذیرفتن این اثر سینمایی اعلام کردند.
داستان «در راه شیری» در جریان جنگ داخلی یوگسلاوی روی می‌دهد و در آن کوستوریتسا نقش مرد شیرفروشی را بازی می‌کند که عاشق زنی ایتالیایی صربستانی با بازی مونیکا بلوچی می‌شود. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد اما در جلب توجه منتقدان سینمایی چندان موفق نبود.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:khabaronlinr.ir