پیام های تلخ و شیرین هنرمندان به مناسبت چهلم شهدای فاجعه پلاسکو!/ از بهاره کیان افشار تا آناهیتا همتی
بسیاری از هنرمندان با انتشار متن و عکس، بار دیگر این ضایعه و حادثه را تسلیت گفتند.

هنرمندانی که به چهلم جان باختگان فاجعه پلاسکو واکنش نشان دادند!

 پرویز پرستویی، تهمینه میلانی، باران کوثری، بهاره کیان افشار، آناهیتا همتی و پژمان جمشیدی از جمله هنرمندانی بودند که در چهلمین روز پس از حادثه ساختمان پلاسکو، در صفحه اینستاگرام خود عکس و مطلب منتشر کردند.


پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«کمپین تحریم چهارشنبه‌سوری. دیگر پولمان را حرام ترقه‌ها و جنس‌های گوناگون نمی‌کنیم. چهار شنبه‌سوری جشن ماست. از امسال آتش درست می‌کنیم از روی آن می‌پریم و شادی می‌کنیم. از امسال قاشق‌زنی می‌کنیم و به هم شیرینی می‌دهیم. از امسال جشن واقعی می‌گیریم. از امسال در آستانه سال نو خیابان‌ها را رنگارنگ می‌کنیم و به هم عشق می‌ورزیم. از امسال چهارشنبه‌سوری را ایرانی برگزار می‌کنیم. از امسال به کودکانمان خواهیم آموخت که چهارشنبه‌سوری جشن شادی است. جشن سپاس از خدای یگانه است نه ترس و وحشت. چهارشنبه‌سوری جشن ماست. تک تک ما حتی در برابر جشن‌های سرزمینمان مسئولیم چون بخشی از تاریخ و فرهنگ ماست. چهارشنبه‌سوری امسال، این ملت ایران است که در حال آماده باش خواهد بود تا مراقبت کند از خلوت مردان آتش‌نشان با اندوه چهلمین روز در گذشت یاران عزیزشان. باشدکه آن شب هیچ حادثه‌ای این فداکاران دلیر را، به خاطر نجات دیگران،ازجمع خانواده‌شان و خانواده‌های داغدارشان جدا نکند. از دوستان جدید و قدیم تقاضا می‌کنم این مطلب را آنقدر به اشتراک بگذارید تا سراسر ایران بدانند که راه و رسم چهارشنبه‌سوری کور شدن کودکان، لرزیدن دل پیرمردها و پیرزنان و زهره ترک شدن مردم نیست.»

 

تهمینه میلانی هم نوشت:

«چهل روز گذشت، و چه زود! یاد آتش‌نشانان جان بر كف فاجعه پلاسكو گرامی باد. چهارشنبه سوری بدون مواد منفجره

تهمینه میلانی با استفاده از @onemillionsign به کمپین «یک میلیون امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات» اشاره کرده است.


باران کوثری در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«بعد از آن همه نحسى و بلا، یكى دو روزى است اخبار خوب به گوشمان مى‌رسد، جایتان خالى است كه با هم جشن بگیریم. جایتان به بزرگى هیبت خالى پلاسكو وسط خیابان جمهورى خالى است... قول مى‌دهیم: فراموش نخواهیم كرد. چهل روز گذشت.» 

 

بهاره کیان‌افشار هم در صفحه اینستاگرامش آورده است:

«چهل روز كه هیچ چهل سال و تا همیشه قصه رشادت و قهرمانی و بزرگ‎مردیتان برزبانمان جاریست و درد فراق جانسوزتان بر سینه هامان سنگین است... روحتان شاد یادتان گرامى باد... »

 

آناهیتا همتی هم نوشت:

« غم این خفته چند خواب در چشم ترم میشکند.»

 

پژمان جمشیدی هم  نوشت:

«پست موقت. چهل روز گذشت. روح قهرمانان شهیدمان شاد مدیون رشادتان هستیم تا ابد چهارشنبه سوری امسال، همه سر قرارمان با شما خواهیم ماند. پژمان جمشیدی.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه شخصی هنرمندان